Για την υπέρβαση του ορίου αριθμού μαθητών ανά τμήμα σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης διαμαρτύρεται έντονα στην κυβέρνηση η ΟΛΜΕ, τονίζοντας ότι υπό αυτές τις συνθήκες δεν μπορεί να προχωρήσει αποτελεσματικά το εκπαιδευτικό έργο.

Το ΔΣ της ΟΛΜΕ έδωσε την Παρασκευή στη δημοσιότητα τα τελικά στοιχεία, που έχει στη διάθεσή του για πολυμελή τμήματα σε διάφορα σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.

Ενδεικτικά, στην ανακοίνωση της Ομοσπονδίας αναφέρεται ότι σε 302 σχολεία υπάρχουν τουλάχιστον 1.550 περιπτώσεις τάξεων με πάνω από 25 μαθητές (από τις οποίες τουλάχιστον 383 με 28-30 μαθητές και 25 περιπτώσεις με πάνω από 30 μαθητές, δηλαδή κατά παράβαση του νόμου).

«Δεν πιστεύουμε ότι με αυτές τις συνθήκες μπορεί να προχωρήσει αποτελεσματικά το εκπαιδευτικό έργο και να ενισχυθούν οι διαδικασίες της μάθησης και της ευαισθητοποίησης των μαθητών μας» σημειώνεται στην ανακοίνωση της ΟΛΜΕ και προστίθεται:

«Βέβαια, τις ευθύνες γι’ αυτήν την απαράδεκτη κατάσταση φέρει η κυβέρνηση, η οποία αποφεύγοντας να κάνει μαζικούς διορισμούς, εφαρμόζει απαρέγκλιτα την πολιτική της τρόικας [δηλαδή την πολιτική της λιτότητας και των περικοπών]».

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει επίσης ότι ενώ η επίσημη θέση του υπουργείου Παιδείας (όπως εκφράστηκε στη συνάντηση με την ΟΛΜΕ από την ίδια την υπουργό στις 7 Σεπτέμβρη) είναι ότι θα τηρηθεί το 25 ως ανώτατο όριο μαθητών ανά τμήμα (εκτός από ελάχιστες περιπτώσεις κτιριακών προβλημάτων σε πέντε μεγάλες πόλεις, όπου ο αριθμός δεν θα υπερβεί τους 27 μαθητές), αυτή η θέση παραβιάζεται και δεν γίνεται καμία προσπάθεια να υλοποιηθεί.

«Το αντίθετο μάλιστα. Υπάρχουν έγγραφα [όπως το πρόσφατο Περιφερειακού Δ/ντή Εκπ/σης Αττικής], που επιχειρεί να ελέγξει αν τηρήθηκε ο νόμος στο χωρισμό των τμημάτων [δηλαδή αν επιβλήθηκαν παντού τμήματα με 30 μαθητές» αναφέρει η ΟΛΜΕ.

Οι καθηγητές καταλήγουν: «Θέλουμε μια ξεκάθαρη απάντηση. Ποιος τελικά εκφράζει την πολιτική του υπουργείου; Αν αυτό το κάνει η πολιτική του ηγεσία, θα γίνει καμιά προσπάθεια να υλοποιήσει τις δεσμεύσεις της; Αν θέλουμε να μιλάμε για καλύτερη Παιδεία, πρέπει και να το εννοούμε».

Παράλληλα, η ΟΛΜΕ ζητά από το υπουργείο Παιδείας να εκδώσει σχετική εγκύκλιο ώστε η αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων να γίνεται από τις Σχολικές Επιτροπές, όσο διαρκεί το σύστημα επιλογής των ξενόγλωσσων βιβλίων από εγκεκριμένες σειρές εκδοτικών οίκων.

«Το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο, οφείλει να φροντίσει έτσι ώστε, οι εγκεκριμένες σειρές να διανέμονται από το Οργανισμό Έκδοσης Διδακτικών Βιβλίων, ΟΕΔΒ, μαζί με τα υπόλοιπα σχολικά εγχειρίδια» αναφέρουν οι καθηγητές.

Οι ίδιοι χαρακτηρίζουν απαράδεκτο το γεγονός ότι «τη στιγμή που η ελληνική οικογένεια πλήττεται από τις περικοπές στο εισόδημά της και την αδυναμία της να ανταποκριθεί σε στοιχειώδεις ανάγκες της, να υποχρεώνεται σε περαιτέρω αφαίμαξη του εισοδήματός της για την αγορά των ξενόγλωσσων βιβλίων που διδάσκονται τα παιδιά της, στα πλαίσια του υποχρεωτικού προγράμματος στο Γυμνάσιο και το Λύκειο».

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