Μορφωτικό επίπεδο και καριέρα προστατεύουν από τη νόσο Αλτσχάιμερ
Λονδίνο: Η φοίτηση σε μια πανεπιστημιακή σχολή και η επιλογή μιας πνευματικά απαιτητικής εργασίας, ενδεχομένως να βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου από την αρνητική επίδραση της νόσου Αλτσχάιμερ στην μνήμη.
Λονδίνο: Η φοίτηση σε μια πανεπιστημιακή σχολή και η επιλογή μιας πνευματικά απαιτητικής εργασίας, ενδεχομένως να βοηθούν στην προστασία του εγκεφάλου από την αρνητική επίδραση της νόσου Αλτσχάιμερ στην μνήμη.
Σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Neurology, ομάδα Ιταλών ερευνητών από το Πανεπιστήμιο του Αγίου Ραφαήλ στο Μιλάνο διαπίστωσαν ότι η ιστολογική βλάβη ήταν πιο ικανή να συντελέσει σε απώλεια μνήμης στα άτομα που ήταν λιγότερο πνευματικά ενεργά.
Αυτό δείχνει ότι η πνευματικά απαιτητική εργασία, ή τα γονίδια, που βοηθούν τους ανθρώπους να πετύχουν επαγγελματικά, μπορεί να βοηθούν τον εγκέφαλο να αντιμετωπίσει τη νόσο.
Ενώ αρκετές μελέτες έχουν γίνει και με βάση την ηλικία και τα συμπτώματα έχουν δείξει ότι η πνευματική διέγερση μπορεί να προλάβει τη νόσο Αλτσχάιμερ, ελάχιστη μελέτη έχει γίνει για την άμεση βλάβη που προκαλεί η πάθηση στον εγκέφαλο.
Οι Ιταλοί ερευνητές μελέτησαν εγκεφαλικές απεικονίσεις για να εντοπίσουν τις χαρακτηριστικές πλάκες και συμπλέγματα και τις πρωτεϊνικές εναποθέσεις σε 242 ηλικιωμένους, εκ των οποίων 72 είχαν ήπια γνωστική εξασθένηση και 144 κανένα πρόβλημα μνήμης.
Σε διάστημα 14 μηνών, 21 άτομα με ήπια γνωστική εξασθένηση τελικά διαγνώστηκαν με νόσο Αλτσχάιμερ.
Ωστόσο, όταν οι μαγνητικές απεικονίσεις των ατόμων με ιδίου επιπέδου προβλήματα μνήμης συγκρίθηκαν, η βλάβη ήταν σημαντικά πιο εκτεταμένη σε αυτούς που δεν είχαν πανεπιστημιακή μόρφωση και στη συνέχεια πνευματικά απαιτητική καριέρα.
Αυτό δείχνει ότι κατά κάποιο τρόπο ο εγκέφαλος καταφέρνει να αντιμετωπίσει καλύτερα την νόσο, πιθανόν δια της δημιουργίας ενός «γνωστικού αντιστρόφου» που ουδετεροποιεί τις επιδράσεις της.
Ο εγκέφαλος μπορεί να αντιμετωπίσει την βλάβη και να επιτρέψει την διατήρηση της λειτουργικότητας του παρά την όποια αρχική αλλοίωση. Μάλιστα οι ερευνητές θέτουν δύο πιθανές εξηγήσεις γι’ αυτό: ο εγκέφαλος μπορεί να γίνεται ισχυρότερος μέσω της μόρφωσης και των επαγγελματικών προκλήσεων ή γενετικοί παράγοντες να δίνουν την ικανότητα στον άνθρωπο να πετύχει καλύτερη μόρφωση και επαγγελματική ενασχόληση, καθορίζοντας έτσι και την ποσότητα της «εγκεφαλικής εφεδρείας».
health.in.gr
- Δολάριο: Το μετέωρο βήμα οδεύοντας στο 2026 – Ένα «προειδοποιητικό φως» αναβοσβήνει
- Η Παρτιζάν διασύρθηκε από τη Μακάμπι και αποδοκιμασίες κατά πάντων από την εξέδρα
- Φωτιά σε διαμέρισμα στην Καλλιθέα – Δύο άτομα απεγκλωβίστηκαν χωρίς τις αισθήσεις τους
- Πότε «σπάει» ο μύθος του Άγιου Βασίλη και τι σημαίνει αυτό για το παιδικό μυαλό;
- Γερμανία: Το ΥΠΕΞ προειδοποιεί όσους επισκέπτονται την Τουρκία – Κίνδυνος τρομοκρατικών επιθέσεων
- Η Νιγηρία παρείχε τις πληροφορίες στις ΗΠΑ για την επίθεση – Θα ακολουθήσουν κι άλλα πλήγματα, λέει ο ΥΠΕΞ

