Renault Megane 1.4 TCe: Στον αστερισμό ενός turbo
Το ξεκίνημα δεν ήταν αυτό που πολλοί θα περίμεναν από τον διάδοχο ενός ευρωπαϊκού best seller και αυτή τη φορά τα αίτια που κρατούσαν, μέχρι και σήμερα, την τρίτη γενιά του Megane στο περιθώριο της ελληνικής αγοράς δεν θα μπορούσαν να αναζητηθούν στο εκκεντρικό σχεδιαστικό προφίλ του αμαξώματος.
Γιάννης Αδάναλης
Το ξεκίνημα δεν ήταν αυτό που πολλοί θα περίμεναν από τον διάδοχο ενός ευρωπαϊκού best seller και αυτή τη φορά τα αίτια που κρατούσαν, μέχρι και σήμερα, την τρίτη γενιά του Megane στο περιθώριο της ελληνικής αγοράς δεν θα μπορούσαν να αναζητηθούν στο εκκεντρικό σχεδιαστικό προφίλ του αμαξώματος.
Έχοντας βρεθεί απέναντι σε ισχυρότερες, κατά κανόνα, προτάσεις, το γαλλικό μικρομεσαίο έδειχνε αδύναμο να ακολουθήσει τους ρυθμούς ενός υπερτροφοδοτούμενου VW Golf έκτης γενιάς ή ενός Seat Leon που λίγα χρόνια πριν βρισκόταν στην ίδια, δυσμενή θέση.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.397 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 130 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 190 Nm/ 2.250 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 9,6 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 200 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 17.800 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 17.800 ευρώ |
Οι ατμοσφαιρικοί κινητήρες των 1.600 κ.εκ., με τους 100 ή τους 110 ίππους, αποδείχθηκαν «λίγοι» για τις δυνατότητες του πλαισίου και τα αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά κίνησης του αυτοκινήτου, μετριάζοντας ταυτόχρονα την εικόνα του συνόλου.
Το εμφανές έλλειμμα ισχύος καλείται σήμερα να αντιμετωπίσει ένα νέο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ 1.400 κ.εκ. που αρχικά τοποθετήθηκε στην τρίτη γενιά του Scenic και στη συνέχεια στο νέο Megane, προσφέροντας -έστω και καθυστερημένα- τη δυνατότητα στο μικρομεσαίο Renault να διεκδικήσει με αξιώσεις, μια θέση στην κορυφή της κατηγορίας.
Μιας και ο σχεδιασμός του υπερτροφοδοτούμενου Megane δεν παρουσιάζει ουσιαστικές τροποποιήσεις, θα πρέπει κανείς να εστιάσει την προσοχή του στην πέμπτη πόρτα, όπου φιλοξενείται το διακριτικό, ομολογουμένως, λογότυπο της έκδοσης.
Στο εσωτερικό, ο σύγχρονος και φιλόξενος διάκοσμος δεν έχει επηρεαστεί από τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της έκδοσης. Το αφρώδες πλαστικό που κυριαρχεί στο ταμπλό επιβεβαιώνει τις προσπάθειες ποιοτικής αναβάθμισης που έχει καταβάλλει ο Γάλλος κατασκευαστής, ενώ ο πλήρης εξοπλισμός υπογραμμίζει το ολοκληρωμένο προφίλ του
| Υπέρ | |
| Κατά | |
αυτοκινήτου.
Στην έκδοση «Expression» των 17.800 ευρώ συναντάς, μεταξύ άλλων, έξι αερόσακους, ESP, air condition, ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής μουσικών αρχείων MP3, προβολείς ομίχλης και όλες τις καθιερωμένες, πλέον, ηλεκτρικές ευκολίες.
Αντίθετα, λείπουν οι ζάντες αλουμινίου των 16 ιντσών, οι αισθητήρες στάθμευσης και η γυάλινη πανοραμική οροφή που φτάνει σε κόστος τα 1.250 ευρώ.
Στα χαρακτηριστικά του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών προστίθεται η υποδειγματική, για τα δεδομένα της κατηγορίας, ευρυχωρία. καθώς στην πίσω σειρά καθισμάτων μπορούν με ευκολία να φιλοξενηθούν ως και τρεις ενήλικες, ενώ ο όγκος του χώρου αποσκευών ξεκινά από τα 402 λίτρα.
Τα καλά νέα για αυτό το Megane συνεχίζονται, μιας και ο πρωταγωνιστικός ρόλος στη συγκεκριμένη έκδοση ανήκει δίχως καμία αμφιβολία στο υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ που την εξοπλίζει.
Σε αντίθεση με τους TSI κινητήρες του VW Group, το γαλλικό σύνολο των 1.400 κ.εκ. δεν χρησιμοποιεί την τεχνολογία του άμεσου ψεκασμού καυσίμου, γεγονός που θα περίμενε κανείς να υποβαθμίσει τις δυνατότητές του.
