Μέτρα για τη μείωση των ρύπων εξέτασε η Κυβερνητική Επιτροπή, η οποία συνεδρίασε υπό την προεδρία του πρωθυπουργού.

Ο υπουργός ΠΕΧΩΔΕ, Γιώργος Σουφλιάς, ανέφερε ότι τα τέλη κυκλοφορίας θα καθορίζονται ανάλογα με την περιβαλλοντική επιβάρυνση του κινητήρα.


Τα καθαρά Ι.Χ. θα έχουν μείωση τελών, ενώ στα πιο ρυπογόνα θα αυξηθούν από 50 έως 150 ευρώ. Το 2010 θα ισχύσουν τα νέα τέλη και αυτό σημαίνει ότι οι πολίτες θα τα πληρώσουν το Νοέμβριο και το Δεκέμβριο εξήγησε.


Επίσης, ανακοίνωσε πρόγραμμα απόσυρσης παλαιών αυτοκινήτων, με κίνητρα που θα θεσπιστούν, αλλά και επιπλέον κίνητρα για την αγορά καινούργιων Ι.Χ. με άδεια κυκλοφορίας ως το 2005.


Από το Σεπτέμβριο του 2011 θα θεσπιστεί πράσινος δακτύλιος και τα αυτοκίνητα που έχουν χαμηλούς ρύπους, από 140 γραμμάρια ανά χιλιόμετρο και κάτω, θα κυκλοφορούν ελεύθερα.


Αντίθετα, τα Ι.Χ. που κυκλοφόρησαν πριν το 1995 δεν θα επιτρέπεται να κυκλοφορούν εντός του δακτυλίου τις ώρες που ισχύει, ενώ για τα υπόλοιπα οχήματα θα ισχύσει το μέτρο των μονών-ζυγών.


Ο κ. Σουφλιάς δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο να διευρυνθούν τα όρια του δακτυλίου, αλλά απέκλεισε κατηγορηματικά προτάσεις για επιβολή διοδίων στο Κέντρο ή την κυκλοφορία πετρελαιοκίνητων Ι.Χ. στα αστικά κέντρα της χώρας.

Στόχος είναι το 2012 να μειωθούν οι ρύποι κατά 25%-35% και το 2015 έως 60% κατέληξε.

auto.in.gr