«Υδάτινες Ιστορίες»: Διαγωνισμός Μαθητικής Καλλιτεχνικής Δημιουργίας
Ίσως είναι κάτι που δεν το έχουμε συνειδητοποιήσει και εκτιμήσει όσο θα έπρεπε, αλλά ανήκουμε στην τυχερή εκείνη μερίδα ανθρώπων, στους οποίους το νερό έχει προσφερθεί εξαιρετικά γενναιόδωρα. Μια τόσο απλή και καθημερινή κίνηση, όπως το άνοιγμα της βρύσης, αρκεί για να χρησιμοποιήσουμε το πολύτιμο στοιχείο και τις ζωογόνες ιδιότητές του.
Κι όμως για εκατομμύρια συνανθρώπους μας αυτό αποτελεί μία ασύλληπτη πολυτέλεια: περίπου 700 εκατομμύρια άνθρωποι υποφέρουν σήμερα από έλλειψη νερού, πάνω από 6.000 παιδιά πεθαίνουν καθημερινά είτε γιατί δεν υπάρχει αρκετό νερό είτε γιατί αυτό, που υπάρχει, είναι ακατάλληλο, ενώ συχνές πια είναι οι συγκρούσεις κρατών με «μήλο της έριδος» το νερό καθώς και οι μετακινήσεις πληθυσμών εξαιτίας της ανεπάρκειας νερού στις περιοχές που ζούσαν.
Αλλά και στην ευρωπαϊκή μας «γειτονιά», η έλλειψη νερού και η ξηρασία αυξάνονται ανησυχητικά. Ιδιαίτερα η ευαίσθητη περιοχή της Μεσογείου, προβλέπεται να είναι απ’ αυτές που θα πληγούν περισσότερο λόγω της λειψυδρίας, ενώ ήδη πολλά νησιά, κυρίως των Κυκλάδων, αναγκάζονται να μεταφέρουν το νερό από άλλα σημεία καθώς αυτό που έχουν δεν επαρκεί για να καλύψει τις ανάγκες τους. Το νερό είναι ζωή γι’ αυτό και δεν έχουμε το δικαίωμα να το σπαταλάμε.
Όπως έχει δηλώσει και ο Γεν. Γραμματέας των Ηνωμένων Εθνών Μπαν Κι Μουν «υπάρχει ακόμα αρκετό νερό για όλους μας, αρκεί να το διατηρούμε καθαρό, να το χρησιμοποιούμε με πιο σοφό τρόπο και να το μοιραζόμαστε δίκαια…».
Ο καθένας από εμάς οφείλει να δώσει τον μικρό προσωπικό του αγώνα για την προστασία του νερού, να εξασφαλίσει μέσα από απλές, καθημερινές κινήσεις το δικαίωμα όλων των ανθρώπων στο πολύτιμο αυτό αγαθό, να διασφαλίσει ένα βιώσιμο μέλλον για τον πλανήτη μας.
Ένας τρόπος να συνειδητοποιήσουμε τις συνέπειες των ενεργειών μας στο περιβάλλον, είναι να σκεφτούμε, να ψάξουμε, να μάθουμε, ν’ αλλάξουμε ρόλους, να αναλάβουμε πρωτοβουλίες.
− Πως θα ήταν ο κόσμος χωρίς νερό;
− Πόσα ζώα ή φυτά θα εξαφανίζονταν;
− Φαντάζεστε έναν παγκόσμιο πόλεμο για το νερό;
− Τι μπορούν να κάνουν τα παιδιά;
− Τι πρέπει να αλλάξουν οι μεγαλύτεροι;
Πως μπορούν να συμμετάσχουν οι μαθητές
Τα παιδιά καλούνται να σκεφτούν πως θα ήθελαν να συμβάλουν στην προστασία των υδατικών πόρων και να απαντήσουν με τον δικό τους καλλιτεχνικό και δημιουργικό τρόπο σε αυτά τα ερωτήματα, εκφράζοντας και τις δικές τους ευαισθησίες, ανησυχίες αλλά και προτάσεις με:
– ζωγραφική ή κολάζ
– με φωτογραφίες
– με κόμικς
Τι θα γίνουν τα καλλιτεχνικά έργα:
Τα έργα ζωγραφικής, οι φωτογραφίες και τα κόμικς των παιδιών θα παρουσιαστούν τον Μάρτιο του 2011 στον εκθεσιακό χώρο του ΜΕΤΡΟ (πλατείας Συντάγματος), στην Αθήνα, σε μία 4ημερη έκθεση ανοιχτή στο κοινό.
Μια επιτροπή αποτελούμενη από καλλιτέχνες και εκπαιδευτικούς θα επιλέξει και θα βραβεύσει σε κάθε κατηγορία τα έργα που θα ξεχωρίζουν από άποψη φαντασίας και καλλιτεχνικής δημιουργικότητας . Η τελετή βράβευσης θα πραγματοποιηθεί στο πλαίσιο της έκθεσης.
