Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;

Όπως έχω επανειλημμένα δηλώσει, πρώτα από όλα τοποθετούμε την ανάγκη να κάνουμε τον Πειραιά Καθαρή Πόλη. Για το σκοπό αυτό δημιουργούμε «καθαρή συμμαχία», δημοτικής αρχής-εργαζομένων-πολιτών. Εμπνέουμε το σεβασμό και την εκτίμηση προς τους εργαζομένους στην καθαριότητα, αναγνωρίζοντας τις αντίξοες και ανθυγιεινές συνθήκες εργασίας τους και συνδράμουμε με τα απαραίτητα μέσα, ό,τι πληρώνει ο Πειραιώτης για τέλη καθαριότητας, και πιστέψτε με πληρώνει πολλά, από εδώ και πέρα αποκλειστικά και μόνο στην καθαριότητα. Σε 60 ημέρες, ο Πειραιάς θα είναι καθαρή πόλη. Ταυτόχρονα, θα προχωρήσουμε σε ενίσχυση και εκσυγχρονισμό της υπηρεσίας καθαριότητας με προσωπικό και σύγχρονο εξοπλισμό, ενώ θα δημιουργήσουμε το θεσμό του οδοκαθαριστή της γειτονιάς.

Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;

Από τις πρώτες ενέργειες του συνδυασμού μας, θα είναι η υλοποίηση του προγράμματος «Νοικοκυρεύουμε το Δήμο μας». Προωθούμε πρόγραμμα για την εξυγίανση των οικονομικών του Δήμου. Οι προτεραιότητες είναι τρεις: Να προστατέψουμε τους μισθούς των εργαζομένων, να εξοφλήσουμε τις άμεσες υποχρεώσεις του Δήμου και να μειώσουμε τις όποιες περιττές δαπάνες. Για το σκοπό αυτό, θα επαναξιολογήσουμε τις δανειακές υποχρεώσεις του Δήμου και σε συνεννόηση με τους δανειστές θα προσπαθήσουμε να μειώσουμε τα άμεσα τοκοχρεολύσια, θα καταγράψουμε και θα αξιοποιήσουμε στο έπακρο την ακίνητη περιουσία του Δήμου, ενώ ταυτόχρονα θα διεκδικήσουμε από το κεντρικό κράτος τα οφειλόμενα.

Ο συνδυασμός αυτών των τριών με τη χρηστή διαχείριση και τη μείωση της σπατάλης θεωρούμε ότι θα βάλουν τα οικονομικά του Δήμου σε μια άλλη βάση.

Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;

Μέσα από μια σειρά από χωροταξικές και πολεοδομικές παρεμβάσεις που σχεδιάζουμε τα επόμενα χρόνια ξεκινάμε να αλλάζουμε το πρόσωπό του Πειραιά. Τα έργα που προτείνουμε ανήκουν σε δύο μεγάλες κατηγορίες, σε αυτά που δεν ανήκουν στις αρμοδιότητες του Δήμου και τα διεκδικούμε και σε αυτά που μπορούμε άμεσα να ξεκινήσουμε. Σε ό,τι αφορά την πρώτη κατηγορία, προωθούμε την υπογειοποίηση της οδού που συνδέει τη Λεωφόρο Ποσειδώνος με τη νέα οδό ταχείας κυκλοφορίας στην παραλιακή Δραπετσώνας – Κερατσινίου, προχωράμε σε άμεση συνεννόηση με τις εμπλεκόμενες πλευρές για να δρομολογήσουμε λύση για την αξιοποίηση των παλιών εγκαταστάσεων και του οικοπέδου της ΧΡΩΠΕΙ, συνεργαζόμαστε με τον ΗΣΑΠ για την υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ από Νέο Φάληρο έως Πειραιά, διεκδικούμε την υλοποίηση της δέσμευσης για επέκταση του Μετρό στον Πειραιά (Γραμμή Χαϊδάρι – Πειραιάς) και στηρίζουμε με όλες τις δημοτικές υπηρεσίες και αρμοδιότητες τη δημιουργία ενός νέου Δικαστικού Μεγάρου στην περιοχή πάνω από τις γραμμές του ΗΣΑΠ στο λιμάνι.

