ΒΜW Z4 sDrive 35i: Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος
ΒΜW Z4 sDrive 35i: Η άλλη όψη του ίδιου νομίσματος
Γιάννης Αδάναλης
Θα ήταν σκόπιμο να ακονίσεις τα «βέλη» σου και να θωρακίσεις την επιχειρηματολογία σου πριν μπεις στον κόπο να κατακεραυνώσεις, χωρίς δεύτερη σκέψη, την προσπάθεια της BMW να δημιουργήσει το πρώτο roadster στην πολύχρονη ιστορία της με μεταλλική-αναδιπλούμενη οροφή.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 2.979 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 306 ίπποι/ 5.800 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 400 Nm/ 1.300 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 5,1 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 250 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 56.532 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| – |
Η δύναμη της συνήθειας -75 χρόνια μετρά η παράδοση της BMW στo συγκεκριμένο τύπο αυτοκινήτων- δεν στάθηκε ικανή να κρατήσει τη βαυαρική φίρμα μακριά από το μεταλλικό «πειρασμό», στον οποίο πρώτος ο… αντίπαλος από την Στουτγάρδη υπέκυψε.
Είναι προφανές πως η δεύτερη γενιά της Z4 θα αποτελέσει το σημαντικότερο εμπόδιο στην πορεία των δημοφιλέστερων Coupe Cabrio της ελληνικής αγοράς, εκμηδενίζοντας τις δυσδιάκριτες, ούτως ή άλλως, διαφορές που θα μπορούσε κανείς, μέχρι σήμερα, να επικαλεστεί.
Το ψυχρό μέταλλο της οροφής και το «στρογγυλεμένο», ως εύπεπτο, προφίλ που πολλοί έσπευσαν να της προσάψουν, παραπέμπουν περισσότερο στον γερμανόφωνο ανταγωνισμό και λιγότερο στο συμπαγές «soft top» roadster που καλείται να αντικαταστήσει.
Σε πρώτη ανάγνωση η BMW δείχνει να έχει καταστρατηγήσει απαράβατους κατασκευαστικούς κανόνες, που μέχρι σήμερα λειτουργούσαν ως μια αδιάψευστη μέθοδο ταυτοποίησης των ανοιχτών, τουλάχιστον, προτάσεών της.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Παρόλα αυτά, πίσω από τις καλοσχεδιασμένες μεταλλικές επιφάνειές της μπορείς εύκολα να αναγνωρίσεις την καθοριστική επιρροή του Chris Bangle -πρώην αρχισχεδιαστή της φίρμας- όπως άλλωστε και τις σαφείς αναφορές στο πρόσφατο παρελθόν του αυτοκινήτου.
Έστω και αν επικεντρώσεις την προσοχή σου στην άμεσα αντιληπτή απουσία της υφασμάτινης οροφής, είναι πραγματικά δύσκολο να αμφισβητήσεις το γεγονός ότι έχεις να κάνεις με την πιο εντυπωσιακή, ίσως, πρόταση της κατηγορίας.
Εντυπωσιακή όχι μόνο σε επίπεδο σχεδίασης αλλά και σε διαστάσεις, καθώς το μήκος του αμαξώματος έχει αυξηθεί κατά 14,8 εκατοστά, φτάνοντας πλέον τα 4,4 μέτρα.
Πριν ακόμη καταλαγιάσει ο ενθουσιασμός σου για το επιβλητικό παρουσιαστικό του αμαξώματος, το διθέσιο cockpit είναι αυτό που αναλαμβάνει να σε «ταξιδέψει».
Ένα ταξίδι που μόνο ο βραχνός -κατά εξαίρεση- βρυχηθμός του εξακύλινδρου σε σειρά κινητήρα είναι ικανός να τερματίσει.
Μετρώντας ανάποδα, λοιπόν, μέχρι τη στιγμή που οι 306 ίπποι ζωντανεύσουν κάτω από το μακρόσυρτο καπό, έχεις την ευκαιρία να βιώσεις το πλεόνασμα πολυτέλειας που αδιαμαρτύρητα μεταφέρει η κατάλευκη Z4.
Το «Extended Leather Package» μεταφράζεται σε δερμάτινες επενδύσεις που καλύπτουν, πέρα από τα καθίσματα, τμήματα της κεντρικής κονσόλας και του ταμπλό.
Το δέρμα, το υποκατάστατο αλουμινίου και οι περιστροφικοί διακόπτες θυμίζουν άλλες εποχές, έστω και αν οι συνθετικές επιφάνειες με το αψεγάδιαστο φινίρισμα έχουν πάρει τη θέση των πρωτογενών υλικών του, όχι και τόσο μακρινού, παρελθόντος.
Αποφεύγοντας τις σχεδιαστικές φλυαρίες, τις υπερβολές αλλά και την παρεξηγήσιμη λιτότητα που χαρακτήριζε το απερχόμενο μοντέλο, το εσωτερικό της Z4 πείθει από την πρώτη στιγμή, τόσο για τις αριστοκρατικές του καταβολές όσο και για τις ταπεινές του προθέσεις.
Ανάμεσα στην κορυφαία ποιότητα κατασκευής και τις εξοπλιστικές παρεκτροπές θα συναντήσεις αρκετά κοινά σημεία με τον ανταγωνισμό και άλλες τόσες διαφορές που, στο τέλος της ημέρας, θα γείρουν την πλάστιγγα υπέρ του βαυαρικού roadster.
Με ένα ισχνό αλλά σε κάθε περίπτωση αξιοποιήσιμο προβάδισμα, ο διακόπτης της μίζας δίνει ζωή στον twin turbo κινητήρα των 3,0 λίτρων. Tο «νέας κοπής» straight six σύνολο της BMW συνδυάζει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με την παρουσία δύο υπερσυμπιεστών, αποδίδοντας χωρίς ιδιαίτερους ενδοιασμούς 306 ίππους.
