Ράλι Ντακάρ 2010, 1η μέρα: Τραγωδία στην Κόρδοβα
Μια γυναίκα 28 ετών έχασε τη ζωή της και τέσσερις θεατές τραυματίστηκαν από αυτοκίνητο που παρέκκλινε της πορείας του - στην πρώτη κιόλας μέρα του παραλογισμού του Ντακάρ.
2
Η 28χρονη Ναταλία Γκαγιάρδο, θεατής του Ράλι Ντακάρ, έχασε τη ζωή της όταν ένας αγωνιζόμενος απώλεσε τον έλεγχο του αυτοκινήτου του και προσέκρουσε στο πλήθος που παρακολουθούσε την πρώτη Ειδική Διαδρομή του αγώνα στην πόλη Ρίο Κουάρτο, οκτακόσια χιλιόμετρα μακριά από το Μπουένος Αϊρες.
Από τους τραυματίες, μεταξύ των οποίων και ένα παιδί εννέα ετών, δύο τραυματίστηκαν ελαφρά και δύο σοβαρότερα. Οι πρώτοι μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο του Ρίο Κουάρτο και οι τελευταίοι με ελικόπτερο στην Κόρδοβα, αλλά η κατάστασή τους δεν προκαλεί ανησυχία.
Ο Norberto Brusa, ιατρός στο νοσοκομείο της Κόρδοβα, εξηγεί: Μια 28χρονη γυναίκα απεβίωσε. Υπέστη σοβαρά τραύματα στο κεφάλι, στο στομάχι και στη λεκάνη. Στη διαδρομή για το νοσοκομείο υπέστη δύο φορές ανακοπή καρδιάς. Παρά τις καλύτερες των προσπαθειών μας, πέθανε λίγο μετά την έλευσή της.
Μια νεαρή γυναίκα 24 ετών τραυματίστηκε στο πόδι, ενώ ένα παιδί εννέα ετών μεταφέρθηκε στην παιδιατρική κλινική και η κατάσταση της υγείας του είναι σταθερή. Οι άλλοι δύο τραυματίες δεν υπέστησαν σοβαρό τραυματισμό και νοσηλεύονται στο τοπικό νοσοκομείο του Ρίο Κουάρτο.
Το αυτοκίνητο που βγήκε από το δρόμο, ανετράπη και παρέσυρε τους θεατές, ήταν ένα πρωτότυπο Desert Warrior με οδηγό τον Γερμανό Mirco Schultis και συνοδηγό τον Ελβετό Ulrich Leardi. Η ηλικία και των δύο είναι αρκετά μεγάλη, όχι μόνο με βάση τα δεδομένα αγωνιζόμενων.
Η διοργανώτρια αρχή του Ράλι Ντακάρ, η εταιρεία ASO -η οποία έχει μετρήσει περισσότερους από 50 θανάτους στα 32 χρόνια του αγώνα και εξακολουθεί να δείχνει ανεπαρκής στα θέματα ασφάλειας, ειδικά των θεατών- λίγο ως πολύ αποφάσισε να επιρρίψει την ευθύνη στους θεατές.
Συγκεκριμένα, όταν ύστερα από ώρες αναγκάστηκε να πάρει θέση για το θέμα, είπε ότι το δυστύχημα συνέβη εκτός ζώνης θεατών. Η ASO είχε στην Ειδική αυτή πέντε «ζώνες», στις οποίες οι θεατές μπορούσαν να σταθούν με ασφάλεια – και έχει άλλες 52 ζώνες σε όλο τον αγώνα.
Με λίγα λόγια, στη μήκους 251 χιλιομέτρων χθεσινή Ειδική έπρεπε να σταθούν σε πέντε σημεία, ενώ στα 4.800 χιλιόμετρα όλου του αγώνα οι θεατές της Αργεντινής και της Χιλής θα πρέπει να ψάξουν ένα από τα 57 ενδεδειγμένα ασφαλή σημεία, για να παρακολουθήσουν το Ράλι Ντακάρ…
Παρόλα αυτά, στην ιστοσελίδα της οργάνωσης όλο το βράδυ δεν υπήρχε καμία απολογία, ούτε καν λεπτομέρειες για το συμβάν – παρά μόνο η ευχάριστη έκπληξη των συντακτών της ιστοσελίδας για την υπέροχη έκπληξη που πέτυχε ο Nani Roma (BMW) στα αυτοκίνητα και ο David Casteu (Sherco) στις μοτοσικλέτες.
