Citroen & Ford: Μέχρι το 2013 το WRC θα ανθίσει ξανά
Οι νέοι κανονισμοί της προσεχούς διετίας και η διαφαινόμενη έλευση νέων εργοστασιακών ομάδων κάνουν τους διευθυντές της Citroen Sport και της Ford WRT αισιόδοξους για το μέλλον.
Αν και εν μέρει οι εργοστασιακές ομάδες του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι (Citroen και Ford) συμμετέχουν στη λήψη των αποφάσεων για τους μελλοντικούς κανονισμούς, οι διευθυντές τους, Olivier Quesnel και Malcolm Wilson, είπαν ότι οι αλλαγές των κανονισμων που αποφασίστηκαν πρόσφατα για την περίοδο 2010-΄11 θα κάνουν το WRC να ανθίσει ξανά, προσελκύοντας ξανά τους θεατές και περισσότερα εργοστάσια.
Είμαι σίγουρος ότι τα ράλι και το WRC θα είναι ξανά στην κορυφή σε λίγα χρόνια είπε ο O. Quesnel και συνέχισε: Πάντα έλεγα ότι τα ράλι ανεβαίνουν και θα είναι εντάξει το 2013, θα είναι στο σωστό επίπεδο. Χρειάζονται κινήσεις βήμα προς βήμα, όπως αυτές οι αλλαγές που είναι προς τη σωστή κατεύθυνση.
Κινητήρες 1.6 Turbo
Ο Γάλλος συνέχισε: Ο κινητήρας 1.6 Turbo που θα χρησιμοποιούμε από το 2011 είναι εντάξει για εμάς και νέοι κατασκευαστές θα έρθουν σύντομα. Γενικότερα, στην αγορά, οι κατασκευαστές μειώνουν τη χωρητικότητα των κινητήρων και σύντομα δεν θα υπάρχει η επιλογή δίλιτρου κινητήρα. Κανένα πρόβλημα με τον 1.6 για εμάς.
Σχετικά με τους φόβους ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν θα κάνει τα WRCars του 2011 αρκετά αποδοτικά, ο Γάλλος συμπλήρωσε: Θυμάστε τα μονοθέσια της F1 όταν είχαν κινητήρα 1.5 Turbo; Στις πρώτες δοκιμές ένα από αυτά απέδιδε 1.400 ίππους.
Δεν μπορούμε να το κάνουμε αυτό – είναι στο χέρι της FIA να βάλει όριο στην απόδοση του Turbo. Η ισχύς δεν θα είναι πρόβλημα. Εδώ ο Malcolm Wilson συμπλήρωσε: Η δυναμική σχετικά με την απόδοση του κινητήρα 1.6 Turbo είναι πολύ μεγαλύτερη από όση έχουμε τώρα.
Τα ιδιαίτερα ράλι
Ανάμεσα στις αποφάσεις της ISC (International Sportsworld Communicators) για το 2010 ήταν και η πλήρης ελευθερία που παραχωρήθηκε στους οργανωτές κάθε αγώνα, να κάνει το ράλι του κατ΄ επιλογή από δύο ως τέσσερις μέρες και, αν το επιθυμεί, να εναλλάσσει την επιφάνεια κατά το δοκούν. Επίσης, η FIA αποφάσισε να αυξήσει το ανώτατο όριο αγωνιστικών χιλιομέτρων από τα 350 στα 500 χλμ.
Οτιδήποτε βοηθάει τους οργανωτές να φέρουν το ράλι στον κόσμο είναι καλό, συμπλήρωσε ο M. Wilson. Ωστόσο, πρέπει να προσέξουμε λίγο το μήκος των ράλι και τα μέτρα σχετικά με τα εφεδρικά εξαρτήματα, για να μειώσουμε το κόστος.
Σήμερα μπορούμε να κάνουμε τρία ράλι 350 χιλιομέτρων με έναν κινητήρα. Θα πρέπει λοιπόν, για παράδειγμα, να σκεφτούμε ξανά τον τρόπο με τον οποίο ο ίδιος κινητήρας θα κάνει τρία ράλι των 500 χιλιομέτρων.
