Αποστολή στην ΟυγγαρίαLexus RX 450h: Υβριδική υπερ-αξία
Εξαργυρώνοντας την πολυετή αφοσίωσή της στην υβριδική τεχνολογία, η Lexus δημιουργεί τον αντικαταστάτη του RX 400h, δείχνοντας -για μια ακόμη φορά- τον δρόμο στον ανταγωνισμό.
Γιάννης Αδάναλης
Πολλοί έχουν μιλήσει για οικολογική αυτοκίνηση, εναλλακτικά καύσιμα, μηδενικούς ρύπους, και… πράσινα άλογα, ωστόσο, ελάχιστοι είναι αυτοί που έχουν αποδείξει στην πράξη την πρόθεσή τους να επενδύσουν σε μια επαναστατική, για τα σημερινά δεδομένα, τεχνολογία.
Τα μετρημένα στα δάχτυλα ενός χεριού υβριδικά οχήματα της ευρωπαϊκής αγοράς αποδεικνύουν με τον πιο πειστικό τρόπο την κατασκευαστική ατολμία καταξιωμένων αυτοκινητοβιομηχανιών, που επαναπαύονται στην εμφανέστατη αδυναμία άμεσης επιβολής αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων.
Αναζητώντας, λοιπόν, την αρτιότερη εφαρμογή της πολυδιαφημισμένης οικολογικής συνείδησης αναπόφευκτα θα πρέπει να ταξιδέψεις -έστω και νοητά- αρκετές χιλιάδες μίλια ανατολικά, φτάνοντας μέχρι τις εγκαταστάσεις της Toyota στο Kyosho της Ιαπωνίας.
Η μοναδική παραγωγική μονάδα στον κόσμο που κατασκευάζει αποκλειστικά υβριδικές προτάσεις αποτελεί, μεταξύ άλλων, τον τόπο καταγωγής του Lexus RX 450h.
Ενός εντυπωσιακού -σε διαστάσεις και χαρακτηριστικά- crossover, που φιλοδοξεί να συνεχίσει την εμπορική επιτυχία του επίσης υβριδικού προκατόχου του.
Αυτό, ίσως, δικαιολογεί και την ξεκάθαρη επιλογή της ιαπωνικής φίρμας να μην διαφοροποιηθεί από τα σχεδιαστικά πρότυπα του πρόσφατου παρελθόντος, εκσυγχρονίζοντας μια συμβατή με τα νέα δεδομένα της κατηγορίας, φιγούρα.
Παρόλα αυτά ουσιαστικές αλλαγές μπορείς εύκολα να εντοπίσεις τόσο στο μπροστινό όσο και στο πίσω τμήμα του αμαξώματος, καθώς η macho αισθητική των καλοσχεδιασμένων επιφανειών παραπέμπει, περισσότερο από ποτέ, σε ένα αμερικανοφερμένο τετράτροχο.
Όπως και να έχει το RX 450h καταφέρνει και κρύβει με μεγαλύτερη επιτυχία από το παρελθόν τις ελαφρώς αυξημένες εξωτερικές διαστάσεις του, όπως άλλωστε και τις επεμβάσεις ουσίας που έχουν δεχτεί τα μηχανικά του μέρη.
Η αρχή έγινε από τον τροποποιημένο V6 κινητήρα βενζίνης των 3,5 λίτρων. Η ισχύς -συνδυαστική και μη- αυξήθηκε, η μέγιστη ροπή επίσης, όχι όμως και η κατανάλωση καυσίμου.
Αναλυτικότερα, το RX 450h φτάνει με τη βοήθεια δύο ηλεκτρικών μοτέρ -ένα σε κάθε άξονα- τους 299 ίππους. Η αύξηση του 10% στη συνδυαστική ισχύ του αυτοκινήτου συνοδεύεται από τον περιορισμό της κατανάλωσης καυσίμου, που φτάνει μέχρι και το 23%, σε σχέση πάντα με το απερχόμενο μοντέλο.
Σύμφωνα με τον Ιάπωνα κατασκευαστή η μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου μειώθηκε στα 6,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές CO2 στα 148 γρ./χλμ.
Μικρότερη σε όγκο και βάρος -κατά 11,8 λίτρα και 8 κιλά αντίστοιχα- είναι η κεντρική μονάδα διαχείρισης ισχύος, με τα υπόλοιπα μέρη του παράλληλου υβριδικού συστήματος, όπως οι συσσωρευτές ηλεκτρικής ενέργειας και οι ηλεκτροκινητήρες, να έχουν διατηρηθεί χωρίς ουσιαστικές αλλαγές.
