Audi Q5 hybrid quattro: Οι οικολογικές ανησυχίες ενός SUV
Με αφετηρία τον δίλιτρο TFSI κινητήρα βενζίνης των μέχρι σήμερα γνωστών εκδόσεών του, το Audi Q5 αποκτά μία πανίσχυρη και ταυτόχρονα περιβαλλοντικά συμβατή υβριδική έκδοση 245 ίππων.
Γιάννης Αδάναλης
Διαθέτει την ισχύ ενός εξακύλινδρου μοτέρ βενζίνης, μόνο που ο ρυθμός με τον οποίο καταναλώνει τα πολύτιμα -στις μέρες μας- αποθέματα καυσίμου παραπέμπει στις συνήθειες ενός τετρακύλινδρου πετρελαιοκινητήρα.
O λόγος για το νέο υβριδικό σύνολο της Audi, το οποίο πρόκειται να τοποθετηθεί για πρώτη φορά στο Q5, συνδυάζοντας τον μέχρι σήμερα γνωστό, δίλιτρο TFSI βενζινοκινητήρα των 211 ίππων με ένα λιγότερο ισχυρό ηλεκτρικό μοτέρ.
Ο παραπάνω συνδυασμός, ο οποίος συμπληρώνεται από τις μπαταρίες λιθίου ιόντων, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων και το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης, αποδίδει 245 ίππους και 480 Nm ροπής, επιτρέποντας στο γερμανικό SUV να επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,1 δευτερόλεπτα και να φτάνει την τελική ταχύτητα των 222 χλμ./ώρα.
Το γεγονός, βέβαια, ότι οι επιδόσεις είναι άκρως ανταγωνιστικές, ακόμη και αν τις συγκρίνει κανείς με αυτές των συμβατικών προτάσεων της κατηγορίας, δεν θα πρέπει να υποβαθμίσει τη δυνατότητα του υβριδικού Audi να κινείται με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας, παράγοντας μηδενικούς ρύπους.
Οι μπαταρίεςλιθίου ιόντων με αυτόνομο σύστημα ψύξης, βάρος 38 κιλών και ισχύ 39 kW, εξασφαλίζουν αυτονομία 3 χιλιομέτρων, αρκεί βέβαια να μην ξεπεράσεις την ταχύτητα των 100 χλμ./ώρα και να μην το παρακάνεις με το γκάζι.
Πέρα από τους συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας, που έχουν τοποθετηθεί στο δάπεδο του χώρου αποσκευών και την παρουσία του ηλεκτρικού μοτέρ, και τα υπόλοιπα μηχανικά μέρη του Q5 έχουν προσαρμόσει τις προδιαγραφές τους στην υβριδική του φύση.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί ο υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας άμεσου ψεκασμού, αρκετά από τα επιμέρους τμήματα του οποίου έχουν τροποποιηθεί.
Αντίστοιχα, το αυτόματο κιβώτιο οκτώ σχέσεων tiptronic αντικατέστησε τον παραδοσιακό μετατροπέα ροπής με ένα ηλεκτρικό μοτέρ σε μορφή δίσκου και έναν πολύδισκο συμπλέκτη, που μεταξύ άλλων φέρει την «ευθύνη» επικοινωνίας-συνεργασίας των δύο κινητήρων.
Ανεξάρτητα, πάντως, από τον τρόπο με τον οποίο το υβριδικό σύνολο του Q5 θα καταθέσει τα διαπιστευτήρια του στην άσφαλτο, τα τρία προγράμματα οδήγησης (EV, D, και S) σου προσφέρουν τη δυνατότητα να ορίσεις εσύ τις βασικές αρχές λειτουργίας του.
Επιλέγοντας, λοιπόν, το πρόγραμμα EV δίνεται προτεραιότητα στη χρήση του ηλεκτροκινητήρα για την κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ στη θέση «D» η λειτουργία του υβριδικού συνόλου προσαρμόζεται αυτόματα, ώστε να εξασφαλιστεί η μέγιστη δυνατή οικονομία καυσίμου.
Στο δυναμικό προφίλ του αυτοκινήτου επενδύει το πρόγραμμα «S», εξασφαλίζοντας τη μέγιστη ισχύ του υβριδικού συνόλου και προσαρμόζοντας ανάλογα τη λειτουργία του αυτόματου κιβωτίου.
Στο εσωτερικό, τώρα, ο ανασχεδιασμένος πίνακας οργάνων φιλοξενεί τον δείκτη ισχύος, που εκτός των άλλων υποδεικνύει το μέγεθος της συμβολής των δύο μοτέρ στην κίνηση του αυτοκινήτου.
Ένα πρόσθετο όργανο -αντίστοιχο του δείκτη βενζίνης- σε ενημερώνει για το ποσοστό φόρτισης των συσσωρευτών ηλεκτρικής ενέργειας, την ίδια στιγμή που η κεντρική οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας αναλαμβάνει τη γραφική αναπαράσταση της λειτουργίας του υβριδικού συνόλου.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του υβριδικού Audi έρχεται να προστεθεί η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου, τόσο στα μηχανικά μέρη όσο και στο αμάξωμα, που περιορίζει στα μέτρα του δυνατού το συνολικό βάρος.
Σύμφωνα με την Audi, το Q5 hybrid quattro πρόκειται να διατεθεί στην ευρωπαϊκή αγορά μέσα στο 2011, αποτελώντας ουσιαστικά το πρώτο, μεσαίων διαστάσεων, premium SUV που υιοθετεί τη συγκεκριμένη τεχνολογία.
auto.in.gr
- Μπενφίκα – Σπόρτινγκ 1-1: Χωρίς νικητή το ντέρμπι της Λισαβόνας
- ΗΠΑ: Η κυβέρνηση Τραμπ θα επεκτείνει την ταξιδιωτική απαγόρευση για πολίτες πάνω από 30 χωρών
- Μάιντς – Γκλάντμπαχ 0-1: Ο Ντα Κόστα καταδίκασε την ομάδα του
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Σάββατο 06.12.2025]
- Αταμάν: «Ήμασταν χάλια, δεν αξίζαμε τη νίκη»
- Λιγότερη δουλειά, περισσότερος τζόγος για την Gen Z

