Ο Eric Boullier χτίζει τη Renault F1 από την αρχή
Ο νέος διευθυντής της ομάδας του Ενστοουν μιλάει για τις άμεσες προτεραιότητες αναδόμησής της και για τη φιλοδοξία του να την επαναφέρει το 2011 στα παλιά της μεγαλεία.
2
Η πλήρης αναδόμηση της Renault F1 το 2010 και η επιστροφή της στη μάχη του πρωταθλήματος της Formula 1 ένα χρόνο αργότερα είναι οι κεντρικοί στόχοι του Eric Boullier, του Γάλλου μηχανολόγου που ανέλαβε τη διεύθυνση της ομάδας του Ενστοουν – όπως ανακοίνωσε και επίσημα, σήμερα, η τελευταία.
Είναι απόφοιτος του τμήματος αεροναυπηγικής και μηχανολογίας του γαλλικού Πολυτεχνείου. Δεν έχει εργαστεί ποτέ στη Formula 1, αλλά ήταν μηχανολόγος και αργότερα διευθυντής σε ομάδες των πρωταθλημάτων Formula LeMans, Formula BMW, A1GP και GP2.
Η πρόσληψή του έρχεται λίγες εβδομάδες μετά την αγορά μεγάλου μεριδίου της Renault F1 από τον επιχειρηματία Gerard Lopez, από το Λουξεμβούργο. Ο Eric Boullier είναι ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Gravity Sports Management, που ανήκει στον G. Lopez. Δεν είχε καμία πρότερη σχέση με τη Renault.
Ωστόσο, ο ίδιος είπε ότι η ομάδα δεν είναι χωρισμένη σε δύο στρατόπεδα, στην παρακάτω συνέντευξη που δημοσίευσε το γραφείο Τύπου της Renault F1:
Ποια ήταν η ψυχολογία των μελών της ομάδας μόλις αναλάβατε τα νέα σας καθήκοντα;
Eric Boullier: Όταν ξεκίνησα τη δουλειά έγινε γρήγορα κατανοητό ότι το ηθικό των εργαζόμενων είχε επηρεαστεί από το τελείωμα της προηγούμενης χρονιάς και οι τελευταίες εβδομάδες ήταν δύσκολες. Ωστόσο, τώρα η ομάδα έχει ισχυρά κίνητρα, κυρίως χάρη στη νέα φιλοσοφία την οποία θέλει να εφαρμόσει η Renault F1. Όταν αυτή παρουσιάστηκε στους εργαζόμενους λίγο πριν τα Χριστούγεννα, έγινε δεκτή με χειροκροτήματα. Όλοι είναι τώρα ανανεωμένοι και έτοιμοι για δράση.
Ποιες θα είναι οι καθημερινές σας αρμοδιότητες;
Eric Boullier: Θα αφοσιωθώ αποκλειστικά στην αγωνιστική δραστηριότητα και στις παραμέτρους απόδοσης του μονοθεσίου. Ο Bob Bell θα ηγείται της σχεδιαστικής ομάδας, της παραγωγής και της εξέλιξης του μονοθεσίου. Έχουμε ήδη συζητήσει αρκετά και έχουμε παρεμφερή φιλοσοφία. Νομίζω ότι θα συνεργαστούμε καλά.
Είστε εκπρόσωπος των νέων συνεργατών της ομάδας;
Eric Boullier: Με προσέλαβε η Renault F1, η οποία διατηρεί την διοίκηση κάθε τομέα της εμπλοκής της στη F1. Φυσικά, ζητήθηκε η συμβουλή εκπροσώπων της Genii Capital, αλλά θα ήταν λάθος να θεωρεί κανείς ότι η Renault έχει δύο διοικητικές πυραμίδες, με δύο κέντρα αποφάσεων. Είναι μία ομάδα, με μία δομή.
Σας έχει δοθεί χρονική προθεσμία να αποδείξετε την αξία σας;
Eric Boullier: Οι εργοδότες μου ποτέ δεν ανέφεραν κάτι τέτοιο, ωστόσο έχω θέσει ο ίδιος σχετικά υψηλούς στόχους. Η F1 είναι το όνειρο για έναν μηχανολόγο και δεν θέλω να χάσω αυτή την ευκαιρία. Δεν υπάρχει πίεση, μόνο το κίνητρο να πετύχω την εργασία που μου έχει ανατεθεί.
