Τέσσερις πολυελαίους έκλεψαν άγνωστοι από το ξενοδοχείο Ακροπόλ πριν από δέκα μέρες αφαιρώντας και τα τελευταία στολίδια αυτού του κτιρίου.

Η επιχείρηση έγινε νύχτα και με απόλυτη οργάνωση, από περίπου δέκα άτομα (κάποιοι εισήλθαν στο κτίριο και άλλοι περίμεναν απ΄έξω) οι οποίοι αφού έσπασαν τις κλειδαριές που ήταν τοποθετημένες στις πόρτες προχώρησαν στην αποξήλωση των πολυελαίων. Κανείς δεν αντιλήφθηκε το παραμικρό και οι δράστες έφυγαν ανενόχλητοι.

Προηγουμένως είχαν καταβάλλει προσπάθεια να ξεκολλήσουν και τα χυτοσιδηρά κιγκλιδώματα της σκάλας που οδηγεί στους ορόφους αλλά δεν τα κατάφεραν.

Δεν είναι η πρώτη φορά που οι κλειδαριές του διατηρητέου κτιρίου της οδού Πατησίων έχουν βρεθεί σπασμένες, κυρίως από άστεγους – μερικοί μάλιστα είχαν εγκατασταθεί πριν από καιρό σε δωμάτια των πάνω ορόφων – είτε από χρήστες ουσιών, κάποιος από τους οποίους παρ΄ ολίγον να κάψει, πριν από ενάμιση χρόνο, όλο το κτίριο.

Άλλες κλοπές, όπως απόσπαση κιγκλιδωμάτων, αφαίρεση χαλκοσωλήνων και κάθε υλικού που μπορεί να πωληθεί (οι μπανιέρες για παράδειγμα) έχουν σημειωθεί κατά καιρούς.

Η λύση που εξετάζεται τώρα από τις αρμόδιες υπηρεσίες του υπουργείου Πολιτισμού είναι το σφράγισμα του κτιρίου με το κτίσιμο των εισόδων και άλλων ανοιγμάτων.

Να σημειωθεί ότι το Ακροπόλ ανήκει στο υπουργείο Πολιτισμού εδώ και έντεκα χρόνια, διάστημα κατά το οποίο ελάχιστα έγιναν για την αποκατάστασή του. Όλες οι ελπίδες τώρα για την εξεύρεση πόρων εναποτίθενται στο ΕΣΠΑ. Μελέτες πάντως (αρχιτεκτονική, στατική και Η/Μ) υπάρχουν.

Σύμφωνα με τα έως τώρα ισχύοντα εξάλλου το Ακροπόλ προορίζεται για τη φιλοξενία πολιτιστικών δράσεων του υπουργείου Πολιτισμού αλλά και γραφείων.

Το διάσημο στην εποχή του ξενοδοχείο, που υπήρξε το μοναδικό Grand Hotel του Μεσοπολέμου στην Αθήνα είναι κηρυγμένο ως έργο τέχνης, καθώς θεωρείται εξαίρετο δείγμα αρχιτεκτονικής του διεθνούς Art Nouveau.

Κτίσθηκε από τον αρχιτέκτονα Σωτήριο Μαγιάση για λογαριασμό της οικογένειας Καραδόντη και εγκαινιάσθηκε το 1928. Μεγάλες καταστροφές στο κτίριο προήλθαν από τον σεισμό του 1981. Το Ακροπόλ πάντως συνδέθηκε και με την νεότερη ιστορία, όταν στην εξέγερση του Πολυτεχνείου, το ολλανδικό τηλεοπτικό συνεργείο κινηματογράφησε από την ταράτσα του την εισβολή του τανκ. Τότε άνοιξαν και οι πόρτες του ξενοδοχείου, όπως είπαν αυτόπτες μάρτυρες για να κρυφτούν οι κυνηγημένοι.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