Προδιαγραφές Έργων
Ζωγραφική ή κολάζ
Τα έργα ζωγραφικής και τα κολάζ θα πρέπει να είναι σε χαρτί διαστάσεων 35 Χ 50 εκ. για ατομικά έργα και 60 X 80 εκ. για ομαδικά.
Υλικά που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη ζωγραφική είναι μολύβια, νερομπογιές, παστέλ, ακουαρέλες, ακρυλικά.
Φωτογραφία
Οι φωτογραφίες πρέπει να παραδοθούν τυπωμένες σε διάσταση 35 Χ 50cm καθώς και σε ηλεκτρονική μορφή εφόσον αυτό είναι δυνατό.
Κομικς
Τα κόμικς θα πρέπει να είναι μικρές ιστορίες οι οποίες θα καταλαμβάνουν μέχρι 3 φύλλα Α3 ή χαρτί διάστασης 30 Χ 45cm.
Όροι Συμμετοχής
– Τα παιδιά μπορούν να συμμετάσχουν μόνο με ένα ατομικό ή/και ένα ομαδικό έργο στην κάθε κατηγορία.
– Στα ομαδικά έργα μπορούν να συμμετάσχουν έως και 7 παιδιά.
– Τα έργα κάθε τάξης ή σχολείου θα πρέπει να συνοδεύονται οπωσδήποτε από επίσημη λίστα με τα ονόματα των μαθητών που συμμετέχουν.
– Το όνομα του μαθητή ή των μαθητών καθώς και το σχολείο πρέπει να γράφεται καθαρά πίσω από κάθε έργο, ώστε να γνωρίζουμε τον/ους δημιουργό/ους.
Προσοχή, δεν θα γίνονται αποδεκτά:
– Έργα σε διαφορετικές διαστάσεις – προδιαγραφές από τις προαναφερόμενες
– Κατασκευές ή έργα τοποθετημένα σε κάδρα ή ταμπλό
– Έργα που δε συνοδεύονται από λίστα με τα ονόματα των μαθητών
– Έργα που λαμβάνονται πέραν της λήξης της προθεσμίας
– Παρακαλούμε μη στέλνετε συστημένα. Χρησιμοποιείτε απλό ταχυδρομείο ή κούριερ και επιβεβαιώστε ότι τα έργα παραδίδονται στο Δίκτυο ΜΕΣΟΓΕΙΟΣ SOS αλλιώς τα έργα δε θα παραλαμβάνονται.
– Έργα που είναι τοποθετημένα σε κυλίνδρους.
Κατά την αποστολή τα έργα θα πρέπει να τοποθετούνται σε συσκευασίες που δεν αλλοιώνουν το σχήμα και τα χρώματα τους, όπως μεγάλους χάρτινους φακέλους ή χάρτινες θήκες.
Αποστολή έργων:
Οι εκπαιδευτικοί του κάθε σχολείου ή οι υπεύθυνοι των καλλιτεχνικών εργαστηρίων θα πρέπει να συλλέξουν και να αποστείλουν τα έργα των μαθητών με συνοδευτική λίστα με τα ονόματα και την τάξη των μαθητών με κούριερ ή με απλό ταχυδρομείο. Επίσης, οφείλουν να ενημερώσουν τους κηδεμόνες των μαθητών για τους όρους συμμετοχής στο διαγωνισμό.
Δηλώσεις συμμετοχής:
Τα σχολεία και τα καλλιτεχνικά εργαστήρια που θα λάβουν μέρος πρέπει να δηλώσουν συμμετοχή στέλνοντας την επισυναπτόμενη φόρμα έως τις 25 Νοεμβρίου 2010 με τους εξής τρόπους:
– ηλεκτρονικά στη διεύθυνση: info@medsos.gr
– ταχυδρομικά στη διεύθυνση: Μαμάη 3A, Αθήνα, T.K. 10440
– στo fax: 210-8228795.
- ΣΥΡΙΖΑ για τιμολόγια νερού: Αντικοινωνική οποιαδήποτε αύξηση – Τα νοικοκυριά δεν αντέχουν άλλες επιβαρύνσεις
- Ουκρανία: Πώς θα επιχειρήσει να «νομιμοποιήσει» την επίθεση στο ρωσικό τάνκερ μέσω… Βενεζουέλας
- Τραμπ: Δεν αποκλείω να πάμε σε πόλεμο με τη Βενεζουέλα – Ο Μαδούρο ξέρει ακριβώς τι θέλω
- Η Ρεάλ Μαδρίτης γράφει ιστορία με τη φανέλα της
- Η Επιτροπή Φιλάθλου Πνεύματος, Ηθικής και Δεοντολογίας της Ελληνικής Ολυμπιακής Επιτροπής γιόρτασε 70 χρόνια
- Στα 100 χλμ από την Κρήτη έφτασε το ρωσικό δεξαμενόπλοιο που χτυπήθηκε



