Nissan Micra 1.2: Αυθεντικά προσιτό
Η τέταρτη γενιά του Nissan Μicra γυρνά την πλάτη στον ανταγωνισμό, αναζητώντας στα 11.260 ευρώ την ιδανική σχέση τιμής-αξίας.
Γιάννης Αδάναλης
H εποχή που η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία πάλευε για την επιβίωσή της ανήκει πια στο παρελθόν.
Οι ταχύτατα αναπτυσσόμενες αγορές της Ανατολής και η πολυπόθητη οικονομική ανάκαμψη της Δύσης, επανέφεραν τα χαμόγελα και οδήγησαν ουκ ολίγες τετράτροχες προτάσεις στην παραγωγή.
Σύντομα όλα επέστρεψαν στους φυσιολογικούς τους ρυθμούς, έστω και αν σε αρκετές περιπτώσεις τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν όπως ακριβώς θα περίμενε κανείς.
Η αλήθεια είναι ότι η απόφαση της Nissan να μεταφέρει την παραγωγή του Micra εκτός ιαπωνικών και ευρωπαϊκών συνόρων ξάφνιασε πολλούς.
Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το δημοφιλές «μικρό» της Nissan δεν θα παράγεται στο Sunderland της Μεγάλης Βρετανίας ή στην Opama της Ιαπωνίας αλλά στην Ινδία, στην Κίνα, στην Ταϊλάνδη και στο Μεξικό.
Και όλα αυτά χωρίς καμία -υποθετικά- έκπτωση στην ποιότητα κατασκευής ενός αυτοκινήτου που πρόκειται να διατεθεί, χωρίς ουσιαστικές διαφοροποιήσεις, σε 160 διαφορετικές χώρες.
Παρατηρώντας το νέο Micra, συνειδητοποιείς ότι η σημαντική αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων επισκιάζει κάθε προσπάθεια ανασχεδιασμού του αμαξώματος.
Άλλωστε η καμπυλόγραμμη σχεδιαστική λογική δεν απέχει και πολύ από το πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.
Αντιθέτως, τα έξι επιπλέον εκατοστά στο συνολικό μήκος του δεν θα περάσουν απαρατήρητα, προσφέροντας στο «μικρό» Nissan την δυνατότητα να ανταγωνιστεί τις μεγαλύτερες, κατά κανόνα, προτάσεις της κατηγορίας.
Όπως ήταν φυσικό από τη γενικευμένη αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει επωφεληθεί τόσο ο θάλαμος επιβατών, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την άνετη παραμονή σε αυτόν τεσσάρων ατόμων, όσο και ο χώρος αποσκευών, o όγκος του οποίου αυξήθηκε από τα 237 λίτρα του απερχόμενου μοντέλου στα 265 λίτρα του σημερινού.
Από τη στιγμή μάλιστα που ο εξοπλισμός δεν παρουσιάζει ελλείψεις, περιλαμβάνοντας από την έκδοση των 11.260 ευρώ έξι αερόσακους, ESP, κλιματισμό και ηχοσύστημα με Bluetooth, δεν έχεις λόγο να μην πιστέψεις στα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του νέου Micra.
Το εντυπωσιακό δείγμα γραφής του εξοπλισμού δεν ακολουθούν τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό.
Το μέτριο φινίρισμα των σκληρών πλαστικών που θα συναντήσεις στο ταμπλό δεν αφήνει περιθώρια σύγκρισης με τον ευρωπαϊκό, τουλάχιστον, ανταγωνισμό, ενώ σημαντικά περιθώρια βελτίωσης διαθέτει και η θέση οδήγησης, προβληματίζοντας ακόμη και οδηγούς μετρίου αναστήματος.
Ο φτωχός διάκοσμος του εσωτερικού, ωστόσο, δεν αποτελεί το μοναδικό μειονέκτημα που θα πρέπει κανείς να προσπεράσει στην περίπτωση του Micra.
