Οι ομάδες καταργούν τον ανούσιο αεραγωγό F-Duct
Τα μέλη του συνδέσμου FOTA αποφάσισαν να καταργήσουν ενόψει του 2011 το αεροδυναμικό σύστημα που επινόησε η McLaren διότι δεν βρίσκει καμία εφαρμογή έξω από το σπορ.
Μετά την απαγόρευση του διπλού διαχύτη ενόψει του 2011, οι ομάδες της Formula 1 αποφάσισαν και την κατάργηση του αεραγωγού F-duct διότι είναι μια τεχνολογία που δεν μπορεί να συσχετιστεί με την αυτοκίνηση έξω από το σπορ και επιπλέον ενδέχεται να εκτοξεύσει το κόστος και να μειώσει την ασφάλεια.
Ο αεραγωγός F-duct επινοήθηκε από τη McLaren και ελαχιστοποιεί την αεροδυναμική αντίσταση της πίσω πτέρυγας στις ευθείες, έπειτα από επιλογή του οδηγού – με αποτέλεσμα να δίνει στο μονοθέσιο ανώτερη τελική ταχύτητα. Η ιδέα της αγγλικής ομάδας έχει γίνει ήδη αντικείμενο αντιγραφής από τις περισσότερες αντιπάλους της.
Ωστόσο, οι τελευταίες στη συνάντηση της Βαρκελώνης ψήφισαν την κατάργηση του συστήματος -παρά τις προσπάθειες της McLaren να αποτρέψει αυτή την εξέλιξη- για τη νέα αγωνιστική χρονιά, για λόγους τόσο ασφάλειας όσο και κόστους.
Φημολογείται ότι οι οδηγοί της Ferrari, Fernando Alonso και Felipe Massa, αναγκάζονταν να οδηγούν για μικρά χρονικά διαστήματα χωρίς να έχουν κανένα χέρι στο τιμόνι ή έχοντας μόνο τον αντίχειρα σε αυτό, διότι με το ένα χέρι άνοιγαν ή έκλειναν τον αεραγωγό του F-duct και με το άλλο χειρίζονταν το μοχλό κατανομής πέδησης.
Η Ferrari, που χρησιμοποίησε το F-duct σε όλο το αγωνιστικό τριήμερο στην πίστα της Καταλονίας, αρνήθηκε -διά στόματος του F. Alonso αλλά και του τεχνικού διευθυντή Aldo Costa- ότι συνέβη κάτι τέτοιο. Αλλά σπάνια υπάρχει καπνός χωρίς φωτιά.
Όμως, ο διευθύνων σύμβουλος της Mercedes GP, Nick Fry, δίνει και μια ακόμα πτυχή: Προσωπικά πιστεύω ότι είναι χρήσιμο να παύσουμε τις νέες τεχνολογίες που δεν έχουν στην ουσία συσχέτιση με τη χρήση έξω από τη Formula 1.
Μέχρι το τέλος της χρονιάς νομίζω ότι εμείς κι οι περισσότερες άλλες ομάδες μπορούμε να έχουμε έναν αεραγωγό F-duct και αυτό θα εκμηδενίσει το πλεονέκτημα να έχεις αυτό το αεροδυναμικό σύστημα.
Οι μηχανολόγοι έχουν ήδη ιδέες για τη νέα χρονιά που είναι αλλόκοτες και ακραίες και που είναι δύσκολο να σκεφτεί κανείς πως μπορούν να χρησιμοποιηθούν κάπου αλλού. Επιπλέον, είναι πολύ ακριβές στην υλοποίησή τους.
Αυτές που πρέπει να ενθαρρύνουμε είναι τεχνολογίες που να μπορούν να χρησιμοποιηθούν και αλλού και προσωπικά είμαι υπέρμαχος του Συστήματος KERS για το λόγο αυτό, κατέληξε ο Βρετανός.
auto.in.gr
- Ακίνητα: Έρχεται το price map για να βάλει τάξη στην αγορά
- Ταξίδια: Οι 4+1 τάσεις που θα διαμορφώσουν το τοπίο του 2026
- Ερντογάν: Συναντήθηκε με τον ντε φάκτο ηγέτη του Σουδάν – Τι του υποσχέθηκε
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
