Ράλι Ντακάρ 2011, 9η μέρα: Σε απόσταση αναπνοής
Μόλις 82 δευτερόλεπτα χωρίζουν τον Carlos Sainz από τον Nasser Al Attiyah στη γενική κατάταξη μετά τη νίκη του οδηγού από το Κατάρ στη σημερινή 7η Ειδική, ενώ ο Stephane Peterhansel έχασε κι άλλο χρόνο. Ο Cyril Despres μείωσε στα 7:24 λεπτά την υστέρησή του από τον Marc Coma στις μοτοσικλέτες.
Με τη 10η νίκη της καριέρας του σε Ειδική Διαδρομή του Ράλι Ντακάρ, ο Nasser Al Attiyah μείωσε τη διαφορά του από τον Carlos Sainz στην κορυφή της γενικής κατάταξης σε σχεδόν ένα λεπτό, κατά τη διάρκεια της 7ης Ειδικής Διαδρομής, από την Arica στην Antofagasta, πάντα στο έδαφος της Χιλής. Στους δύο τροχούς, νικητής της ημέρας ήταν ο «Chaleco» Lopez, καθώς ο Marc Coma εξακολουθεί να προηγείται με περίπου επτά λεπτά διαφορά από τον Cyril Despres.
Η συγκεκριμένη Ειδική θα ήταν η μεγαλύτερη του αγώνα, με 631 αγωνιστικά χιλιόμετρα, αλλά οι οργανωτές τη μείωσαν στα 273 – δεδομένου ότι πολλοί αγωνιζόμενοι καθυστέρησαν να φτάσουν την προηγούμενη ημέρα στην Arica και, επίσης, δεδομένων των μαθημάτων του παρελθόντος. Πολλά ατυχήματα, ενίοτε και δυστυχήματα, έχουν γίνει σε προηγούμενα Ντακάρ αμέσως μετά την ημέρα ξεκούρασης.
Παρά τη μείωσή του μήκους της, η Ειδική είχε αρκετές δυσκολίες – κι όχι μόνο εξαιτίας της διακοπής του ρυθμού των αγωνιζόμενων με την ημέρα ανάπαυσης που προηγήθηκε. Μετά από ένα τμήμα με μαλακό χώμα αλλά και αρκετές πέτρες, έκρυβε αρκετές δυσκολίες πλοήγησης στους αμμόλοφους της Atacama.
Μία από αυτές τις πέτρες έσκισε ξανά ένα από τα ελαστικά της BMW X3 CC του Stephane Peterhansel. Έτσι, σε συνδυασμό με τα τέσσερα κλαταρίσματα της αμέσως προηγούμενης Ειδικής, ο Γάλλος παραδέχεται ότι έχασε πλέον τις ελπίδες για τη 10η νίκη του στο Ντακάρ. Σήμερα έχασε επτά λεπτά και πλέον έμεινε στα 21 λεπτά μακριά από την κορυφή – την ώρα που ο Giniel de Villers τον καταδιώκει, σε απόσταση 11 λεπτών, για να εξασφαλίσει την πλήρη κατάληψη του βάθρου από τη Volkswagen.
«Στην αρχή κάποιο VW πρέπει να είχε πρόβλημα, διότι καταλήξαμε στη σκόνη του. Δεν μπορούσαμε να οδηγήσουμε ούτε με 20 χλμ./ώρα, λόγω της σκόνης και της έλλειψης ανέμου», είπε ο Stephane Peterhansel. «Τους αφήσαμε να πάνε μπροστά και μετά από 15 χλμ. είχαμε ένα κλατάρισμα.
Αυτό σου αφαιρεί την αυτοπεποίθηση για την υπόλοιπη Ειδική. Δεν έχω τη σωστή ταχύτητα να οδηγήσω σε αυτό το μαλακό χώμα, που κρύβει πέτρες. Τα λεπτά προστίθενται και είναι άσχημη εξέλιξη. Είναι δικό μου λάθος. Οδηγώ πολύ γρήγορα σε αυτή την επιφάνεια. Δεν έχω το σωστό ρυθμό. Τέλος πάντων, μια θέση στο βάθρο ή στην οκτάδα είναι το ίδιο. Το μόνο που θέλαμε από την αρχή ήταν η νίκη και αυτή φαίνεται να απομακρύνεται από τον ορίζοντά μας, αναμφίβολα».
Παράλληλα, ένας από τους έτερους οδηγούς της BMW X-Raid, ο Krzysztof Holowcyc, είχε άλλα δύο κλαταρίσματα – τα οποία άφησαν τον Πολωνό να αναρωτίεται αν οι οδηγοί της Volkswagen έχουν πιο ήπιο στιλ οδήγησης ή αν η BMW X3 CC είναι απλώς πιο βαριά από το VW Race Touareg 3.
Μάλλον το πρώτο ισχύει, καθώς ο Nasser Al Attiyah, ο οποίος το 2010 είχε έξι κλαταρίσματα, είπε: «Φέτος προσπαθώ να οδηγώ έτσι ώστε να αποφεύγω τα κλαταρίσματα και να μένω στη διαδρομή όσο το δυνατόν περισσότερο. Και για μην έχω κλαταρίσματα, πρέπει να αποφύγω τις μεγάλες πλαγιολισθήσεις.
