H θρυλική Lotus θα επιστρέψει στη Formula 1 το 2010, αλλά το όνομά της θα είναι το μοναδικό κοινό με την ένδοξη ομάδα του Colin Chapman και του Jimmy Clark. Σήμερα, πίσω από την αναγέννηση της Lotus βρίσκεται η κυβέρνηση της Μαλαισίας και επιχειρηματικά συμφέροντα της ασιατικής χώρας.


Λαμβάνοντας υπόψη αυτή την κυβερνητική υποστήριξη, η FIA ανακοίνωσε ότι Lotus κέρδισε το διαγωνισμό για την τελευταία θέση της 13ης ομάδας του 2010 – θέση η οποία προέκυψε από την ανακοίνωση αποχώρησης της BMW στο τέλος του 2009.


Ωστόσο, η Ομοσπονδία διευκρίνισε ότι έχει δεχθεί εντυπωσιακό φάκελο υποψηφιότητας από τη BMW Sauber, από νέο αγοραστή που δεν έχει γίνει ακόμα γνωστός, και ότι για την παραμονή της γερμανικής ομάδας θα προσπαθήσει να πείσει τις άλλες ομάδες της F1 να δεχθούν την αύξηση των ομάδων σε 14 του χρόνου.


Πίσω στη Lotus, η πλήρης ονομασία της θα είναι Lotus F1 Team. Διευθυντής της θα είναι ο Tony Fernandes, πρόεδρος του Ομίλου εταιρειών που έχει την αεροπορική εταιρεία Air Asia – μέχρι πρότινος χορηγού της Williams F1 και εταιρεία αμέσως ανταγωνιστική της Kingfisher Airlines, που ανήκει στον Vijay Mallya της Force India.


Ο Mike Gascoyne, πρώην τεχνικός διευθυντής των Jordan, Renault, Toyota, Force India, θα αναλάβει το ίδιο πόστο στη Lotus F1, ενώ η ομάδα της Μαλαισίας έχει ήδη συμφωνήσει με την Cosworth για την προμήθεια κινητήρων.


Το εργοστάσιο της νεοσύστατης ομάδας θα βρίσκεται στο Νόρφολκ της Βρετανίας. Η Lotus F1 θα χρησιμοποιήσει τις εγκαταστάσεις της RTN, τις οποίες εκμεταλλευόταν αρχικά η Toyota F1 κι έπειτα η Bentley για το αγωνιστικό της πρόγραμμα του LeMans.


Μελλοντικά, ωστόσο, η Lotus φιλοδοξεί να χτίσει το δικό της εργοστάσιό μέσα στον ευρύτερο χώρο της πίστας της Σεπάνγκ στη Μαλαισία, ώστε ο σχεδιασμός, η έρευνα και εξέλιξη και η κατασκευή του μονοθεσίου της να γίνεται αποκλειστικά στην ασιατική χώρα.


Φήμες αναφέρουν ότι η Petronas, μία από τις μεγαλύτερες πετρελαϊκές εταιρείες της Ασίας με έδρα τη Μαλαισία και μέχρι φέτος χορηγός της BMW Sauber, θα υποστηρίξει από του χρόνου τη Lotus F1 μετά την ανακοίνωση αποχώρησης της BMW.


Η πρωταρχική Lotus είχε ιδρυθεί από τον Colin Chapman στα 1952 και έκανε το ντεμπούτο της στα Grands Prix έξι χρόνια αργότερα. Τις δύο επόμενες δεκαετίες κέρδισε επτά πρωταθλήματα κατασκευαστών, αλλά ο ξαφνικός θάνατος του Βρετανού το Δεκέμβρη του 1982 ήταν η αρχή του τέλους για την ομάδα, που δεν γνώρισε ανάλογες επιτυχίες πριν βυθιστεί στα χρέη και εξαφανιστεί στο τέλος του 1994.


auto.in.gr