Ποια είναι η ταυτότητα του εκπαιδευτικού σας ιδρύματος; Ποιες οι δραστηριότητες που αναπτύσσονται; Από ποιους διοικείται; Από ποια κουλτούρα διέπεται και τι στόχους έχει;

Το IST (Independent Science and Technology College) ιδρύθηκε το 1989, σε συνεργασία με ομάδα πανεπιστημιακών Καθηγητών, με όραμα την παροχή υψηλής ποιότητας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης σε άμεση συνάρτηση με τις απαιτήσεις της αγοράς εργασίας. Ανήκει στον εκπαιδευτικό οργανισμό Γ. Καστρινάκη & Δρ. Φουντουκάκου, ο οποίος εδώ και σαράντα χρόνια δραστηριοποιείται με μεγάλη επιτυχία στον χώρο της εκπαίδευσης μέσω της ΣΒΙΕ, της πρώτης Σχολής στα επαγγέλματα υγείας.

Σήμερα, το IST είναι το μοναδικό Kολλέγιο που το συνεργαζόμενο Αγγλικό Πανεπιστήμιο, δηλαδή το University of Hertfordshire, επένδυσε ώστε να συμμετέχει στο μετοχικό του κεφάλαιο και φυσικά στην οργανωτική του δομή. Είναι μια επένδυση σταθμός για την ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Ελλάδα που επισφραγίζει την επιτυχή συνεργασία των δυο ιδρυμάτων τα τελευταία 18 χρόνια και η μοναδική που πραγματικά φέρνει το Αγγλικό πανεπιστήμιο στην Ελλάδα!

Έτσι, το IST διαθέτει ακαδημαϊκή δομή και οργάνωση εφάμιλλες με εκείνες των φημισμένων Πανεπιστημίων του εξωτερικού, στεγάζεται σε ειδικά σχεδιασμένο, για εκπαιδευτικούς σκοπούς, κτίριο και είναι στα πρότυπα Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων διατηρώντας στενές σχέσεις και συνεργασία με επιχειρήσεις και οργανισμούς για καλύτερη εκπαίδευση και επαγγελματική αποκατάσταση των φοιτητών μας.

Με ποια κριτήρια διαμορφώνεται το πρόγραμμα σπουδών και πόσο συχνά αλλάζει;

Στο IST όλα μας τα ακαδημαϊκά προγράμματα σχεδιάζονται, υλοποιούνται και υποστηρίζονται με τέτοιον τρόπο ώστε να αντανακλούν άμεσα και με σαφήνεια τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων μας.

Τα Ακαδημαϊκά μας Τμήματα αναλαμβάνουν τον σχεδιασμό, την ανάπτυξη, την προσαρμογή και την υλοποίηση προγραμμάτων σπουδών με βασικά τους χαρακτηριστικά τις υψηλού επιπέδου επιστημονικές γνώσεις, καθώς και την άμεση σύνδεση με τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς εργασίας.

Τα προγράμματα, αφού σχεδιασθούν από το αρμόδιο Τμήμα, υποβάλλονται για έγκριση στο Εκπαιδευτικό Συμβούλιο του Ιδρύματος. Αφού εγκριθούν, αποστέλλονται σε εξωτερικούς εμπειρογνώμονες για την περαιτέρω βελτίωσή τους και τέλος επικυρώνονται από ειδική επιτροπή του University of Hertfordshire σε συνεδρίαση που λαμβάνει χώρα στο IST, όπου ελέγχονται εξονυχιστικά όλες οι πτυχές υλοποίησης των προγραμμάτων (επιστημονική επάρκεια και ακαδημαϊκή αυτονομία του ακαδημαϊκού προσωπικού, υλικοτεχνική υποδομή κλπ).

Κατά την υλοποίησή τους, τα προγράμματα εποπτεύονται από τα αρμόδια Ακαδημαϊκά Τμήματα του IST και τις αντίστοιχες σχολές του Βρετανικού Πανεπιστημίου, με τη στενή συνεργασία εξωτερικών εμπειρογνωμόνων.

