VW Polo 1.4 vs Ford Fiesta 1.4: Συνάντηση κορυφής
Έχουν συναντηθεί και στο παρελθόν, στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν την κορυφή της κατηγορίας. Αυτοκίνητα πόλης, που έφτασαν να προσεγγίζουν, όχι μόνο τις διαστάσεις αλλά και τις ανέσεις ενός μικρομεσαίου οχήματος, καλούνται σήμερα να αποδείξουν τα αυτονόητα.
Γιάννης Αδάναλης
Έχουν συναντηθεί και στο παρελθόν, στην προσπάθειά τους να κατακτήσουν την κορυφή της κατηγορίας. Αυτοκίνητα πόλης, που έφτασαν να προσεγγίζουν, όχι μόνο τις διαστάσεις αλλά και τις ανέσεις ενός μικρομεσαίου οχήματος, καλούνται σήμερα να αποδείξουν τα αυτονόητα.
| VW Polo 1.4 |
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.390 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 85 ίπποι/ 5.500 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 132 Nm/ 3.800 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 12,1 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 177 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 13.350 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 14.250 ευρώ |
Το γεγονός, δηλαδή, ότι το μήκος των τεσσάρων μέτρων δεν έχει περιορίσει την ευελιξία τους, το επιπλέον(;) βάρος δεν έχει υποβαθμίσει τις επιδόσεις τους και ο πλούσιος εξοπλισμός -σε επίπεδο άνεσης και ασφάλειας- δεν έχει εκτοξεύσει το κόστος αγοράς τους.
Δαπανώντας 13.350 ευρώ -τόσο κοστίζει η βασική έκδοση του VW Polo των 1.400 κ.εκ. ή 910 ευρώ επιπλέον για το Ford Fiesta στην εξοπλιστική έκδοση «Trend»- το τελευταίο πράγμα που θα ήθελες να συναντήσεις είναι μια μίζερη και αναχρονιστική πρόταση.
Η αλήθεια είναι ότι το παρουσιαστικό του νέου Polo δεν προσθέτει κάτι στις μέχρι σήμερα γνωστές σχεδιαστικές συνήθειες της Volkswagen, αποτελώντας ουσιαστικά τη μικρογραφία του Golf έκτης γενιάς.
Παρόλα αυτά το αυστηρό του προφίλ, σε συνδυασμό με την εμφανέστατη αύξηση εξωτερικών διαστάσεων -το μήκος έχει κερδίσει 5,4 εκατοστά φτάνοντας, πλέον, τα 3,97 μέτρα- πείθει, μετριάζοντας τις ενστάσεις για την απουσία σχεδιαστικών ιδιαιτεροτήτων.
Διαφορετική είναι η αισθητική του Ford Fiesta. Έχοντας αφομοιώσει με επιτυχία τα στοιχεία του «κινητικού σχεδιασμού», δείχνει πιο «φρέσκο» και ταυτόχρονα πιο ελκυστικό.
Και σε αυτήν την περίπτωση, πάντως, το μήκος του αμαξώματος έχει φτάσει τα 3,95 μέτρα, παρουσιάζοντας αύξηση τεσσάρων εκατοστών, σε σχέση πάντα με το παρελθόν.
Μεγαλύτερες είναι οι «αποστάσεις» στο εσωτερικό των δύο αυτοκινήτων. Στην περίπτωση του Polo, ο μονοδιάστατος σχεδιασμός του ταμπλό υποβαθμίζει τις προσπάθειες της γερμανικής φίρμας να δημιουργήσει ένα ποιοτικό και λειτουργικό, ταυτόχρονα, περιβάλλον.
| Ford Fiesta 1.4 |
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.388 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 96 ίπποι/ 5.750 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 128 Nm/4.200 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 12,2 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 175 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 14.260 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 14.965 ευρώ |
Αντίθετα, η Ford έχει επενδύσει σε πιο ριζοσπαστικές σχεδιαστικές λύσεις, επιβάλλοντας τους δικούς της κανόνες στον θάλαμο επιβατών του Fiesta.