Στην πράξη, βέβαια, τα πράγματα είναι διαφορετικά, καθώς η ονομαστική ισχύς των 130 ίππων και η μέγιστη ροπή των 190 Nm εξασφαλίζουν τις επιδόσεις που τόσο έλλειπαν από το γαλλικό μικρομεσαίο.
Περιορίζοντας το φαινόμενο της υστέρησης κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. και εξασφαλίζοντας πως θα κινηθείς πάνω από αυτό το όριο με την τοποθέτηση ενός σφικτού σε κλιμάκωση εξατάχυτου κιβωτίου, η γαλλική φίρμα βρίσκει τις δικές της απαντήσεις απέναντι στον υπερτροφοδοτούμενο ανταγωνισμό.
Αλλωστε η Renault έχει ξεπεράσει, πολύ νωρίτερα από την τοποθέτηση ενός turbo κινητήρα 1.400 κ.εκ. στην γκάμα της, αδυναμίες του πρόσφατου παρελθόντος, βελτιώνοντας, τόσο την αίσθηση του ηλεκτρικά υποβοηθούμενου συστήματος διεύθυνσης όσο και τον τρόπο με τον οποίο αντιδρά το πλαίσιο σε οριακές συνθήκες.
Η αύξηση των μετατροχίων, ο ανασχεδιασμός του ημι-άκαμπτου άξονα των πίσω τροχών και οι νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων, έχουν προσδώσει στο μικρομεσαίο Renault σταθερότητα και προοδευτικότητα στις αντιδράσεις του, γεγονός που επιβεβαιώνει και η προφανής επάρκεια διαχείρισης της μέγιστης ροπής από τους κινητήριους τροχούς.
Παράλληλα έχει αναβαθμιστεί και η ποιότητα κύλισης, καθώς το Megane περνά με επιτυχία ακόμη και την πιο απαιτητική δοκιμασία -αυτή της ελληνικής ασφάλτου- κρατώντας μακριά από το θάλαμο επιβατών κραδασμούς ή ανεπιθύμητους θορύβους που παράγονται από τη διαδικασία απόσβεσης των εγκάρσιων -κατά κύριο λόγο- ανωμαλιών.
To μοναδικό, ίσως, μειονέκτημα που καλείται να αντιμετωπίσει η γαλλική φίρμα στη συγκεκριμένη έκδοση του αυτοκινήτου, έχει να κάνει με την αυξημένη τιμή της κατανάλωσης καυσίμου.
Η τελευταία ξεπερνά στις περισσότερες των περιπτώσεων τα 8 λίτρα /100 χλμ., γεγονός που δικαιολογείται από την απουσία τεχνολογιών εξοικονόμησης ενέργειας και την κλιμάκωση του μηχανικού κιβωτίου των έξι σχέσεων.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.397 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 130/5.500σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 190/2.250σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 78×73,1 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 93,1 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικόέξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 7.02 | |
| 2η | 12.43 | ||
| 3η | 18.02 | ||
| 4η | 24.09 | ||
| 5η | 30 | ||
| 6η | 35.75 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson |
| Πίσω | Ημι-άκαμπτος άξονας |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5×15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Continental |
| Ελαστικά | 195/65/15 |
| Ρεζέρβα | Κανονικών διαστάσεων |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,95 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,295 μέτρα |
| Πλάτος | 1,808 μέτρα |
| Ύψος | 1,471 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,64 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.546/1.547 |
| Χώρος αποσκευών | 405λίτρα |
| Βάρος | 1.205 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 9,27 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8,8 |
| Εκτός | 5,6 |
| Μέση | 6,9 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 869 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 200 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,6 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Κείτ Γουίνσλετ: Περπατώντας στο κόκκινο χαλί αγκαλιά με τον γιο της στην πρεμιέρα της ταινίας τους
- Mπαρτσελόνα: Το νέο λούτρινο της μασκότ CAT «εξαφανίστηκε» σε χρόνο-ρεκόρ
- Hellenic Train: Διακόπηκαν τα δρομολόγια στο τμήμα Λάρισα – Λειανοκλάδι λόγω της υπερχείλισης του Ενιπέα
- Πασκουάλ για την Μπαρτσελόνα και το NBA Europe: «Είμαστε στην Euroleague»
- Μαλακάσα: Οδηγός χάνει τον έλεγχο και πέφτει πάνω στις προστατευτικές μπάρες και σε λεωφορείο
- Δολοφονία Καρυώτη: «Μου δώσανε φράγκα για να ομολογήσω» – Το ηχητικό που ανατρέπει την ομολογία στην υπόθεση