Μπορείτε να περιγράψετε την προσέγγισή σας με τρεις λέξεις;
Eric Boullier: Ταπεινοφροσύνη, ακρίβεια και ευθύτητα. Για μένα, οι αγώνες είναι το σημαντικότερο όλων.
Είναι η ηλικία σας πλεονέκτημα;
Eric Boullier: Έτσι θέλω να πιστεύω. Η ομάδα ήθελε νέο αίμα για να ανοίξει νέο κεφάλαιο. Η F1 κάνει τους δικούς της ΄κύκλους΄ και η μελλοντική δομή του σπορ διαμορφώνεται τώρα, καθώς η νέα γενιά γεμίζει το πάντοκ λίγο, λίγο. Η Ferrari και η McLaren, μεταξύ άλλων, έχουν ακολουθήσει αυτή την εξελικτική διαδικασία. Και ο Christian Horner της Red Bull Racing είναι στην ηλικία μου!
Ποιοι είναι οι στόχοι της ομάδας για το 2010;
Eric Boullier: Είναι ακόμα λίγο νωρίς να τους περιγράψουμε με ακρίβεια, αλλά η αποστολή μου είναι να επαναφέρω την ομάδα στο σωστό δρόμο επικεντρώνοντας την προσοχή σε δύο βασικούς τομείς: Ο ένας είναι να θεσπίσω μια οργανωτική δομή που να αποδίδει ώστε να δουλεύουν τα πάντα με αρμονία στο Ενστοουν.
Ο άλλος έχει να κάνει με την απόδοση [του μονοθεσίου] και προβλέπει να ορίσουμε μια βελτιωμένη διαδικασία [συλλογής και ανάλυσης] δεδομένων. Δεν θα συμβεί σε δύο μήνες, το γνωρίζουμε, αλλά πρέπει να είναι θετική και συμπαγής.
Σήμερα έχουμε όλα τα εφόδια για να πετύχουμε αυτούς τους στόχους. Ο προϋπολογισμός βελτιώθηκε, το 60% της αεροσήραγγας αναβαθμίστηκε και το προηγμένο μας κέντρο τεχνολογίας CFD [Computation Fluid Dynamics] βρίσκεται πλέον σε πλήρη λειτουργία. Υπάρχουν τα πάντα.
Ως διευθύνων σύμβουλος της Gravity Sport Management, ο δεύτερος οδηγός της ομάδας θα είναι κάποιος από τα μέλη της;
Eric Boullier: Ο δεύτερος οδηγός θα πρέπει να είναι ικανός να κερδίζει βαθμούς και να είναι ανταγωνιστικός του Robert Kubica. Συνεπώς, μπορεί να είναι οδηγός της Gravity ή όχι, αλλά μπορώ να εγγυηθώ προσωπικά ότι για έναν οδηγό της Gravity θα είναι πολύ πιο δύσκολο να επιλεχθεί καθώς θα πρέπει να αποδείξει ότι αξίζει να είναι ο δεύτερος οδηγός της Renault.
auto.in.gr
- «Toxic»: Ένας άντρας, μια γυναίκα, ένας θανατηφόρος ιός – Το ψυχολογικό θρίλερ έρχεται στο θέατρο Αργώ
- Κατώτατος μισθός: Προς νέα αύξηση κατά 40 ευρώ τον Απρίλιο του 2026
- ClimateHub: Τα πιο ψυχρά και τα πιο θερμά Χριστούγεννα τα τελευταία 125 χρόνια
- Social media: Πως μας επηρεάζει η αποχή μιας εβδομάδας;
- «Πως ο Πάβλοβιτς επέλεξε την Εθνική Γερμανίας αντί της Σερβίας»
- Είναι το «Μια Υπέροχη Ζωή» μια αθώα χριστουγεννιάτικη ταινία – ή μήπως όχι;