Κοινή πολιτική έχει ακολουθηθεί σε ότι αφορά την ποιότητα κατασκευής. Και οι δυο προτάσεις καλύπτουν με αφρώδες υλικό τις επιφάνειες του ταμπλό, υπογραμμίζοντας την ανωτερότητά τους, σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις της κατηγορίας.
Σε επίπεδο εξοπλισμού, ο πρώτος λόγος ανήκει στο Polo, μιας και στον κατάλογο της βασικής έκδοσης Trendline περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, οι έξι αερόσακοι, το ESP, ο ημι-αυτόματος κλιματισμός, τα ηλεκτρικά παράθυρα για τις μπροστινές πόρτες και το ηχοσύστημα.
Στην αντίπερα όχθη, το Fiesta δεν διαθέτει στον βασικό του εξοπλισμό ESP και αερόσακους οροφής, ενώ τα πίσω ηλεκτρικά παράθυρα αποτελούν πολυτέλεια ακόμη και στην πλουσιότερη εξοπλιστική έκδοση Titanium των 14.965 ευρώ.
Στις εξοπλιστικές ελλείψεις το «μικρό» Ford απαντά με την άριστη διαχείριση των εξωτερικών του διαστάσεων. Αν και πιο «κοντό» από το Polo, διαθέτει μεγαλύτερο -κατά 15 λίτρα- χώρο αποσκευών και ταυτόχρονα ένα σαφές προβάδισμα σε ό,τι αφορά την άνεση που εξασφαλίζει στο πενταθέσιο εσωτερικό του.
Αργά ή γρήγορα, βέβαια, η αναμέτρηση των δύο καταλήγει στην άσφαλτο, όπου το Polo καλείται να καλύψει το handicap ισχύος των 11 ίππων και το Fiesta να εκμεταλλευτεί το πλεονέκτημα του υποδειγματικού handling που κληρονόμησε από την προηγούμενη γενιά του.
Η αλήθεια είναι ότι παρά το περιορισμένο βάρος του μικρού VW, το ατμοσφαιρικό μοτέρ των 1.400 κ.εκ. εξακολουθεί να φαντάζει λίγο μπροστά στις δυνατότητες του πλαισίου.
Αποδίδοντας 85 ίππους και 132 Nm ροπής δεν διεκδικεί πρωταγωνιστικό ρόλο, σε μια τετράτροχη πρόταση που δείχνει ικανή να διαχειριστεί μεγαλύτερα μεγέθη ισχύος.
Μπορεί οι επιδόσεις που ανακοινώνει ο Γερμανός κατασκευαστής να μην απέχουν από αυτές του Fiesta, παρόλα αυτά η αίσθηση που αποκομίζεις από το Polo, κυρίως στις επιταχύνσεις εν κινήσει, είναι αυτή ενός νωχελικού τετράτροχου που καλέιται να αντιμετωπίσει το βάρος του.
Αντίθετα, η ποιότητα κύλισης και γενικότερα ο τρόπος με τον οποίο διαχειρίζονται οι αναρτήσεις τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος παραπέμπει σε προτάσεις της μικρομεσαίας κατηγορίας και όχι στα συμπαθή «μικρά», που μέχρι σήμερα πάσχιζαν να αντιμετωπίσουν την απροσδιόριστη μορφολογία της ελληνικής ασφάλτου.
Με επαρκή πληροφόρηση από το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και από τα τέσσερα δισκόφρενα του συστήματος πέδησης, το Polo ανταποκρίνεται με ευκολία στις απαιτήσεις που προκύπτουν από την κίνησή του εντός και πολύ περισσότερο εκτός πόλης.
Παρόλα αυτά αρκείται στο να εξασφαλίσει την απρόσκοπτη μετακίνησή σου, χωρίς να επενδύει στις εκτεταμένες δυνατότητές του πλαισίου με σκοπό να αυξήσει την απόσταση που το χωρίζει, ήδη, από τον ανταγωνισμό.
Αυτό σημαίνει ότι δεν θα ενθουσιάσει με τη συμπεριφορά του, ούτε όμως και θα προβληματίσει, επιτρέποντας στα ηλεκτρονικά βοηθήματα να παρέμβουν ακόμη και μετά τη μερική απενεργοποίησή τους.