Το τεχνολογικό προφίλ του RX 450h καλείται να υποστηρίξει το αναβαθμισμένο πλαίσιο, στο οποίο ξεχωρίζουν η αναδιάταξη της πίσω ανάρτησης, όπου τα γόνατα έχουν αντικατασταθεί από διπλά ψαλίδια και η δυνατότητα τοποθέτησης αερανάρτησης ή ενεργών αντιστρεπτικών δοκών.
Στην πρώτη περίπτωση το εύρος διακύμανσης της απόστασης του υβριδικού Lexus από το έδαφος φτάνει τα 60 χιλιοστά, ενώ στη δεύτερη το σαφώς πιο οδηγοκεντρικό setup περιορίζει τις κλίσεις του αμαξώματος ως και 40%.
Περνώντας στη θέση του οδηγού η κατασκευαστική-τεχνολογική πολυπλοκότητα του RX 450h εξανεμίζεται. Μόλις εξοικειωθείς στον παρωχημένο σχεδιαστικά, αλλά πλήρως εξοπλισμένο θάλαμο επιβατών και στις υβριδικές ενδείξεις που φιλοξενεί ο πίνακας οργάνων, τότε πολύ σύντομα θα καρπωθείς τα οφέλη ενός πραγματικά αγαθού γίγαντα.
Αν τα αποθέματα ηλεκτρικής ενέργειας το επιτρέπουν και δεν εξαντλήσεις λαίμαργα τη διαδρομή του δεξιού πεντάλ, τα πρώτα μέτρα με το ιαπωνικό crossover γίνονται ηλεκτρικά. Αυτό σημαίνει ότι την κίνηση των 2.110 κιλών αναλαμβάνουν τα δύο βοηθητικά μοτέρ (EV Mode), μέχρι η ταχύτητα να ξεπεράσει τα 40 χλμ./ώρα.
Στη συνέχεια η συνεργασία του εξακύλινδρου συνόλου με τους ηλεκτροκινητήρες δημιουργεί μια αδιάκοπη ενεργειακή ροή με αντίθετες κατευθύνσεις.
Ενδεικτικά να αναφέρουμε πως κατά τη διάρκεια επιβράδυνσης η κινητική ενέργεια μετατρέπεται σε ηλεκτρική και αποθηκεύεται στους συσσωρευτές, ώστε να χρησιμοποιηθεί όταν αυτό απαιτηθεί.
Εξίσου σημαντική για τη διαμόρφωση της συμπεριφοράς του αυτοκινήτου είναι το ECO Mode και το SNOW Mode. Χάρη σε αυτά τα δύο ηλεκτρονικά προγράμματα οι εντολές που μεταβιβάζονται από το πεντάλ του γκαζιού στον κινητήρα ελέγχονται και σε πολλές περιπτώσεις αμβλύνονται, ώστε να εξασφαλιστεί η μεγαλύτερη δυνατή οικονομία καυσίμου και να αποφευχθούν οι νευρικές αντιδράσεις του πλαισίου σε συνθήκες περιορισμένης πρόσφυσης.
Στην τελευταία περίπτωση το δικό του ρόλο διαδραματίζει και ο τοποθετημένος στον πίσω άξονα ηλεκτροκινητήρας, υποκαθιστώντας τη λειτουργία ενός κεντρικού διαφορικού με τη μετάδοση της απαιτούμενης ροπής στους πίσω τροχούς.
Προσθέτοντας ένα ακόμη κεφάλαιο στην υβριδική ιστορία της Lexus, το αναβαθμισμένο σε κάθε επίπεδο RX 450h διατίθεται στην ελληνική αγορά σε τρεις εξοπλιστικές εκδόσεις με τιμή εκκίνησης τα 59.500 ευρώ.
auto.in.gr
- Ασταμάτητος ο Ολυμπιακός – Ο Στρεφέτσα έκανε το 3-0 για τους πρωταθλητές (vids)
- «Είναι σαν να μας σκοτώνουν τα παιδιά» – Αγρότης λύγισε αποχαιρετώντας τα 450 πρόβατά του λόγω ευλογιάς
- Μαινόμενος Μασκ μετά το πρόστιμο 120 εκατ. ευρώ στο X: Καταργήστε την Ευρωπαϊκή Ένωση
- «Αιμορραγία» στελεχών στην Apple – Μένει πίσω στην AI επανάσταση;
- Πλήρης κυριαρχία του Ολυμπιακού στο πρώτο ημίχρονο με τον ΟΦΗ: 2 γκολ και 18-0 τελικές (pic, vids)
- Παράνομο πορνό, χάπια στύσης, κίνδυνος απέλασης: Μπόνι Μπλου και 17 άνδρες συνελήφθησαν στο Μπαλί