Η διαδικασία επανεπικύρωσης επαναλαμβάνεται κάθε πέντε χρόνια ώστε τα προγράμματα να αντανακλούν τις τελευταίες επιστημονικές εξελίξεις καθώς τις ανάγκες τις αγοράς και τις απαιτήσεις των φοιτητών.

Το 40% των σημερινών θέσεων εργασίας δεν υπήρχε πριν δέκα χρόνια. Αυτό καταδεικνύει σαφώς την ανάγκη να εξασφαλίσουμε ότι οι πτυχιούχοι μας έχουν εξοπλιστεί με τις ανάλογες δεξιότητες και γνώσεις που ανταποκρίνονται στο σήμερα. Οποιοδήποτε επάγγελμα και να επιλέξει ένας πτυχιούχος, θα πρέπει να εξασφαλίσει ότι το πρόγραμμα που παρακολούθησε είναι σχετικό με το 2010 και δεν είναι το πρόγραμμα μιας δεκαετίας πριν. Στο University of Hertfordshire, κατά το σχεδιασμό όλων των μαθημάτων μας λαμβάνονται υπόψη οι απόψεις και τα σχόλια εργοδοτών – τα προγράμματά μας ανταποκρίνονται στο σήμερα και έχουν εφαρμογή στην αγορά εργασίας. Αυτό άλλωστε απεικονίζεται και στις δεξιότητες και τη γνώση που οι φοιτητές μας αποκτούν, όπως και από την απορρόφησή τους από την αγορά.

Πώς επιλέγετε τους συνεργαζόμενους φορείς και ποιο είναι το πλαίσιο συνεργασίας σας;

H σταθερή μας σχέση με το University of Hertfordshire, η οποία ξεκίνησε το 1992 με την υπογραφή συμφωνίας δικαιόχρησης (franchise), σήμερα έχει εξελιχθεί σε στρατηγική συνεργασία, όπου το Πανεπιστήμιο πραγματοποίησε επένδυση ώστε να συμμετέχει το ίδιο στην μετοχική σύνθεση του IST και στην οργανωτική δομή του!


Τα προγράμματα σπουδών υλοποιούνται από το IST με τον ίδιο ακριβώς τρόπο με τον οποίο υλοποιούνται στην έδρα του πανεπιστημίου στη Μ. Βρετανία. Η μόνη διαφορά είναι ο τόπος διδασκαλίας. Οι φοιτητές του IST θεωρούνται φοιτητές του Πανεπιστημίου του Hertfordshire, εγγράφονται ταυτόχρονα και στα μητρώα του εκεί Πανεπιστημίου και έχουν τις ίδιες υποχρεώσεις και τα ίδια δικαιώματα με τους συμφοιτητές τους που σπουδάζουν στην Αγγλία.

Η συνεργασία του University of Hertfordshire με το IST είναι η μεγαλύτερη, η σταθερότερη και η μακροβιότερη συνεργασία του Πανεπιστημίου με Ιδρύματα εκτός Μ. Βρετανίας.

Τι κριτήρια διασφάλισης ποιότητας σπουδών ακολουθείτε γενικότερα;

Στο IST δίνουμε ιδιαίτερη βαρύτητα στη διασφάλιση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών. Για τον σκοπό αυτόν έχουμε δημιουργήσει ένα σύστημα διασφάλισης της ποιότητάς μας το οποίο αφορά σε όλα τα συστατικά στοιχεία που διέπουν την εκπαιδευτική διαδικασία καθώς και στη διοικητική υποστήριξή τους.

Το σύστημά μας ελέγχεται τακτικά και είναι πιστοποιημένο από ανεξάρτητους φορείς του εξωτερικού που είναι ειδικευμένοι σε αυτόν τον τομέα, αφού παρόμοιος φορέας μόλις πρόσφατα ξεκίνησε να λειτουργεί στην Ελλάδα.

