Δέκα, το πολύ δεκαπέντε χρόνια απέχουμε από την κυκλοφορία βιντεοπαιχνιδιών με ρεαλιστικά γραφικά, υπολογίζει ένας εκ των δύο γκουρού της βιομηχανίας παιχνιδιών, Τιμ Σουίνι. Την άποψή του για το ίδιο θέμα έχει εκφράσει και ο έτερος γκουρού, Τζον Κάρμακ, η ψυχή των Wolfenstein 3D, Doom, Quake και Return To Castle Wolfenstein.

Ο ιδρυτής της Epic που σχεδιάσε μεταξύ άλλων την περίφημη μηχανή του Unreal, είπε σε συνέντευξή του ότι θα προλάβουμε να δούμε ρεαλιστικά γραφικά, ένα άλλο όμως πρόβλημα δεν αναμένεται να επιλυθεί πριν… σβήσει το κερί μας.

Αφορά στην προσομοίωση της ανθρώπινης συμπεριφοράς και νόησης: η κίνηση, η αλληλεπίδραση των χαρακτήρων και η συζήτηση μεταξύ τους.

Προς το παρόν, σχεδιαστές όπως ο Σουίνι έχουν κατορθώσει να αναγνωρίσουν δεκάδες λεπτομέρεις στις ανθρώπινες εκφράσεις, ωστόσο το σώμα είναι πολύ πιο περίπλοκο και ως εκ τούτου εξαιρετικά δύσκολο να αποκτήσουν ανθρώπινο χαρακτήρα οι ήρωες των βιντεοπαιχνιδιών.

Το χειρότερο μάλιστα είναι, υποστήριξε ο δεινός προγραμματιστής, ότι ακόμα κι αν είχαμε άπειρη επεξεργαστική ισχύ σήμερα δεν θα μπορούσαμε να επιλύσουμε το πρόβλημα.

Απλά, δεν έχουμε τους αλγόριθμους, δεν γνωρίζουμε καν πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος, πόσο μάλλον να προσομοιώσουμε τη λειτουργία του. Για να το επιτύχουμε θα έπρεπε να μάθουμε πως να προσομοιώσουμε το ανθρώπινο μυαλό και το νευρικό μας σύστημα…