Ήταν πολύ δύσκολη Ειδική. Φτάσαμε γρήγορα τον Carlos Sainz, αλλά ήταν αδύνατο να τον προσπεράσουμε, λόγω της σκόνης. Αποφασίσαμε να μην το ρισκάρουμε και μείναμε πίσω του. Παρόλα αυτά, κερδίσαμε 1:20 λεπτό από εκείνον και είμαι ενθουσιασμένος με τη νίκη μου στη σημερινή Ειδική. Από εδώ και πέρα πρέπει να επιτεθώ».
Σαν να μην έφταναν τα κλαταρίσματα για την ομάδα X-Raid, είδε μέσα στις ίδιες 24 ώρες δύο αυτοκίνητά της να καταστρέφονται και να εγκαταλείπουν τον αγώνα. Το ένα ήταν η BMW X3 CC του Orlando Terranova, στη σημερινή Ειδική. Ο Αργεντινός οδηγός είχε ατύχημα, με πολλαπλές ανατροπές, στο 200ό χιλιόμετρο.
Το δεύτερο ήταν το MINI All4 Racing, μια μέρα νωρίτερα. Στόχος της X-Raid σε αυτό το Ντακάρ ήταν να εξελίξει το αυτοκίνητο, με στόχο το MINI να αντικαταστήσει τη BMW το 2012. Συνεπώς, το κυριότερο μέλημα ήταν ο τερματισμός στον αγώνα, για τη συγκέντρωση όσο το δυνατόν περισσότερων δεδομένων.
Δεν έμελλε να γίνει κάτι τέτοιο. Χθες, κατά την ημέρα ξεκούρασης, η ομάδα βγήκε στην έρημο για δοκιμές εξέλιξης του αυτοκινήτου – όμως ο οδηγός του, Guerlain Chicherit, είχε ένα σφοδρό ατύχημα. Ο Γάλλος τραυματίστηκε στο κεφάλι, αλλά όχι ανησυχητικά, καθώς η μεταφορά του στο νοσοκομείο δεν κρίθηκε απαραίτητη. Αντίθετα, το αυτοκίνητο, μετά από δύο ανατροπές, υπέστη μεγάλη ζημιά.
Στις μοτοσικλέτες, ο Francisco Lopez Contardo κατέκτησε την πρώτη του νίκη Ειδικής στο φετινό αγώνα με διαφορά 2:21 λεπτών από τον Marc Coma και μείωσε λίγο τη διαφορά του στη γενική από τον Ισπανό, στα 18:27 λεπτά. Ανάμεσά τους, τόσο στη γενική όσο και στη σημερινή Ειδική, βρίσκεται ο Cyril Despres.
Ο Γάλλος πήρε σήμερα ενάμισι λεπτό από τον M. Coma, λέγοντας: «Η σημερινή ήταν μια από τις καλύτερες μέρες οδήγησης τύπου motocross όλης μου της ζωής. Δεν ήταν μόνο πανέμορφη Ειδική, αλλά και φανταστική στην οδήγηση. Ήταν καλή και από άποψη αποτελέσματος».
Ο Francisco Lopez είπε: «Ανέβασα ρυθμό, αλλά έχασα την εξάτμισή μου περίπου στο μέσον της Ειδικής. Έτσι φοβήθηκα ότι θα σπάσει ο κινητήρας μου. Ευτυχώς, αυτή ήταν η μικρότερη Ειδική από το ξεκίνημα του αγώνα – αν δεν ήταν, ο κινητήρας θα είχε καταπονηθεί πολύ. Όλα είναι καλά – την περασμένη εβδομάδα είχα κρύωμα, αλλά τώρα είμαι σε άριστη κατάσταση. Αισθάνομαι ότι οδηγώ καλά».
Και ο Marc Coma κατέληξε: «Ήταν τεχική Ειδική. Υπήρξε ένα κομμάτι οδήγησης motocross – ωραίο, αλλά απαιτητικό. Υπέφερα στο πρώτο κομμάτι, διότι ήμουν πίσω από τον Ruben Faria και δεχόμουν πολλή από τη σκόνη του. Ήταν δύσκολο να περάσω. Αλλά στο τελευταίο κομμάτι, στους αμμόλοφους, μπορούσα να οδηγήσω με το δικό μου ρυθμό».
Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του 33ου Ράλι Ντακάρ τα αποτελέσματα της 7ης Ειδικής Διαδρομής και τη γενική κατάταξη σε κάθε κατηγορία και δείτε εδώ το μεγάλο φωτογραφικό αφιέρωμα του in.gr για τον αγώνα της Λατινικής Αμερικής.
auto.in.gr
- Λιγότερη δουλειά, περισσότερος τζόγος για την Gen Z
- Πέθανε ο Φρανκ Ο. Γκέρι – Ο αρχιτέκτονας που έκανε το μέταλλο να χορεύει, «ανέστησε» το Μπιλμπάο και έδωσε μορφή στο χάος της ζωής
- Ερυθρός Αστέρας – Μπαρτσελόνα 79-89: Με οδηγό τον Κλάιμπερν η νίκη των μπλαουγκράνα
- Πούτιν και Μόντι υπογράφουν συμφωνίες 100 δισ. [γράφημα]
- Παναθηναϊκός – Βαλένθια 79-89: Οι «νυχτερίδες» έβαλαν τέλος στο σερί του Τριφυλλιού
- Γαλατασαράι-Σάμσουνσπορ 3-2: Λύγισε στο φινάλε η αντίπαλος της ΑΕΚ