O Οργανισμός Διασφάλισης Ποιότητας των Πανεπιστημιακών Σπουδών της Βρετανίας (QualityAssurance Agency, QAA) ελέγχει το IST ως προς το επίπεδο σπουδών του σε σχέση με αυτό του University of Hertfordshire. Τα πορίσματα των επιθεωρήσεων συνεχώς καταδεικνύουν ότι η ακαδημαϊκή εμπειρία των φοιτητών μας και το επίπεδο των σπουδών που προσφέρουμε είναι ισότιμο με αυτό που παρέχεται από το ίδιο το Πανεπιστήμιο στη Βρετανία.

Ο διεθνής οργανισμός πιστοποίησης ποιότητας ISO ελέγχει το ISTως προς την ποιότητα των υπηρεσιών του και μας έχει πιστοποιήσει κατά ISO 9001:2000 για «τη σχεδίαση και υλοποίηση προγραμμάτων σπουδών πανεπιστημιακού επιπέδου».

Τον Μάρτιο του 2006, το IST επαναπιστοποιήθηκε ως «Ίδρυμα που παρέχει εκπαίδευση πανεπιστημιακού επιπέδου» και από τον κρατικό φορέα British Accreditation Council for Higher and Further Education (BAC), ο οποίος αναγνωρίζει και αξιολογεί τα μη κρατικά ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης της Βρετανίας. Οι επιθεωρητές ανέφεραν ένα εξαιρετικό επίπεδο παροχών σε όλους τους τομείς που αξιολογήθηκαν κατά τον έλεγχο.

Συγκεκριμένα, στην έκθεση αξιολόγησης επισημαίνεται χαρακτηριστικά:

«Οι επιθεωρητές ανέφεραν ένα εξαιρετικό επίπεδο παροχών σε όλους τους τομείς που αξιολογήθηκαν κατά την επιθεώρηση. Θεώρησαν ότι το IST διοικείται καλά και έχει προσωπικό με κίνητρα και υψηλά προσόντα. Οι εγκαταστάσεις και τα τεχνικά του μέσα είναι τελευταίας τεχνολογίας και θα τα ζήλευαν τα περισσότερα κολέγια στον τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Τα μέσα στις αίθουσες διδασκαλίας συμβάλλουν σε ένα περιβάλλον θετικής μάθησης, όπως η Βιβλιοθήκη και τα Εργαστήρια Πληροφορικής. Οι φοιτητές εξυπηρετούνται καλά και αποκτούν πλήρη εκπαιδευτική εμπειρία, την οποία εκτιμούν ιδιαίτερα. Η διδασκαλία, η μάθηση και η αξιολόγηση είναι αποτελεσματικές και όλοι στο IST είναι αφοσιωμένοι στις ανάγκες των φοιτητών. Η συνεργασία με το University of Hertfordshire βασίζεται στον αμοιβαίο σεβασμό και εμφανώς λειτουργεί άριστα».

Τι στοιχεία υπάρχουν για την επαγγελματική αποκατάσταση των αποφοίτων σας; Τι αλλαγές παρατηρείτε τα τελευταία δύο με τρία χρόνια; Ποια επαγγέλματα βρίσκονται ιδιαίτερα σε ζήτηση;

Στο IST όλα μας τα ακαδημαϊκά προγράμματα σχεδιάζονται, υλοποιούνται και υποστηρίζονται με τέτοιον τρόπο ώστε να αντανακλούν άμεσα και με σαφήνεια τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης των αποφοίτων μας. Με τις σπουδές Bachelor’s και Master’s στο IST οι φοιτητές μας προετοιμάζονται για άμεση διείσδυση στην αγορά εργασίας, σε θέσεις εργασίας σχετικές με την επιστημονική τους εξειδίκευση. Αυτό για μας είναι προτεραιότητα και δέσμευση και είμαστε υπερήφανοι που το 82% των αποφοίτων μας κάθε χρόνο βρίσκει αμέσως εργασία μετά την ολοκλήρωση των σπουδών τους.

Η προετοιμασία γίνεται μεθοδικά και σταδιακά στα πλαίσια του Προγράμματος Job Opportunity Programme (JOP) το οποίο στοχεύει στον επαγγελματικό προσανατολισμό των φοιτητών και στην ανάπτυξη των απαιτούμενων δεξιοτήτων που θα πρέπει να διαθέτουν για να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους αποκατάσταση, ισχυροποιεί τον τίτλο σπουδών τους και καθιστά τον καθέναν από τους αποφοίτους μας ανταγωνιστικό στην αγορά εργασίας.

Φέτος προσφέρουμε για πρώτη φορά στο IST προγράμματα σε Διαιτολόγια και Φυσικοθεραπεία τα οποία είχαν τεράστια ζήτηση και απήχηση στους νέους κάτι που φάνηκε και από τις βάσεις στις Πανελλήνιες. Ένα ακόμα νέο πρόγραμμα που πιστεύουμε ότι θα έχει μεγάλη ζήτηση είναι το Event Management, στον ευρύτερο τομέα του Τουρισμού και του Marketing.Πρόκειται για σύγχρονα προγράμματα που οι φοιτητές επιθυμούν να σπουδάσουν. Παρατηρείται όμως και μια σταθερή προτίμηση σε παραδοσιακές ειδικότητες όπως Λογιστική και Οικονομικά αλλά και Πληροφορική. Η Ψυχολογία αλλά και η Αγγλική Φιλολογία τα τελευταία 2-3 χρόνια επίσης είναι υψηλά στην προτίμηση των φοιτητών.

Πέρα από τα προγράμματα σπουδών καθαυτά με τι υπηρεσίες και υποδομές υποστηρίζετε τους σπουδαστές σας;

Κατ’ αρχήν οι εγκαταστάσεις του IST συνολικής επιφάνειας 9.500 τ.μ. οι οποίες έχουν κατασκευαστεί ειδικά για τη στέγαση ενός εκπαιδευτικού ιδρύματος πανεπιστημιακού επιπέδου με ευρωπαϊκές προδιαγραφές κάνουν τον φοιτητή να αισθανθεί μέλος μια πρωτοπόρας κοινότητας. Διαθέτουμε 25 σύγχρονες αίθουσες διδασκαλίας με κλιματισμό και ηλεκτρονικό οπτικοακουστικό εξοπλισμό, Βιβλιοθήκη 400 τ.μ. με ηλεκτρονική και έντυπη πρόσβαση στις πληροφορίες με 15.000 τόμους βιβλίων, 80 επιστημονικά περιοδικά, 10 τερματικά multimedia και άνετο αναγνωστήριο, 7 υπερσύγχρονα εργαστήρια υπολογιστών 150 θέσεων, εξοπλισμένα με τελευταίου τύπου συστήματα multimedia, με γρήγορη πρόσβαση στο internet και ταχύτατες. Επιπλέον, είναι σημαντικό ότι οι φοιτητές μας έχουν τη δυνατότητα μέσω του πρωτοποριακού ηλεκτρονικού προγράμματος StudyNet, το οποίο έχει αναπτύξει το Hertfordshire, να έχουν άμεση πρόσβαση στη βιβλιοθήκη και στις πηγές του University of Hertfordshire.

Επίσης, κατά τη διάρκεια των σπουδών τους στο IST οι φοιτητές μας υποστηρίζονται με ένα σύστημα ειδικών προγραμμάτων και δραστηριοτήτων, όπως παράλληλες εκπαιδευτικές δραστηριότητες, που επικεντρώνονται στην ανάπτυξη των προσωπικών και επαγγελματικών δεξιοτήτων των φοιτητών και έχουν τη μορφή σεμιναρίων (π.χ. για τη σταδιοδρομία, τη συγγραφή βιογραφικού, την επιτυχία στις συνεντεύξεις κλπ), ημερίδων και συνεδρίων (για διάφορα επιστημονικά θέματα) καθώς και ο θεσμός του Προσωπικού Ακαδημαϊκού Συμβούλου. Αυτά τους βοηθούν σημαντικά στο να επιτύχουν μέγιστη απόδοση στις ακαδημαϊκές τους σπουδές, στο να επιλύουν όσα προβλήματα τυχόν προκύπτουν κατά τη διάρκεια των σπουδών τους και, τέλος, στο να εξασφαλίζουν σίγουρες προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης και κοινωνικής καταξίωσης. Οι φοιτητές έχουν ακόμα την δυνατότητα να ενταχθούν σε διάφορες αθλητικές ομάδες καθώς και ομάδες εξωακαδημαϊκών δραστηριοτήτων.

Κάθε τμήμα διευθύνεται και υποστηρίζεται από τους Διευθυντές Σπουδών και τους Υπευθύνους Προγραμμάτων και περιλαμβάνει συγκεκριμένους επιστημονικούς τομείς, οι οποίοι έχουν ως αποστολή τη διδασκαλία μαθημάτων και τη διεξαγωγή επιστημονικής έρευνας. Οι τομείς στελεχώνονται από καθηγητές υψηλού επιπέδου και κύρους και εποπτεύονται από τους Επιστημονικούς Υπευθύνους Τομέων.

Οι αρμοδιότητες διοικητικής υποστήριξης των ακαδημαϊκών υπηρεσιών του IST κατανέμονται στα αντίστοιχα Διοικητικά Τμήματα:

· Διοικητικές και Οικονομικές Υπηρεσίες (φροντίζουν για όλες τις διοικητικές και οικονομικές υποθέσεις)

· Γραμματεία (έχει την αρμοδιότητα διοικητικής εξυπηρέτησης των φοιτητών, των Καθηγητών και των Ακαδημαϊκών Τμημάτων μας καθώς και της επικοινωνίας με το University of Hertfordshire)

· Γραφείο Διασφάλισης Ποιότητας (ελέγχει το σύστημα διασφάλισης ποιότητας του IST σύμφωνα με το διεθνές πρότυπο ISO 9001:2000 και τα Βρετανικά πρότυπα ακαδημαϊκής ποιότητας ανεξάρτητων φορέων του εξωτερικού, όπως το QAA & BAC που έχουν πιστοποιήσει το Ίδρυμά μας)

· Γραφείο Επικοινωνίας & Σταδιοδρομίας (φροντίζει για την επικοινωνιακή στρατηγική του Ιδρύματος, τη σταδιοδρομία των φοιτητών μας και τις εξωακαδημαϊκές δραστηριότητες)

· Γραφείο Εξωτερικών Ακαδημαϊκών Υποθέσεων (έχει την ευθύνη εποπτείας της συνεργασίας του IST με το University of Hertfordshire)

Ποίος είναιο αριθμός διοικητικού και εκπαιδευτικού προσωπικού και ποια η αναλογία τους σε σχέση με τον πληθυσμό των φοιτητών; Με ποια κριτήρια και από ποιους επιλέγεται το εκπαιδευτικό προσωπικό; Είναι δημόσια και ανοιχτή η διαδικασία;

Στο IST απασχολούμε 80 άτομα διδακτικό προσωπικό και 30 άτομα μόνιμο διοικητικό προσωπικό. Στο IST θεωρούμε πως το εχέγγυο για υψηλή ακαδημαϊκή ποιότητα είναι η σωστή επιλογή, η διαρκής αξιολόγηση και η συνεχής ανάπτυξη του διδακτικού μας προσωπικού ενθαρρύνει τη συμμετοχή τους σε επιστημονικά συνέδρια, σε ερευνητικά προγράμματα και δημοσιεύσεις.

Το διδακτικό μας προσωπικό επιλέγεται με γνώμονα τα ακαδημαϊκά του προσόντα (κατοχή διδακτορικού ή εξειδικευμένου μεταπτυχιακού διπλώματος), την επαγγελματική του εμπειρία, την ερευνητική του δραστηριότητα και βεβαίως τη διδακτική του ικανότητα.

Είναι αξιοσημείωτο ότι η επιλογή των Καθηγητών γίνεται από τα αρμόδια Ακαδημαϊκά Τμήματα, επικυρώνεται από το Εκπαιδευτικό Συμβούλιο του Ιδρύματος και εγκρίνεται και από το University of Hertfordshire.

Το διδακτικό μας προσωπικό αξιολογείται κάθε εξάμηνο από τους ίδιους τους φοιτητές ως προς την ποιότητα των διδακτικών υπηρεσιών που παρέχει. Τα αποτελέσματα της αξιολόγησης τα λαμβάνουμε υπόψη ώστε η ποιότητα του διδακτικού έργου να βελτιώνεται συνεχώς.

