Την αντίθεσή του στην απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλλει έκτακτη φορολογία στα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού, εκφράζει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων.


Στην ανακοίνωση, η οποία δόθηκε στην δημοσιότητα την Παρασκευή 26 Ιουνίου, ο ΣΕΑΑ επισημαίνει τα εξής:



Τα αυτοκίνητα μεσαίου και μεγάλου κυβισμού φορολογούνται ήδη σημαντικά στη χώρα μας (ακόμη και με το μειωμένο Τέλος Ταξινόμησης). Η επιβολή επιπλέον ετήσιας φορολογίας είναι άδικη.



Η χρήση του κυβισμού του κινητήρα κάθε αυτοκινήτου για τον προσδιορισμό της φορολογίας είναι ακατάλληλη, αφού δε συνδυάζεται με την αξία του εκάστοτε αυτοκινήτου και κυρίως δε λαμβάνει υπόψη τις περιβαλλοντικές επιδόσεις του. Στα περισσότερα κράτη της υπόλοιπης ΕΕ οι υφιστάμενες φορολογίες βασίζονται ήδη σε περιβαλλοντικά κριτήρια (εκπομπές CO2).



Η φορολογία του αυτοκινήτου πρέπει να χαρακτηρίζεται από μεσοπρόθεσμο σχεδιασμό και συνέχεια. Οι ιδιοκτήτες αυτοκινήτων έχουν δικαίωμα να γνωρίζουν εκ των προτέρων τη φορολογική επιβάρυνση που θα αντιμετωπίσουν, ώστε να σχεδιάζουν και να προνοούν κατάλληλα για τις αγορές τους.



Η μετακύλιση της φορολογίας του αυτοκινήτου από την αγορά στη χρήση είναι πλέον επιτακτική.



Όπως συχνά έχει επιβεβαιωθεί στο παρελθόν, η υπερφορολόγηση των συγκεκριμένων κατηγοριών αυτοκινήτων οδηγεί σε μειωμένα δημοσιονομικά έσοδα, για το λόγο ότι μειώνει τις πωλήσεις των αντίστοιχων καινούργιων αυτοκινήτων, τα οποία ετησίως εισφέρουν πολύ περισσότερα έσοδα από Τέλος Ταξινόμησης και ΦΠΑ.


auto.in.gr