Σε ό,τι αφορά την δεύτερη κατηγορία, προσκαλούμε άμεσα όλους τους κοινωνικούς εταίρους σε συζήτηση για εξεύρεση λύσης για το κτίριο του κληροδοτήματος της Ραλλείου, απέναντι από το Δημοτικό Θέατρο, υλοποιούμε όλες τις απαραίτητες διαδικασίες για την ανάπλαση της περιοχής στον «Πύργο» του Πειραιά. Διεκδικούμε την παραχώρηση λειτουργίας της περιοχής ανάμεσα στο ΣΕΦ και το Μικρολίμανο με σκοπό να δημιουργήσουμε το μεγαλύτερο παιδότοπο στην Ελλάδα και προχωράμε άμεσα στην δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στην πλατεία Κοραή, στον Τινάνειο Κήπο, στην πλατεία Καλαβρύτων (Πηγάδα), στην πλατεία Κανάρη και στον Προφήτη Ηλία, ενώ αξιοποιούμε και αναπλάθουμε τις ανεκμετάλλευτες εκτάσεις σε κάθε σημείο της πόλης μας, για να δημιουργηθούν παιδικές χαρές, χώροι αθλητικών εγκαταστάσεων-δραστηριοτήτων και χώροι πρασίνου. Τέτοιοι χώροι άμεσης προτεραιότητας είναι οι περιοχές στη δεξαμενή του Προφήτη Ηλία, το κτήμα Δηλαβέρη μαζί με τα γειτνιάζοντα οικόπεδα που μπορούν να απαλλοτριωθούν, όπως της ΚΥΔΕΠ, ο χώρος του στρατοπέδου Παπαδογιωργή.

Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πώς μπορεί να ανασάνει η πόλη;

Το θέμα της κυκλοφοριακής ασφυξίας που βιώνει καθημερινά η πόλη μας πρέπει να το βάλουμε επιτέλους στη πρώτη γραμμή. Για το λόγο αυτό θα προχωρήσουμε δυναμικά στην διεκδίκηση των τεσσάρων μεγάλων έργων που είναι αδιανόητο να μην έχουν γίνει ακόμα στο μεγαλύτερο λιμάνι της χώρα. Η γραμμή του Μετρό που ήδη αναφέρατε μπορεί να καθυστερεί πρέπει όμως επιτέλους να ξεκινήσει.

  • Υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ
  • Υπογειοποίηση της οδού που συνδέει τη Λεωφόρο Ποσειδώνος με τη νέα οδό ταχείας κυκλοφορίας στην παραλιακή Δραπετσώνας – Κερατσινίου, ο δρόμος πρέπει να έχει δύο επιπλέον εξόδους, μία στον Άγιο Διονύσιο και μία στον Άγιο Σπυρίδωνα.
  • Δημιουργία υπόγειων χώρων στάθμευσης στην Πλατεία Κοραή, στον Τιτάνειο Κήπο και στην Πλατεία Καλαβρύτων (Πηγάδα) στην πλατεία Κανάρη, και στον Προφήτη Ηλία.

Και μπορεί να πούνε κάποιοι ότι τα έργα αυτά είναι πολύ δαπανηρά, εμένα ωστόσο η στάση ζωή μου λέει τα εξής:

Τα σημαντικά έργα χρειάζονται πόρους, λεφτά. Τα πολύ σημαντικά χρειάζονται όραμα και ισχυρή δημοτική πλειοψηφική δύναμη. Αυτή, όταν συνδυάζεται με τη σωστή πολιτική εκπροσώπηση, οδηγεί πάντα σε αποτέλεσμα.

Άννα Ανδίρα – Νένα Σώκου

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