Ο Nani Roma είχε κερδίσει την πρώτη του Ειδική με αυτοκίνητα πέρσι, επίσης στην Κόρδοβα. Ωστόσο, μέσα στην Ειδική αναγκάστηκε να σταματήσει για να ελέγξει ένα πρόβλημα στα ηλεκτρικά της BMW X3, ενώ το ίδιο αυτοκίνητο -στα χέρια του Guerlain Chicherit- έβγαλε πρόβλημα στον κινητήρα. Αυτή ίσως να είναι η αχίλλειος πτέρνα των BMW απέναντι στα VW Race Touareg2.
Με ανησύχησε λίγο ο κινητήρας στο μέσον της Ειδικής και αναγκαστήκαμε να σταματήσουμε για έλεγχο είπε ο Ισπανός, πρώην οδηγός της Mitsubishi και νικητής με μοτοσικλέτα το 2004.
Όμως όλα ήταν εντάξει. Νομίζω ότι το πρόβλημα ήταν στο ηλεκτρικό κύκλωμα, αλλά αφού ο κινητήρας δούλευε προτίμησα να μην πειράξω τίποτα. Αυτή είναι μόνο η αρχή, ακόμα δεν ξεκίνησε η μάχη μας με τη Volkswagen. Ο αγώνας είναι μεγάλος, αυτή ήταν μια καλή Ειδική για προθέρμανση.
Όπως ο N. Roma και ο D. Casteu είχε μόνο μία νίκη σε Ειδική. Αν και η πρώτη δοκιμασία δεν ήταν ούτε αντιπροσωπευτική της συνέχειας ούτε κρίσιμη, έδειξε ότι οι μοτοσικλέτες 450 κ.εκ. όπως του Γάλλου μπορούν να ανταγωνιστούν τις (περιορισμένες σε ισχύ) ΚΤΜ των 690 κ.εκ. των φαβορί Marc Coma και Cyril Despres.
Σε όλη την Ειδική έμεινα αφοσιωμένος στο χειρισμό της μοτοσικλέτας, διότι είναι διαφορετικός από τη μοτοσικλέτα των 690 κ.εκ., τόνισε ο Γάλλος. Πρέπει να είσαι γρήγορος παντού, διότι δεν έχει τόση ισχύ. Υπήρχαν ορισμένα γρήγορα σημεία, οδηγούσα με 150 χλμ./ώρα, αλλά η μοτοσικλέτα ήταν σταθερή και ανταποκρινόταν καλά.
Δεν έκαψα σχεδόν καθόλου καύσιμο. Μου έμεινε η τριπλάσια ποσότητα από όση έκαψα. Σε αυτό το επίπεδο διαμορφώνεται το μέλλον. Η οδήγηση είναι απίθανα διασκεδαστική. Μπορείς να τοποθετήσεις τη μοτοσικλέτα όπου θέλεις, κατέληξε.
Διαβάστε εδώ τα αναλυτικά αποτελέσματα και τη γενική κατάταξη μετά την πρώτη μέρα του 32ου Ράλι Ντακάρ.
auto.in.gr
- Ακρίβεια: Η ημέρα της Μαρμότας για τους καταναλωτές
- Αρκάς: Η καλημέρα των Χριστουγέννων με ευχές
- Σομαλία: Διεξάγονται οι πρώτες άμεσες εκλογές από το 1969
- «Toxic»: Ένας άντρας, μια γυναίκα, ένας θανατηφόρος ιός – Το ψυχολογικό θρίλερ έρχεται στο θέατρο Αργώ
- Κατώτατος μισθός: Προς νέα αύξηση κατά 40 ευρώ τον Απρίλιο του 2026
- «Ο Ναν μοιάζει να προσπαθεί να στείλει κόσμο στο νοσοκομείο»
