VW Polo 2009: Σημείο αναφοράς
Οι όροι του παιχνιδιού αλλάζουν, για μια ακόμη φορά, στη δημοφιλέστατη κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης και το Polo πέμπτης γενιάς είναι αυτό που τους επαναπροσδιορίζει.
Γιάννης Αδάναλης
Μετρώντας ήδη τέσσερις γενιές και 10,6 εκατομμύρια πωλήσεων, το αειθαλές Polo δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.
Δεν είναι τυχαίο πως όλα αυτά τα χρόνια το μικρό VW αποτελεί την ασφαλέστερη, ίσως, επένδυση στην πολυπληθή κατηγορία των αυτοκινήτων πόλης, μετατρέποντας ακόμη και το ώριμο -σχεδόν συντηρητικό- σχεδιαστικό του προφίλ σε διαχρονικό πλεονέκτημα.
Αναζητώντας στοιχεία από το παρελθόν στις επιφάνειες του νέου Polo, πολύ γρήγορα καταλήγεις στο συμπέρασμα πως ο σχεδιασμός του, αποκλειστικά πεντάθυρου για την ώρα, αμαξώματός του θυμίζει περισσότερο το μεγαλύτερο Golf και λιγότερο το αυτοκίνητο που πρόκειται, μέσα στις επόμενες ημέρες, να αντικαταστήσει.
Στο μπροστινό τμήμα, τα κυκλικά φωτιστικά σώματα έχουν δώσει τη θέση τους σε τραπεζοειδείς σχηματισμούς, τους οποίους συνδέει η ευθεία γραμμή της κεντρικής μάσκας.
Το ασφαλέστερο, ίσως, σημείο για να αναγνωρίσει κανείς το Polo του 2009 είναι το τελείωμα του αμαξώματος, όπου ο σχεδιασμός της πέμπτης πόρτας και των συνθετικών επιφανειών (προφυλακτήρας, φωτιστικά σώματα) δεν αφήνουν περιθώρια σύγχυσης.
Εξίσου εμφανής είναι και η μεταβολή των εξωτερικών διαστάσεων. Το μικρό VW έχει προσθέσει 5,4 εκατοστά στο συνολικό του μήκος, φτάνοντας, πλέον, τα 3,97 μέτρα.
Αντίστοιχα, η αύξηση στο πλάτος του αμαξώματος αγγίζει τα 3,2 εκατοστά, ενώ μειωμένο κατά 1,4 εκατοστά είναι το ύψος.
Το Polo δείχνει και είναι μεγαλύτερο απ΄ότι στο παρελθόν, ωστόσο, η εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας έχει περιορίσει κατά 7,5% το βάρος, ενισχύοντας ταυτόχρονα και την ακαμψία του πλαισίου.
Ελαφρύτερο και ασφαλέστερο απ΄ότι στο παρελθόν, το γερμανικό supermini διεκδικεί με αξιώσεις την ανώτερη διάκριση στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP, διαθέτοντας από την βασική έκδοση έξι αερόσακους, ABS και ESP.
Η δεδομένη εξοπλιστική πληρότητα του πενταθέσιου θαλάμου επιβατών συμπληρώνεται από την αναβαθμισμένη ποιότητα κατασκευής, όπως αυτή διαμορφώνεται από τις πλαστικές επιφάνειες του ταμπλό και της κεντρικής κονσόλας.
Η τελευταία διακρίνεται για τη λιτότητα του σχεδιασμού της και την εργονομική διάταξη των χειριστηρίων που φιλοξενεί, όντας στραμμένη προς τη θέση του οδηγού.
Σύμφωνα με την αυτοκινητοβιομηχανία του Wolfsburg, το Polo πέμπτης γενιάς μεταφέρει την αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων στο εσωτερικό, προσφέροντας μεγαλύτερη άνεση στην πίσω σειρά καθισμάτων και 10 επιπλέον λίτρα στο χώρο αποσκευών.
Παράλληλα, το μεγαλύτερο μήκος των μετατροχίων, σε συνδυασμό με τον ανασχεδιασμό της ανάρτησης και το βελτιωμένο σύστημα διεύθυνσης, έχει αναβαθμίσει τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο.
Το δικό τους ρόλο διαδραματίζουν και οι επτά συνολικά κινητήρες που θα εξοπλίζουν το δημοφιλές VW, ένα χρόνο μετά την έναρξη της παραγωγής του, αν και το ελληνικό ενδιαφέρον επικεντρώνεται στα δύο μοτέρ βενζίνης των 1.198 και 1.390 κ.εκ. που είναι ήδη διαθέσιμα.
Στην πραγματικότητα έχουμε να κάνουμε με την βελτιωμένη εκδοχή των κινητήριων συνόλων που εξοπλίζουν και σήμερα το Polo.
Παρόλα αυτά, οι αλλαγές στην ηλεκτρονική μονάδα διαχείρισης και στο σύστημα ψεκασμού, έχουν περιορίσει την κατανάλωση καυσίμου και την εκπομπή ρύπων, αυξάνοντας στην περίπτωση του τετρακύλινδρου μοτέρ των 1,4 λίτρων και την ισχύ, από τους 80 στους 85 ίππους.
Τους δύο βενζινοκινητήρες θα συνοδεύουν χειροκίνητα κιβώτια πέντε σχέσεων, αν και το 1.400άρι μοτέρ θα εξοπλίζεται προαιρετικά και με το επτατάχυτο ημι-αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG.
Όπως και να έχει, ο μεγάλος απών από το εμπορικό λανσάρισμα του αυτοκινήτου στην ελληνική αγορά είναι ο πολυ-αναμενόμενος TSI κινητήρας των 1,2 λίτρων, που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 105 ίππους, καταναλώνοντας μόλις 5,6 λίτρα καυσίμου / 100 χιλιόμετρα.
Το συγκεκριμένο μοτέρ θα είναι διαθέσιμο στις αρχές του 2010. Μέσα στην ίδια χρονιά στην γκάμα του Polo αναμένεται να προστεθούν και οι τρίθυρες εκδόσεις.
Μέχρι τότε, το δημοφιλές μικρό της VW θα προσφέρεται σε τρία εξοπλιστικά επίπεδα, ξεκινώντας από τα 12.350 ευρώ στην βασική έκδοση των 1,2 λίτρων και φτάνοντας τα 14.800 ευρώ στην πλουσιότερη των 1.390 κ.εκ.
Με 1.450 ευρώ επιβαρύνεται η τοποθέτηση του επτατάχυτου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη -DSG 7, ενώ τα 15.600 ευρώ αγγίζει η μοναδική έκδοση diesel των 1.600 κ.εκ., απόδοσης 75 ίππων.
auto.in.gr
- «Είναι ο Ντάνιελ Ντέι-Λιούις της γενιάς μας» – H Μάργκοτ Ρόμπι για τον Τζέικομπ Έλορντι στα Ανεμοδαρμένα Ύψη
- Διαδοχικές παρεμβάσεις Καραμανλή για αγροτικό και κρίση θεσμών – Τι θα πει για δύο θέματα που καίνε την κυβέρνηση
- Τα ωραία του «Αναστό»
- Τραγωδία ανοιχτά της Κρήτης: Νεκροί 18 μετανάστες μετά από ναυάγιο
- Νυχτερινές κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στο Παλαιό Φάληρο – Ποιοι δρόμοι κλείνουν
- Premier League: Καθάρισε τη Σάντερλαντ και πλησίασε την κορυφή η Σίτι, νέα «γκέλα» για την Τσέλσι