Τα ράλι μεικτής επιφάνειας θα βοηθήσουν κάποιους οργανωτές. Φέτος το Ράλι Κύπρου (σ.σ.: που είχε άσφαλτο την πρώτη μέρα και χώμα τις δύο επόμενες) ήταν δαπανηρό για τις ομάδες. Παρότι χρησιμοποιήσαμε ανάρτηση για το χώμα, έπρεπε να κάνουμε περισσότερες δοκιμές για να βρούμε τις ρυθμίσεις για την άσφαλτο.
Τώρα με την ελευθερία να είναι μεικτές ακόμα και οι Ειδικές Διαδρομές, όλοι θα έχουν την ίδια ανάρτηση και τα ίδια φρένα. Ελπίζω να δούμε ασφάλτινες Ειδικές μετά από χωμάτινες, όταν τα ελαστικά θα είναι κάπως φθαρμένα.
Αντιδράσεις για το πρόγραμμα
Σχετικά με το νέο πρόγραμμα του 2010, στο οποίο δεν περιλαμβάνονται ιστορικοί αγώνες όπως το Ράλι Μόντε Κάρλο και το Ράλι Ακρόπολις, ο Olivier Quesner εξέφρασε τις επιφυλάξεις του: Θα μπορούσε να ήταν και χειρότερο. Είναι πρόβλημα ότι δεν υπάρχει το Μόντε, αλλά για τα άλλα μέρη είμαστε εντάξει.
Στην παρούσα οικονομική κρίση το σημαντικότερο για τη Citroen είναι να πιάνει τόπο κάθε Ευρό που ξοδεύει, συνεπώς πάντοτε προτιμούμε να πηγαίνουμε σε μέρη που πουλάμε αυτοκίνητα. Το πρόγραμμα του 2010 δεν είναι το καλύτερο που θα θέλαμε. Θα προτιμούσα να πάω στο Μόντε Κάρλο.
Πρέπει να πηγαίνουμε σε μέρη που υπάρχει αγορά αυτοκινήτου. Δεν είναι τόσο καλό για τη Citroen να πάει στη Βουγλαρία. Δεν πουλάμε πολλά αυτοκίνητα στη Βουλγαρία, προτιμούμε να πάμε σε χώρες που πουλάμε αυτοκίνητα.
Ο M. Wilson, από την πλευρά της Ford, συμπλήρωσε: Με την εμπλοκή της ISC τα καλά νέα είναι ότι θα έχουμε μια βασική ΄ραχοκοκκαλιά΄ αγώνων και πάλι. Μιλάω για τη Βρετανία, την Ισπανία και τη Φινλανδία. Για ΄μένα, το φινλανδικό είναι το ράλι που θέτει τα δεδομένα για όλους. Είναι φανταστικό να έχουμε και πάλι στο πρόγραμμα τον καλύτερο αγώνα του WRC.
auto.in.gr
- ΚΚΕ: Όσο κι αν προσπαθεί η κυβέρνηση να συκοφαντήσει τον αγώνα των αγροτών, θα φάει τα μούτρα της
- Διάκριση με… άρωμα γιορτών για τον Μουζακίτη: Δεύτερος ακριβότερος που έχει γεννηθεί Χριστούγεννα (pic)
- Οικονομική ανάπτυξη, αλλά χωρίς δουλειές; Tο ΑΕΠ των ΗΠΑ επιβεβαιώνει τον εφιάλτη της Gen Z
- Ισραήλ: Η αστυνομία έκανε έφοδο σε χριστουγεννιάτικο πάρτι και συνέλαβε Παλαιστίνιο που είχε ντυθεί Άγιος Βασίλης
- Powerball: Ένας υπερτυχερός κέρδισε 1,8 δισ. δολάρια στο τζακπότ παραμονή των Χριστουγέννων
- Πώς η ακροδεξιά έκλεψε τα Χριστούγεννα
