Η Ducati GP9 ήταν η πιο ανταγωνιστική μοτοσικλέτα στην πρώτη φετινή συνάντηση του MotoGP, στο Λοσάιλ του Κατάρ, ο καρπός του Casey Stoner δεν του προκάλεσε κανένα πρόβλημα και το ίδιο το σιρκουί της Μέσης Ανατολής ανέκαθεν ταίριαζε απόλυτα στο οδηγικό στιλ του Αυστραλού, ωστόσο η χθεσινή του νίκη δεν ήταν τόσο αποτέλεσμα των παραπάνω όσο συνέπεια ώριμων, προσεγμένων και επιτυχημένων επιλογών του Casey και της Ducati.

Αν η καταιγίδα το βράδυ της Κυριακής (12/04) δεν είχε αναβάλει τη διεξαγωγή του αγώνα, ίσως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Το βρήκαμε δύσκολο να πετύχουμε καλό στήσιμο και πηγαίνοντας στον αγώνα [της Κυριακής] δεν ήμασταν τόσο σίγουροι για τις ρυθμίσεις που είχαμε, δήλωσε ο C. Stoner.

O Valentino Rossi (Yamaha) το επιβεβαιώνει: Ο Stoner κι εγώ προσεγγίσαμε τον αγώνα με διαφορετικό τρόπο, σχετικά με όσα κάνουμε στις ελεύθερες δοκιμές και σχετικά με τον τρόπο που στήνουμε τη μοτοσικλέτα. Πιθανώς θα ήταν καλύτερα να είχαμε αγωνιστεί χθες το βράδυ [Κυριακή], διότι ήμασταν σε καλύτερη κατάσταση και πλησιέστερα. Μετά τη βροχή η άσφαλτος έγινε πολύ τραχειά και είχαμε ορισμένα μικρά προβλήματα με τα ελαστικά.

Θεωρητικά η επιδείνωση της τραχύτητας της ασφάλτου δεν ευνοεί μια μοτοσικλέτα που φθείρει αρκετά τη γόμα της, όπως η Ducati GP9 – και εδώ είναι που ο Casey και η ιταλική ομάδα έκαναν ένα σημαντικό βήμα νίκης. Κατάφεραν στις ελεύθερες δοκιμές της Δευτέρας (13/04) να εντοπίσουν πολύ καλύτερη ρύθμιση της μοτοσικλέτας.

Το δεύτερο βήμα ήρθε μέσα στον αγώνα, με μια ακόμη επίδειξη ωριμότητας του Casey. Ο Αυστραλός εξηγεί: Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με την κατανάλωση καυσίμου και η ομάδα μου είπε να οδηγήσω με τέτοιο τρόπο ώστε να βοηθήσω για το πρόβλημα. Έστριβα ταχύτερα και επέλεγα υψηλότερες σχέσεις στο κιβώτιο, αλλά μέχρι τον δέκατο γύρο αυτό δεν ήταν αρκετό. Χρειάστηκε να αλλάξω ξανά το οδηγικό μου στιλ κι έκτοτε δεν υπήρχαν προβλήματα.

Δέκατος γύρος. Ήταν η στιγμή που ο Valentino είχε φτάσει τη διαφορά του από τη Ducati στη μικρότερη τιμή της σε όλο τον αγώνα – για πρώτη φορά κάτω από δύο δευτερόλεπτα. Ο Casey ενημερώθηκε για την αύξηση του ρυθμού του γιατρού και -αλλάζοντας τον τρόπο οδήγησής του, όπως είπε- απάντησε με μια σειρά πολύ γρήγορων γύρων που αύξησαν τη διαφορά στα 3,5 δευτερόλεπτα.

Κάπου εκεί όλα τελείωσαν, όπως λέει ο Valentino: Μείωνα τη διαφορά και ενδεχομένως να τον είχα φτάσει, όμως μετά τη χθεσινή βροχή η άσφαλτος είχε γίνει πολύ τραχειά κι εγώ αντιμετώπιζα ορισμένα προβλήματα με το μπροστινό ελαστικό. Συνεπώς, θα έπρεπε να αποφασίσω αν θα πέσω ή αν θα παραδοθώ.

Το σκέφτηκα λίγο και εφόσον ξέραμε ότι ήμασταν λιγάκι στο όριο, το άφησα. Μπράβο στον Stoner, ήταν γρήγορος και άξιζε τη νίκη. Αυτή είναι μια πίστα στην οποία ο Stoner μπορεί να εμφανίσει το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Είμαστε γρήγοροι, μπορούμε να τα καταφέρουμε καλύτερα, άρα θα σας δω σε δύο εβδομάδες στο Μοτέγκι.

Η αλήθεια είναι ότι κάποιες από τις πίστες που ακολουθούν ταιριάζουν περισσότερο στον Valentino Rossi και στη Yamaha – όπως αποδείχθηκε και πέρσι. Κι αυτό δεν το γνωρίζει μόνο ο Ιταλός, αλλά και ο C. Stoner: Θέλω να ξεκινήσω τη φετινή χρονιά καλύτερα από την περσινή, στην οποία ουσιαστικά πασχίζαμε μετά τον αγώνα του Κατάρ και μέχρι το καλοκαίρι. Θα είναι καλό να διεκδικήσουμε λίγο περισσότερα μέχρι το τέλος της χρονιάς, κατέληξε.

Στην κορυφαία βαθμίδα του motorsport η μονομαχία των κορυφαίων είναι ένα παιχνίδι εξέλιξης της αγωνιστικής μηχανής και προσαρμογής του στησίματός της στις απαιτήσεις κάθε πίστας. Ο Casey απέδειξε ότι στον δεύτερο τομέα μπορεί να τα καταφέρει καλά ακόμα κι όταν εμφανίζονται εμπόδια.

Όμως τι συμβαίνει με την εξέλιξη της μοτοσικλέτας; Θα αποδειχθεί το πλαίσιο ανθρακονημάτων της Ducati GP9 ένα μεγαλύτερου εύρους πεδίο εξέλιξης όσο προχωράει η σεζόν; Προσφέρει το μεταλλικό πλαίσιο της Yamaha M1 τους ίδιους ορίζοντες εξέλιξης; Ή μήπως το ίδιο μεταλλικό πλαίσιο θα ξεδιπλώσει την αρετή καλύτερης ρύθμισης σε πίστες διαφορετικές από του Κατάρ; Είναι ερωτήματα που θα απαντηθούν σε μια χρονιά που αναμένται συναρπαστική.

auto.in.gr