Ford Focus 2011: Παγκόσμιας κλάσης
Με αφετηρία το Ντιτρόιτ των Η.Π.Α, η τρίτη γενιά του Ford Focus δίνει τέλος στο... υπερτροφοδοτούμενο προβάδισμα που διατηρούσε μέχρι σήμερα ο ανταγωνισμός.
Γιάννης Αδάναλης
Την εποχή που το Ford Focus κλήθηκε να αντικαταστήσει το μέχρι τότε γνωστό Escort, αλλά και να αντιμετωπίσει τον ισχυρότατο ανταγωνισμό στη δημοφιλέστατη κατηγορία των μικρομεσαίων οχημάτων, δεν ήταν λίγοι αυτοί που έσπευσαν να προεξοφλήσουν την εμπορική του αποτυχία.
Ο ρηξικέλευθος σχεδιασμός του και η εμφανή απροθυμία του να ακολουθήσει τα συντηρητικά πρότυπα, που κατά παράδοση ακολουθούσε η φίρμα, προκάλεσε αντιδράσεις, οι οποίες ωστόσο γρήγορα μετριάστηκαν, χάρη στην ανωτερότητα που το μικρομεσαίο Ford επιδείκνυε με κάθε ευκαιρία στην άσφαλτο.
Διαφορετικό ήταν το ξεκίνημα για τη δεύτερη γενιά του καταξιωμένου, πλέον, Focus. To εύπεπτο παρουσιαστικό του πέρασε στα ψιλά γράμματα, μέχρι η ανανέωσή του να προσδώσει σε αυτό ελκυστικότερα στοιχεία.
Όλα αυτά, βέβαια, ανήκουν στο παρελθόν, καθώς η Ford παρουσίασε τις προηγούμενες ημέρες στο Ντιτρόιτ την τρίτη κατά σειρά εκδοχή του αυτοκινήτου.
Αποτελώντας το πρώτο δείγμα γραφής των παγκόσμιων οχημάτων της Ford, το Focus ακολουθεί, σε επίπεδο σχεδιασμού τουλάχιστον, το πρόσφατο παράδειγμα του Fiesta.
Οι ομοιότητες μεταξύ των δύο αυτοκινήτων είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, είτε σταθεί κανείς στα φωτιστικά σώματα του μπροστινού και πίσω τμήματος, είτε παρατηρήσει την καμπυλότητα της οροφής στην πεντάθυρη έκδοση του αμαξώματος.
Ανάλογο, άλλωστε, είναι και το παράδειγμα του εσωτερικού, όπου αρκετές σχεδιαστικές και τεχνολογικές εφαρμογές φωτογραφίζουν το μικρότερο, σε διαστάσεις, Fiesta.
Όπως και να έχει, πάντως, η βελτιωμένη -σε σχέση πάντα με το παρελθόν- ποιότητα κατασκευής αρκεί για να θέσει τις διαχωριστικές γραμμές ανάμεσα στις δύο προτάσεις της φίρμας, πόσο μάλλον όταν συνδυάζεται με τον πλήρη και σαφέστατα αναβαθμισμένο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.
Περνώντας στα μηχανικά μέρη του Focus τρίτης γενιάς, το ενισχυμένο πλαίσιο, οι νέοι -υπερτροφοδοτούμενοι και μη- κινητήρες βενζίνης άμεσου ψεκασμού και το ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη απλώς επιβεβαιώνουν το εκσυγχρονισμένο τεχνολογικό του προφίλ.
Χάρη στην εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής και υπερ-υψηλής ανθεκτικότητας το μικρομεσαίο Ford έχει αυξήσει τη δομική του ακαμψία κατά 25% (σε σχέση με το υπάρχον μοντέλο που κυκλοφορεί στις H.Π.Α), διατηρώντας παράλληλα το βάρος του στα επίπεδα του παρελθόντος.
Την ίδια στιγμή οι EcoBoost κινητήρες βενζίνης με τους οποίους εξοπλίζεται και συνδυάζουν την παρουσία ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων με την τεχνολογία άμεσου ψεκασμού, εξασφαλίζουν πέρα από την αυξημένη ισχύ -οι πρώτες πληροφορίες κάνουν λόγο για 180 ίππους από 1.600 κ.εκ.- και περιορισμένη κατανάλωση καυσίμου.
Το ίδιο ισχύει και για το ατμοσφαιρικό σύνολο των 2,0 λίτρων, που έχει επωφεληθεί από τον ψεκασμό του καυσίμου απευθείας στο θάλαμο καύσης, αυξάνοντας την ισχύ του κατά 20 ίππους και μειώνοντας την κατανάλωση βενζίνης κατά 10%.
Στα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά του νέου Focus προστίθεται η ανασχεδιασμένη πίσω ανάρτηση των πολλαπλών συνδέσμων και η τοποθέτηση νέων υπο-πλαισίων στον μπροστινό και πίσω άξονα.
To οδηγοκεντρικό προφίλ του αυτοκινήτου υπόσχεται να ενισχύσει, τόσο το νέο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο απέκτησε πλέον ηλεκτρική υποβοήθηση όσο και το Dynamic Cornering Control που αναλαμβάνει να μεταφέρει το μεγαλύτερο ποσοστό της παραγόμενης ροπής στον τροχό που εμφανίζει την καλύτερη δυνατή επαφή με την άσφαλτο.
Περισσότερες λεπτομέρειες για την τρίτη γενιά του Ford Focus αναμένεται να γίνουν γνωστές του επόμενους μήνες, καθώς η παραγωγή του θα ξεκινήσει ταυτόχρονα σε H.Π.Α και Ευρώπη στο τέλος 2010 και η διάθεσή του αντίστοιχα στις αρχές του 2011.
auto.in.gr
- Ρωσικά drones και πύραυλοι έπληξαν σιδηροδρομικό κόμβο κοντά στο Κίεβο, λέει η Ουκρανία
- Byron: Σε κατάσταση έκτακτης ανάγκης Μέγαρα, Ανατολική Μάνη, Ευρώτας και δύο κοινότητες στον Δήμο Μάνδρας
- Κρις Πρατ: Πρωταγωνιστεί σε ντοκιμαντέρ που εξερευνά τον κρυμμένο τάφο του Αγίου Πέτρου
- LIVE: Καλαμάτα – Ολυμπιακός Β’
- Κακοκαιρία Byron: Μέχρι πότε θα συνεχιστούν τα φαινόμενα στη Θεσσαλία – Βροχοπτώσεις στην κεντρική και ανατολική Μακεδονία
- Στέφανος Τσιτσιπάς: Προθεσμία μέχρι την ερχόμενη Παρασκευή για να παραδώσει το δίπλωμα οδήγησης