Έχει περάσει πολύς καιρός από τότε που η Yamaha είχε δημοσίως ξεκαθαρίσει ότι το 2012, που θα επιτραπεί ξανά η χρήση κινητήρων 1.000 κ.εκ. στο MotoGP, εκείνη θα παραμείνει στα 800 κ.εκ. (που είναι η σημερινή χωρητικότητα) λόγω του υπέρογκου κόστους εξέλιξης νέας μοτοσικλέτας.

Όμως φαίνεται ότι στο διάστημα που μεσολάβησε τόσο το ιαπωνικό εργοστάσιο όσο και οι υπόλοιποι τρεις κατασκευαστές του MotoGP (Ducati, Honda, Suzuki) έκαναν προσεκτική μελέτη του κόστους και παράλληλα του ανταγωνισμού και έκριναν ότι πρέπει όλες να κατασκευάσουν νέα μοτοσικλέτα για το 2012.

Επιπλέον, ενδέχεται η χρήση κινητήρων 1.000 κ.εκ. από όλα τα εργοστάσια να διευκολύνει την είσοδο και νέων κατασκευαστών στο MotoGP – κυρίως της BMW και της Aprilia, που εξετάζουν το ενδεχόμενο. Όλοι οι κατασκευαστές διαθέτουν κινητήρες 1.000 κ.εκ. επιδόσεων στην αγορά και αυτό μειώνει το κόστος για μια νέα ομάδα.

Πίσω στα ήδη καθιερωμένα εργοστάσια του σπορ, ο αντιπρόεδρος του HRC, Shuhei Nakamoto, είπε με πλήρη βεβαιότητα ότι η Honda θα κατασκευάσει νέα μοτοσικλέτα εν λευκώ με τον κινητήρα των χιλίων κυβικών και ο Alessandro Cicognani της Ducati τόνισε: «Φαίνεται ότι θα εξελίξουμε νέα μοτοσικλέτα και νέο κινητήρα.

Ακόμη κάνουμε μελέτες για την απόδοση κάθε επιλογής, διότι με τον κυβισμό και το βάρος δεν ξέρεις ποια από τις δύο επιλογές είναι η καλύτερη. Αλλά θα εξελίξουμε νέα μοτοσικλέτα», κατέληξε.

auto.in.gr