Στο στρατόπεδο της Ford τα πράγματα είναι διαφορετικά, μιας και το Fiesta παραμένει προσανατολισμένο σε παραδοσιακές αξίες της αυτοκίνησης.
Μπορεί το σύστημα διεύθυνσης να απέκτησε ηλεκτρική υποβοήθηση, χάνοντας πολλά από τα παλαιότερα προτερήματά του, ωστόσο, η «κοντή» κρεμαγιέρα των 2,6 στροφών από άκρη σε άκρη υποκαθιστά με επιτυχία την απουσία των πληροφοριών που, υπό άλλες συνθήκες, θα έφταναν στα χέρια σου.
Στην ίδια λογική κινούνται και οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων, έχοντας θυσιάσει ένα μέρος της άνεσης, ώστε να περιορίσουν τις κλίσεις τους αμαξώματος και κατά συνέπεια τις νευρικές αντιδράσεις του πλαισίου.
Παρόλα αυτά, η απουσία του ESP από το σύνολο των εξοπλιστικών εκδόσεων του Fiesta, απαιτεί εγρήγορση και αυτοσυγκράτηση, ώστε να αποφευχθούν οι τάσεις αποσταθεροποίησης που εμφανίζει ο πίσω άξονας στο όριο.
Μοναδική παραφωνία στην εξαιρετική, κατά τ΄άλλα, συμπεριφορά του Fiesta αποτελεί η αίσθηση-αποτελεσματικότητα των φρένων, με τα ταμπούρα των πίσω τροχών να θυμίζουν τις παλιές… «καλές» εποχές.
Το οδηγοκεντρικό προφίλ του Fiesta, βέβαια, δεν αποτελεί το μοναδικό του προσόν, καθώς η επιπλέον ισχύ που εξασφαλίζει ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 1.400 κ.εκ., συγκαταλέγεται δίχως καμία αμφιβολία στα ισχυρά, διαπραγματευτικά του χαρτιά.
Οι 96 ίπποι και τα 128 Nm ροπής κινούν με αξιοπρεπείς ρυθμούς τα περίπου 970 κιλά του «μικρού» Ford, αναδεικνύοντας ένα πιο ευέλικτο σύνολο σε σχέση, πάντα, με την αντίστοιχη πρόταση της VW.
| VW Polo 1.4 85 PS | |
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.390 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 85/5.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 132/3.800σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 76,5×75,6 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 61,5 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.769 | |
| 2η | :1/2.095 | ||
| 3η | :1/1.387 | ||
| 4η | :1/1.026 | ||
| 5η | :1/0.813 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 3.822 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson |
| Πίσω | Ημι-άκαμπτος άξονας |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6×15 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Michelin Energy |
| Ελαστικά | 185/60/15 |
| Ρεζέρβα | Bοηθητική |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,6 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 3,97 μέτρα |
| Πλάτος | 1,682 μέτρα |
| Ύψος | 1,462 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,47 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.463/1.456 |
| Χώρος αποσκευών | 280 λίτρα |
| Βάρος | 995 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 11,7 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 8 |
| Εκτός | 4,7 |
| Μέση | 5,9 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 45 |
| Αυτονομία | 762 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 177χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 12,1 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Η έρευνα για την τεχνητή νοημοσύνη έχει πρόβλημα, λένε οι ακαδημαϊκοί: «Είναι ένα χάος»
- «Παραμίλησε» ο κόσμος με την ραμπόνα του Σερκί
- Ζάκυνθος: Συνελήφθησαν οι γονείς του παιδιού που πέθανε μετά την επίθεση σκύλου
- Στρεφέτσα: «Κυνηγούσα πολύ αυτό το γκολ – Έτοιμος ο Ολυμπιακός για τον αγώνα με Καϊράτ»
- Χανιά: Θλίψη για τον θάνατο του Κωνσταντάκη Κανάκη, αθλητή μπάσκετ με αμαξίδιο
- Κόντης: «Δεν έχουμε την εικόνα που θέλουμε, χρειαζόμαστε πολλή δουλειά»