Ακόμη και αν δεν το συγκρίνεις με τις κορυφαίες προτάσεις της κατηγορίας αλλά αρκεστείς στην αντιπαράθεσή του με το απερχόμενο μοντέλο, πολύ γρήγορα συνειδητοποιείς ότι το νέο «μικρό» της Nissan δεν δίνει συνέχεια στο ευχάριστο και ταυτόχρονα δυναμικό προφίλ του πετυχημένου προγόνου του.
Και αυτό γιατί η αίσθηση που αποκομίζεις από το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο τιμόνι δεν ενθουσιάζει, ο επιλογέας του μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων δεν διαθέτει την απαιτούμενη ακρίβεια και η ανάρτηση, κάθε φορά που καλείται να αντιμετωπίσει την απροσδιόριστη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου, σου υπενθυμίζει τον αστικό προσανατολισμό του αυτοκινήτου.
Η αλήθεια είναι ότι όλα αυτά ίσως να μην σε απασχολήσουν όσο κινείσαι στους νωχελικούς ρυθμούς της πόλης. Οι χαμηλές ταχύτητες βοηθούν το Micra να αναδείξει τις αρετές του, που κατά κύριο λόγο πηγάζουν από το νέο μοτέρ των 1.198 κ.εκ.
Η δύναμη από χαμηλά, η οικονομική και πολιτισμένη λειτουργία του, όπως άλλωστε και η απουσία των συνηθισμένων -για τα δεδομένα ενός τρικύλινδρου συνόλου- κραδασμών, οδηγούν σε ασφαλή συμπεράσματα που μεταξύ άλλων επιβεβαιώνουν και οι επαρκείς επιδόσεις.
Οι 80 ίπποι και τα 110 Nm ροπής του κινητήρα δεν πρόκειται να σε απογοητεύσουν, επιταχύνοντας το ελαφρύτερο -κατά 35 κιλά σε σχέση με το παρελθόν- Micra στα 100 χλμ./ώρα σε 13,7 δευτερόλεπτα και εξασφαλίζοντας σε αυτό την τελική ταχύτητα των 170 χλμ./ώρα.
Το δημοφιλές Nissan προσφέρει την ευελιξία και την ευκολία χρήσης που αναζητάς σε ένα αυτοκίνητο πόλης, επενδύοντας στην υψηλή σχέση τιμής-αξίας που έχει κατακτήσει η τέταρτη γενιά του.
Πριν, λοιπόν, δυσανασχετήσεις για τις κλίσεις που παρουσιάζει το αμάξωμα ή την υποστροφή που θα σε αποτρέψει από το να αυξήσεις τους ρυθμούς σου, θα πρέπει να γνωρίζεις ότι ένα καλοεξοπλισμένο Micra δεν στοιχίζει παραπάνω από 11.260 ευρώ.
Αυτό και μόνο αρκεί ώστε η νέα πρόταση της Nissan να βρει τη δική της θέση στην κατηγορία, αξιώνοντας όχι την κορυφή της αλλά τις πωλήσεις που μπορεί να «γράψει» στις μέρες μας ένα αυθεντικά προσιτό αυτοκίνητο πόλης.
auto.in.gr
- Γαλλία: Drones εθεάθησαν πάνω από τη βάση πυρηνοκίνητων υποβρυχίων στην Μπρεστ
- Ο αθέατος πόλεμος μεταξύ των διαιτητών
- Ποιοι τουρίστες επιλέγουν την Αθήνα – Οι δύο σημαντικότερες αγορές
- ΣΥΡΙΖΑ: Πού πάνε τα χρήματα του Ταμείου Ανάκαμψης; – Διαφήμιση 828.000€ για σιδηροδρομικά που δεν έγιναν
- Ο νέος τουριστικός χάρτης: Γιατί αλλάζουν οι προορισμοί και τι σημαίνει για την οικονομία
- «Κρυφός φόρος» η ακρίβεια στα τρόφιμα – Ο δραματικός αντίκτυπός της στην καθημερινότητα