Όλα τα μέλη του διδακτικού μας προσωπικού παρακολουθούν ανά τακτά χρονικά διαστήματα σεμινάρια επιμόρφωσης που στοχεύουν στη συνεχή ενημέρωσή τους ως προς τις εξελίξεις στον επιστημονικό τους τομέα, τη βελτίωση των διδακτικών τους προσεγγίσεων και τη σωστή τήρηση των κανονισμών του Πανεπιστημίου.

Τέλος, το διδακτικό μας προσωπικό εντάσσεται σταδιακά σε ειδικό θεσμικό πλαίσιο επιλογής και ακαδημαϊκής εξέλιξης το οποίο αναπτύσσεται με βάση τα διεθνή πανεπιστημιακά πρότυπα, σε συνεργασία με το University of Hertfordshire. Πιο συγκεκριμένα είναι σημαντικό ότι η πρώτη ομάδα καθηγητών του IST έλαβε την πιστοποίηση του Associate Μember of the Higher EducationAcademy της Μεγάλης Βρετανίας, μέσω του προγράμματος CPAD (Continuous ProfessionalAcademic Development) του University of Hertfordshire.

Το πρόγραμμα CPAD επιτρέπει τόσο στο νέο όσο και στο έμπειρο ακαδημαϊκό προσωπικό να διερευνά νέες τεχνικές διδασκαλίας και μάθησης τις οποίες οι διδάσκοντες θα εφαρμόζουν κατά τη διάρκεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας, ενθαρρύνοντας για παράδειγμα τους φοιτητές να χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες όπως Ipods, Podcasts και Wikis για τις εργασίες τους. Η συγκεκριμένη εκπαίδευση είναι υποχρεωτική για τους ακαδημαϊκούς καθηγητές στη Μεγάλη Βρετανία που επιθυμούν να διδάξουν σε Βρετανικά Πανεπιστήμια και μέσα από αυτό το νέο μοντέλο διασφαλίζεται η ακριβής μεταφορά και εφαρμογή της νοοτροπίας και πρακτικών του Βρετανικού εκπαιδευτικού συστήματος.

Σας ικανοποιούν οι πρόσφατες αλλαγές στο ρυθμιστικό πλαίσιο; Θεωρείτε ότι ξεκαθαρίζει με σαφείς όρους το τοπίο της ανώτατης ιδιωτικής εκπαίδευσης; Ποια είναι η γνώμη των φορέων στο εξωτερικό με τους οποίους συνεργάζεστε σχετικά με τις εξελίξεις;

Ήταν πολύ θετικό βήμα η αναγνώριση των ιδιωτικών Κολλεγίων.

To IST έλαβε επίσημη άδεια λειτουργίας από το Υπουργείο Παιδείας, βάσει της Υπουργικής Απόφασης που ανακοινώθηκε στις 27 Ιουλίου του 2010. Η άδεια αφορά σε όλα τα προγράμματα σπουδών που παρέχει στους ακόλουθους τομείς: Επιχειρησιακές και Οικονομικές Σπουδές, Πληροφορική και Ανθρωπιστικές Σπουδές.

Το IST College ακολουθεί τη νέα γενιά πανεπιστημίων. Υπάρχει πραγματική ανάγκη για ιδιωτικά πανεπιστήμια και θα διαδραματίσουν έναν σημαντικό ρόλο στην ελληνική οικονομία. Στην σημερινή εποχή, της οικονομικής ύφεσης, οι πτυχιούχοι μας αντιμετωπίζουν νέες απαιτήσεις. Η αναγέννηση της οικονομίας των Ευρωπαϊκών κρατών χρειάζεται έναν υγιή ιδιωτικό τομέα. Έχει ανάγκη την επιχειρηματική ανάπτυξη και τη φιλοδοξία για δημιουργία.

