Την ανηφόρα έχουν πάρει οι τιμές σε βασικά καταναλωτικά είδη τους τελευταίους μήνες
Εξαιρετικά ακριβό αποδεικνύεται το καλάθι του σούπερ μάρκετ για τη μέση οικογένεια, αφού οι ανατιμήσεις των τελευταίων μηνών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά είναι μεγαλύτερες από αυτές που επιβλήθηκαν στα προϊόντα λόγω των αυξήσεων στους συντελεστές του ΦΠΑ.
Εξαιρετικά ακριβό αποδεικνύεται το καλάθι του σούπερ μάρκετ για τη μέση οικογένεια, αφού οι ανατιμήσεις των τελευταίων μηνών σε βασικά καταναλωτικά αγαθά είναι μεγαλύτερες από αυτές που επιβλήθηκαν στα προϊόντα λόγω των αυξήσεων στους συντελεστές του ΦΠΑ.
Σύμφωνα με Τα Νέα της Δευτέρας, από το Φεβρουάριο μέχρι και σήμερα, διάστημα κατά το οποίο εντάθηκε η ύφεση στην ελληνική οικονομία, βιομηχανίες και σούπερ μάρκετ πέρασαν στα ράφια ανατιμήσεις που έφθασαν έως και 19%.
Στις περισσότερες περιπτώσεις των προϊόντων οι ανατιμήσεις κυμάνθηκαν σε ποσοστά μεγαλύτερα και από τις δύο αυξήσεις του ΦΠΑ (Μάρτιος και Ιούλιος).
Η κατάσταση δεν αναμένεται να αλλάξει για τα νοικοκυριά αφού, βάσει των μέτρων που προβλέπεται στο Μνημόνιο, από την 1η Ιανουαρίου 2011 σειρά προϊόντων θα μεταταγεί από τον συντελεστή του ΦΠΑ 11% στον υψηλό συντελεστή 23%.
Από την έρευνα σε 36 προϊόντα ευρείας κατανάλωσης προκύπτει ότι από τον Φεβρουάριο αυξήθηκαν οι τιμές σε 25 προϊόντα και τα 15 από αυτά παρουσιάζουν ανατιμήσεις μεγαλύτερες του 3%, δηλαδή υψηλότερες από τις δύο αυξήσεις ΦΠΑ κατά το ίδιο διάστημα.
Αντίστοιχα μειώσεις έως και 9% παρατηρήθηκαν σε 8 προϊόντα, ενώ σταθερές παρέμειναν οι τιμές σε 3 προϊόντα.
Οι μεγαλύτερες αυξήσεις σημειώθηκαν σε προϊόντα όπως μπίρες έως και 19%, έως 18% σε οδοντόκρεμες, 12% σε κατεψυγμένες ζύμες, 6% σε ξίδια, 5% σε γιαούρτια και φρέσκο γάλα.
Η ακρίβεια εξηγεί τόσο τη στροφή των καταναλωτών προς φθηνότερα προϊόντα όπως τα ιδιωτικής ετικέτας όσο και τη μείωση της κατανάλωσης.
Σύμφωνα με τη Στατιστική Υπηρεσία, ο δείκτης όγκου στα σούπερ μάρκετ μειώθηκε κατά 3,9% τον Μάιο του 2010 σε σχέση με τον Μάιο του 2009.
Πτώση 12% παρατηρείται στην κατανάλωση κρέατος, ενώ μεγάλη είναι η πτώση των πωλήσεων στα βιολογικά τρόφιμα (-19%) και στα χαρτικά (έως 16%).
Ηδη οι καταναλωτικές οργανώσεις αναμένουν ότι ο φετινός χειμώνας θα είναι ο δυσκολότερος των τελευταίων δεκαετιών.
Σύμφωνα με την τελευταία έρευνα του Ελληνικού Κέντρου Καταναλωτών, το καλάθι ενός μέσου νοικοκυριού σκαρφάλωσε στα 2.087,05 ευρώ τον Ιούλιο σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2009, οπότε κόστιζε 1.977,44 (αύξηση 109,61 ευρώ ή 6%).
Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ
- Ενισχύσεις: Ποια ποσά ισχυρίζεται η κυβέρνηση ότι κατέβαλε στους αγρότες [πίνακες]
- Η επιστήμη έχει την απάντηση στο δίλημμα «τσάι ή καφές»
- Συνταξιοδότηση: Σε συνεχή άνοδο οι νέες αιτήσεις απονομής συντάξεων
- Ευλογιά προβάτων: Νοσηλεύεται με συμπτώματα εγκεφαλικού ο κτηνοτρόφος που αποχαιρέτησε με λυγμούς 450 πρόβατα
- Ουκρανία: Ολοκληρώθηκαν οι συνομιλίες στο Μαϊάμι, παραμένουν τα «αγκάθια» – Νέα «μαζική» επίθεση της Ρωσίας
- Ντέρμπι ΠΑΟΚ – Άρης στη Θεσσαλονίκη – Εκτός έδρας «μάχη» για Παναθηναϊκό, με Ατρόμητο η ΑΕΚ


