GP Ουγγαρίας 2009, ελεύθερες δοκιμές: Η αληθινή ταχύτητα της McLaren-Mercedes
Η McLaren ΜΡ4/24 – Mercedes είναι ένα εντελώς διαφορετικό μηχάνημα από το προβληματικό, ελλιπές από αρνητική άντωση μονοθέσιο του πρώτου μισού του 2009. Ο Martin Whitmarsh, διευθυντής της ομάδας, μίλησε για ολόκληρη «αλλαγή αεροδυναμικής φιλοσοφίας» και ο Lewis Hamilton είπε ότι η διαφορά της από την κορυφή μειώθηκε ραγδαία με τη βαριά ανανέωση (αλλαγή φιλοσοφίας) του Νίρμπουργκρινγκ: Από τα 2,5 δευτερόλεπτα στα τέσσερα δέκατα!
Στη βαριά ανανέωση πριν το Γερμανικό GP άλλαξε το δάπεδο, η εμπρός πτέρυγα, το κάλυμμα του κινητήρα και η ανάρτηση του βρεταινού μονοθεσίου. Ειδικά στα φρένα, σταθερό και στιβαρό, έμοιαζε με διαφορετικό μόνοθέσιο – κι ήταν ένα κλατάρισμα στα ξεκινήματα του αγώνα του Νίρμπουργκρινγκ που δεν επέτρεψε στον Lewis Hamilton να μετουσιώσει τη θεαματική, πυρετώδη αλλαγή (φιλοσοφίας) σε αποτέλεσμα.
Ο πρωταθλητής, όμως, επέτρεψε χθες με τον ταχύτερο χρόνο στις ελεύθερες δοκιμές του GP Ουγγαρίας, του 10ου φετινού αγώνα της Formula 1. Ένας πρώτος χρόνος που έγινε μεν χωρίς πλήρες φορτίο καυσίμου, καταμαρτυρά δε την πρόοδο – σε μια πίστα που, με τις κλειστές αργές στροφές της, ταιριάζει στη McLaren. Και κρύβει αρκετά καλά τα υπολείμματα έλλειψης αεροδυναμικής απόδοσης, σε σχέση με την RB5.
«Επαναπροσδιορίσαμε τις βελτιώσεις που είχαμε από το Νίρμπουργκρινγκ και έδειξαν να αποδίδουν σήμερα, αλλά έχουμε πολλή δουλειά για να κερδίσουμε τις Red Bull», είπε ο Lewis. «Παρόλα αυτά είναι ενθαρρυντικό να μπορείς να πιέζεις και είμαι πιο χαρούμενος από ποτέ φέτος.»
«Η πρώτη σειρά [εκκίνησης] θα ήταν υπέροχη, αλλά -για να είμαι ειλικρινής- στόχος μου είναι να περάσω στο Q3. Το αυτοκίνητο είναι πολύ πιο ανταγωνιστικό. Υστερούσαμε κατά 2,5″ και τώρα πλησιάσαμε στα τέσσερα, πέντε δέκατα τους πρωτοπόρους. Συνεπώς, πρέπει να συνεχίσουμε τη δουλειά πριν σκεφτούμε τη νίκη.»
Ο Αγγλος κατέληξε εξηγώντας ακριβώς που χάνει η McLaren: «Στις εξόδους των στροφών. Δεν μπορούμε να πέσουμε στο γκάζι όσο νωρίς επιταχύνουν οι Brawn και οι Red Bull. Είμαστε πιο αργοί στις εξόδους πων στροφών και στην είσοδο των ευθειών.»
Η Ferrari
Παρότι στις σημερινές ελεύθερες δοκιμές επέλεξε πιο χαμηλούς τόνους, η Ferrari είναι εξίσου ικανή να απειλήσει αυτό το Σαββατοκύριακο για την πρώτη της φετινή νίκη. Δεν την ταιριάζει μόνο η φύση της πίστας (όπως φάνηκε στο αντίστοιχα «κλειστό» και αργό Μονακό), αλλά και οι υψηλές θερμοκρασίες. «Είμαστε χαρούμενοι που κάνει ζέστη, γιατί ορισμένες φορές δυσκολευόμαστε να ανεβάσουμε τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία λειτουργίας», είπε ο Kimi Raikkonen.
Αρκεί μόνο η Scuderia να εντοπίσει το Σάββατο τις άρτιες ρυθμίσεις που αναζητούσε σήμερα. «Το αυτοκίνητο δεν ήταν κακό. Υπήρχαν ορισμένα πράγματα που χρειάζονται βελτίωση για να γίνουμε ταχύτεροι, αλλά είμαι ικανοποιημένος με την απόδοση του μονοθεσίου», κατέληξε ο Φινλανδός.
Το πρόβλημα είναι λίγο πιο έντονο για τον Felipe Massa, στο σημείο όπου πέρσι έκανε ίσως τον καλύτερο αγώνα της καριέρας του. Ο Βραζιλιάνος είχε έντονα προβλήματα με την ισορροπία της F60 και τη λειτουργία των ελαστικών, που τον ανάγκασαν σε αρκετές σύντομες εξόδους από την πίστα. Το έργο του θα είναι δύσκολο.
Οι πρωταγωνίστριες
Κι ενώ οι πρώην υπερδυνάμεις αναζητούν λυσσαλέα το δρόμο προς την κορυφή, οι νυν «βασίλισσες» του σπορ βρίσκονται σε μια συνθήκη όπου θεωρητικά το σχέδιο της πίστας, οι πολύ υψηλές θερμοκρασίες και η βαριά ανανέωση της Brawn-Mercedes θα της δώσουν ξανά το προβάδισμα απέναντι στη RBR.
Η BGP001 υπερτερεί σε μηχανική πρόσφυση απέναντι στην αεροδυναμικά στιλπνή RB5, σε μια πίστα που μετράει όσο σε λίγες η μηχανική πρόσφυση. Κι ο Jenson Button είπε ότι αυτή η Παρασκευή πήγε καλ
auto.in.gr
- Στο πρώτο χριστουγεννιάτικο κήρυγμά του, ο Πάπας Λέων καταδικάζει τις συνθήκες διαβίωσης στη Γάζα
- «Καλά Χριστούγεννα Παναθηναϊκέ μου! Πάντα δίπλα σου»: Το βίντεο της πράσινης ΠΑΕ
- Χειμερινές εκπτώσεις 2026: Πότε ξεκινούν – Πρακτικές συμβουλές για τους καταναλωτές
- Ευρώπη: Δεύτερη από το τέλος η Ελλάδα στους πραγματικούς μισθούς – Οι προβλέψεις για το 2026
- Ο Ντανιέλ Μπενσαΐντ και η επιμονή ότι πολιτική σημαίνει ανατροπή
- Τι ισχύει με το συμβόλαιο του Κλοπ – Μπορεί να επιστρέψει στους πάγκους;