Ο Professor Tim Wilson, πρύτανης του University of Hertfordshire δήλωσε: “Αυτή η καινοτόμος συνεργασία είναι η μοναδική στο χώρο της Ελληνικής ιδιωτικής εκπαίδευσης και βασίζεται σε μια μακροχρόνια κι επιτυχή συνεργασία 18 ετών. Αυτή η συμφωνία συμπίπτει με την πρόσφατη απόφαση του Ελληνικού Υπουργείου Παιδείας να αναγνωρίσει τα πτυχία των ιδιωτικών ιδρυμάτων όπως το IST. Είμαι ευτυχής που η Ελληνική κυβέρνηση και επίσημα αναγνώρισε το IST.”

Ποιες προοπτικές βλέπετε για τη μη κρατική Τριτοβάθμια Εκπαίδευση στην Ελλάδα; Ποια προβλήματα θα έπρεπε να αντιμετωπισθούν κατά προτεραιότητα, ώστε να βελτιωθεί η παρεχόμενη ποιότητα σπουδών;

Ποια τα σχέδια του οργανισμού σας για το μέλλον, ιδιαίτερα στον τομέα της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης;

Το IST College και το University of Hertfordshire προχώρησαν πρόσφατα σε περαιτέρω ενίσχυση της σχέση τους, με την υπογραφή της νέας επίσημης συμφωνίας.

Αυτή η καινοτόμος συμφωνία είναι μοναδική στην ελληνική ιδιωτική τριτοβάθμια εκπαίδευση και στηρίζεται στην αποκλειστική, συνεχή και καθ’ όλα επιτυχή συνεργασία των τελευταίων ετών. Αυτή η συνεργασία θα ενισχύσει περαιτέρω τη φήμη του IST τόσο στην Ελλάδα, όσο και στη διεθνή κοινότητα. Η επένδυση του University of Hertfordshire στο IST College ανοίγει νέες προοπτικές στο χώρο της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης!

Η τριτοβάθμια εκπαίδευση έχει αλλάξει. Αυτό είναι κάτι που στην Ελλάδα δεν έχει ακόμα φανεί εξαιτίας του υπερβολικού προστατευτισμού των δημοσίων πανεπιστημίων από το κράτος αλλά ωστόσο οι συνέπειες που οι φετινές Πανελλήνιες ανέδειξαν ήταν τρομερές.

Παντού αλλού στον κόσμο τα πανεπιστήμια έχουν υιοθετήσει μια παγκόσμια προοπτική και οι επιτυχημένοι πτυχιούχοι είναι αυτοί που μπορούν να σκεφτούν και να ενεργήσουν σε έναν πολυπολιτισμικό κόσμο.

Σε κάθε χώρα παρατηρείται αυξανόμενη διαφοροποίηση ανάμεσα στα πανεπιστήμια και μια αυξανόμενη τάση για πολυπολιτισμικές ικανότητες. Οι πτυχιούχοι πρέπει να είναι σε θέση να εργαστούν σε διαφορετικές κουλτούρες. Το να αισθάνεται κάποιος άνετα μόνο σε έναν πολιτισμό δεν είναι πλέον αρκετό. Η επιτυχία στο 21ο αιώνα είναι άρρηκτα συνδεδεμένη με τη διεθνή προοπτική, γεγονός που καθιστά τη διεθνή εκπαίδευση ανεκτίμητη στη σημερινή παγκοσμιοποιημένη οικονομία. Σήμερα, ο όρος εργάζομαι σημαίνει διασχίζω σύνορα, όχι μόνο φυσικά αλλά και πολιτιστικά. Στο παρελθόν, ένας πτυχιούχος θα μπορούσε να υπάρξει και να αναπτυχθεί μέσα στη χώρα του. Αυτό δεν είναι πλέον αρκετό και ικανοποιητικό. Σημαντικές επιχειρήσεις εγκαθίσταται οπουδήποτε στον κόσμο, πηγαίνουν εκεί που θα βρουν τις καλύτερες δεξιότητες και οι καλύτερες θέσεις πηγαίνουν σε εκείνους που μπορούν να επιτύχουν σε πολλούς διαφορετικούς πολιτισμούς, να επικοινωνήσουν σε διαφορετικές γλώσσες, σε άτομα που μπορούν να είναι παγκόσμιοι πολίτες.

in.gr