Η νέα Sauber C30 και ο πρωτοεμφανιζόμενος Sergio Perez έκαναν την έκπληξη κατά την 7η φετινή ημέρα δοκιμών της Formula 1 στη Βαρκελώνη, καθώς σημείωσαν τον ταχύτερο γύρο που έχει επιτευχθεί με τα μονοθέσια του 2011 στην πίστα της Ισπανίας.

Ο Μεξικάνος ήταν ένα δέκατο ταχύτερος από τον εντυπωσιακό χρόνο που είχε σημειώσει μια μέρα νωρίτερα ο Sebastian Vettel, με την Red Bull RB7 που θεωρείται από πολλούς το κορυφαίο μέχρι στιγμής μονοθέσιο του φετινού πρωταθλήματος.

Η απόλυτη ταχύτητα της Sauber, σε προσομοίωση δοκιμών κατάταξης με λίγα καύσιμα, δείχνει να είναι εντυπωσιακή, αλλά παράλληλα αποδεικνύει και ότι δεν έχουν πέσει «όλα τα χαρτιά στο τραπέζι» μέχρι στιγμής στις χειμερινές δοκιμές της F1.

Ο Felipe Massa ανέβασε το ρυθμό του και πέτυχε τον ταχύτερο φετινό γύρο της νέας Ferrari στην πίστα της Καταλονίας, με διαφορά τριών δεκάτων από τη Sauber που χρησιμοποιεί πανομοιότυπο κινητήρα.

Για τη Scuderia η πιο σημαντική παράμετρος ήταν η συγκέντρωση δεδομένων για την αεροδυναμική απόδοση των νέων εξαρτημάτων που τοποθέτησε στην 150ο Italia, όπως το νέο σύστημα εξάτμισης, η νέα εμπρός πτέρυγα και οι ανασχεδιασμένοι πλευρικοί αεραγωγοί.

Για το λόγο αυτό ο Βραζιλιάνος συμπλήρωσε σήμερα 127 γύρους, αποδεικνύοντας ξανά ότι τα μικρά φετινά προβλήματα αξιοπιστίας του μονοθεσίου έχουν εξαφανιστεί. Σχετικά με την ταχύτητα της είναι αμφίβολο αν ακόμη και την τελευταία μέρα των φετινών δοκιμών, το Σάββατο (12/03), θα εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα.

«Το μονοθέσιο είναι καλύτερο, έχουμε περισσότερη κάθετη δύναμη και όσο περισσότερη έχει τόσο το καλύτερο, δεδομένου του μεγάλου ρυθμού φθοράς αυτών των ελαστικών», είπε ο F. Massa. «Ήταν μεγάλο το σύνολο τον αλλαγών. Δουλεύει καλά. Πιστεύω ότι αυτό θα είναι, λίγο ως πολύ, το αεροδυναμικό μας σύνολο για τον πρώτο αγώνα.

Τώρα δουλεύουμε σκληρά για το επόμενο σύνολο βελτιώσεων, καθώς ξέρουμε πόσο σημαντικό είναι αυτό για το πρωτάθλημα. Αλλά ό,τι φέραμε εδώ βελτίωσε το μονοθέσιο, με περισσότερη πρόσφυση και κάθετη δύναμη. Η Red Bull είναι πολύ γρήγορη εδώ και χθες ο Sebastian [Vettel] έκανε πολύ γρήγορο χρόνο. Οπότε θα έλεγα ότι η Red Bull είναι το φαβορί».

Σήμερα, ο Mark Webber με τη Red Bull RB7 επέλεξε να μην κάνει πλήρη προσομοίωση δοκιμών κατάταξης, με λίγα καύσιμα, σε αντίθεση με τους δύο πρώτους. Η RBR έμεινε στην 3η θέση, επτά δέκατα μακριά. Αντίστοιχο χρόνο πέτυχε και ο Rubens Barrichello, αλλά παρότι έκανε 105 γύρους, είχε πάλι τον εφιάλτη της αναξιοπιστίας της Williams.

Η ανανεωμένη Mercedes W02 προσέγγισε στο δευτερόλεπτο τον ταχύτερο φετινό χρόνο της Βαρκελώνης, στα χέρια του Michael Schumacher, κάνοντας προσομοίωση δοκιμών κατάταξης – πιθανώς με τα λιγότερα δυνατά καύσιμα. Κυρίως, όμως, η ομάδα του Brackley αφοσιώθηκε στην εκτίμηση των πολλών και σημαντικών αεροδυναμικών τροποποιήσεων.

Πέραν της Williams, προβλήματα αξιοπιστίας αντιμετώπισε τόσο η Renault (με το σύστημα KERS) όσο και η Lotus (με το κιβώτιο ταχυτήτων και το υδραυλικό σύστημα).

Η McLaren δεν συμμετείχε στις σημερινές δοκιμές, καθώς επέλεξε να τελειώσει το πρόγραμμά της το Σάββατο (12/03) αντί για αύριο. Η αγγλική ομάδα αντιμετωπίζει σημαντικά προβλήματα αξιοπιστίας της ΜΡ4/26, καθώς και έλλειψης κάθετης δύναμης.

Τα προβλήματα είναι τέτοια, που ο Lewis Hamilton είπε: «Δεν πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή έχουμε μονοθέσιο ικανό να μας κάνει πρωταθλητές. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι μπορεί να γίνει τέτοιο. Όσο πιέζουμε την εξέλιξή του προς τη σωστή κατεύθυνση, ελπίζω ότι μπορούμε να κλείσουμε την απόσταση και να διεκδικούμε νίκες.

Όσο κερδίζουμε αρκετούς βαθμούς στους πρώτους αγώνες, δεν θα είμαστε μίλια μακριά και θα είναι ακόμα εφικτός ο τίτλος. Συνεπώς, δεν ξεγράφω αυτή τη χρονιά. Όλα είναι ανοιχτά», κατέληξε ο Άγγλος.

F1 2011 – ΧΕΙΜΕΡΙΝΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ
ΒΑΡΚΕΛΩΝΗ – ΕΒΔΟΜΗ ΗΜΕΡΑ
1. Perez (Sauber) 1:21.761 – 95 γύροι
2. Massa (Ferrari) +0.331 – 132 γύροι
3. Webber (RBR) +0.705 – 97 γύροι
4. Barrichello (Williams) +0.876 – 105 γύροι
5. Schumacher (Mercedes) +1.131 – 89 γύροι
6. Heidfeld (Renault) +1.780 – 32 γύροι
7. Kovalainen (Lotus) +2.229 – 40 γύροι
8. Petrov (Renault) +2.472 – 24 γύροι
9. Sutil (Force India) +2.573 – 108 γύροι
10. Alguersuari (STR) +3.018 – 107 γύροι
11. D’ Ambrosio (Virgin) +5.575 – 96 γύροι
12. Trulli (Lotus) +12.724 – 6 γύροι

auto.in.gr