Για τις… υπερφυσικές δυνατότητές του σε προϊδεάζει το ηχητικό καλωσόρισμα των εξατμίσεων, που από το ρελαντί σιγοψιθυρίζουν τον απαραίτητο, για την περίσταση, σκοπό.
Η επιβεβαίωση, ωστόσο, έρχεται από τα 400 Nm ροπής, που ούτως ή άλλως σπάνια συναντάς σε… γήινες προτάσεις της κατηγορίας, αποτελώντας έναν πολύ καλό λόγο για να διαγράψεις οριστικά από τη μνήμη σου εκείνες.
Η μοναδική, μέχρι σήμερα, υπερτροφοδοτούμενη Z4 επιταχύνει με προκλητική ευκολία, σχηματίζοντας την απογοήτευση στα πρόσωπα όσων ήθελαν να πιστέψουν ότι η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων και κατά συνέπεια του βάρους θα υποβάθμιζε τις επιδόσεις της.
Το γεγονός ότι είσαι το ίδιο γρήγορος με την απερχόμενη Z4 M των 343 ίππων, φτάνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα, αρκεί για να ενισχύσει την αυτοπεποίθησή σου και να αποδείξει την ανωτερότητα του εκθαμβωτικού roadster.
Ανωτερότητα που καλείσαι να αξιοποιήσεις, τιθασεύοντας την ορμή της βαυαρικής πρότασης στο τέλος κάθε ευθείας και λίγο πριν χαράξεις την ιδανική γραμμή που θα σε οδηγήσει, χωρίς περιπέτειες, στην έξοδο της στροφής.
Απενεργοποιώντας πλήρως το ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, πολύ γρήγορα αντιλαμβάνεσαι πως η υπερτροφοδοτούμενη Z4 αντιδρά με νευρικότητα στην υπερβολή.
Το βύθισμα του δεξιού πεντάλ δεν θα σε βοηθήσει, πόσο μάλλον όταν αυτό πραγματοποιηθεί με τους τροχούς υπό γωνία. Αυτό που απομένει, λοιπόν, είναι να σημαδέψεις την κορυφή της στροφής και με μια σχέση πάνω να δοκιμάσεις την τύχη σου επιστρέφοντας προοδευτικά στο γκάζι.
Μπορεί το ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι να έχει χάσει το… ειδικό βάρος του παρελθόντος, ωστόσο παραμένει ακριβές και άμεσο, γεγονός που θα σου επιτρέψει να προβείς στις απαραίτητες διορθώσεις όταν αυτό χρειαστεί.
Εξίσου πειστική είναι και η λειτουργία του σειριακού κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Στην αυτόματη διαμόρφωση οι αλλαγές πραγματοποιούνται με εξαιρετική ομαλότητα και με το μικρότερο δυνατό ενεργειακό κόστος, καθώς στην περίπτωση αυτή η κατανάλωση καυσίμου διατηρείται -όχι τυχαία- κάτω από 10 λίτρα/100 χλμ.
Παρόλα αυτά θα πρέπει να καταφύγεις στον επιλογέα ή στα paddles του τριάκτινου τιμονιού, ώστε να ανακαλύψεις τις πραγματικές δυνατότητες της επτατάχυτης μονάδας, που αδιαμαρτύρητα μεταφράζει σε πράξη τις εντολές σου.
Είναι γνωστό πως ορισμένοι θα δυσκολευτούν να αποχωριστούν το εμβληματικό «άστρο» από το ασημί καπό του αγαπημένου τους τετράτροχου. Δικαιολογημένοι θα είναι και εκείνοι που θα επιμείνουν στα εν δυνάμει supercars, κάνοντας πραγματικότητα τα όνειρα των παιδικών τους χρόνων.
Ακόμα και έτσι, πάντως, θα υπάρξουν και αυτοί που θα εκτιμήσουν την κατασκευαστική αρτιότητα, τη σχεδιαστική φρεσκάδα, την επιβλητική ισχύ και την αδιαπραγμάτευτη δεινότητα αυτής της Z4 να βρίσκεται ένα βήμα μπροστά από τον ανταγωνισμό της.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 2.979 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 6σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 306/5.800σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 400/1.300σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/Διαμήκη άξονα |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Αμεσος ψεκασμός |
| Διάμετρος x διαδρομή | 89,6×84 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 102,7 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Πίσω | ||
| Κιβώτιο | Ημι-αυτόματο διπλού συμπλέκτηεπτά σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/ | |
| 2η | :1/ | ||
| 3η | :1/ | ||
| 4η | :1/ | ||
| 5η | :1/ | ||
| 6η | :1/ | ||
| 7η | :1/ | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | |||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Bridgestone Potenza |
| Ελαστικά | 225/35/19-255/30/19 |
| Ρεζέρβα | Κιτ επισκευής |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,7 |
| Διάμετρος στροφής | – |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,239 μέτρα |
| Πλάτος | 1,790 μέτρα |
| Ύψος | 1,291 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,496 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.511/1.537 |
| Χώρος αποσκευών | 180/310λίτρα |
| Βάρος | 1.600 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 5,23 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 12,6 |
| Εκτός | 6,9 |
| Μέση | 9,0 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 611 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 250χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 5,1 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός – Ο Στρεφέτσα έκανε το 3-0 για τους πρωταθλητές (vids)
- «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά» – Αγρότης λύγισε αποχαιρετώντας τα 450 πρόβατά του λόγω ευλογιάς
- Μαινόμενος Μασκ μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο X: Καταργήστε την Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Αιμορραγία» στελεχών στην Apple – Μένει πίσω στην AI επανάσταση;
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί

