Οι παράλογες υπόνοιες για τον άτυχο Timo Glock
Ακούσια ο Γερμανός οδηγός της Toyota έπαιξε καθοριστικό ρόλο για το πρωτάθλημα στην τελευταία στροφή του GP Βραζιλίας κι έπειτα αναγκάστηκε να υπομείνει άστοχα σχόλια ότι βοήθησε τον L. Hamilton... Οι δύο οδηγοί μιλούν για το συμβάν.
Ο Timo Glock βρέθηκε στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή και έκρινε τον τίτλο υπέρ του Lewis Hamilton στην τελευταία στροφή του GP Βραζιλίας, σε αυτόν που χαρακτηρίστηκε από πολλούς ως ο συναρπαστικότερος τερματισμός της ιστορίας της Formula 1!
Εξι γύρους πριν το τέλος του αγώνα, ο Felipe Massa όδευε προς τη νίκη και ο Lewis βρισκόταν με άνεση στην 4η θέση, γνωρίζοντας ότι θα κατακτούσε τον τίτλο ακόμα και με την 5η, δηλαδή ακόμα κι αν κέρδισε ο Sebastian Vettel, που απειλούσε τη McLaren. Ωστόσο, τότε άρχισε να βρέχει και η πλειοψηφία των οδηγών μπήκε στα pits, για να τοποθετήσει ενδιάμεσα ελαστικά βροχής. Πλην του Glock.
Η Toyota ρίσκαρε και άφησε τον Γερμανό, όπως και τον Jarno Trulli με το έτερο μονοθέσιο, με τα ελαστικά για στεγνό, ελπίζοντας ότι θα επωφεληθεί από το χαμένο χρόνο των άλλων (στα pits) σε περίπτωση που τελικά η βροχή δεν ήταν τόσο δυνατή. Αφήνοντας τον Glock στην πίστα, ο Γερμανός ανελίχθηκε στις κορυφαίες θέσεις και μπροστά από τον Hamilton, ο οποίος σύντομα προσπεράστηκε από τον Vettel και βρισκόταν πια στην 6η θέση, που δεν του αρκούσε για τον τίτλο.
Ωστόσο, στον τελευταίο γύρο ο Glock ήταν είκοσι δευτερόλεπτα πιο αργός, διότι πλέον η πίστα ήταν υπερβολικά βρεγμένη για να μπορεί να οδηγήσει… Με ενδιάμεσα ελαστικά τον έφτασαν οι υπόλοιποι, ανάμεσα στους οποίους ήταν και ο Hamilton που πέρασε τον Γερμανό στην τελευταία στροφή και ανέβηκε στην 5η θέση. Δεν τίθεται κανένα θέμα πρόθεσης του Glock. Εξάλλου, αν έμπαινε και αυτός στα pits δεν θα γινόταν τίποτα από όλα αυτά.
Ποιος θα το περίμενε ότι ο Glock θα παρέμενε με ελαστικά για στεγνό;.. αναρωτήθηκε ο διευθυντής της McLaren, Ron Dennis. Κοιτούσαμε την κατάσταση στους τελευταίους δύο γύρους και αναρωτιόμασταν αν θα έπρεπε να μονομαχήσουμε με τον Vettel για την [4η] θέση ή να τον αφήσουμε να περάσει. Σας το λέω, ήταν απίστευτη εκείνη η απόφαση [της Toyota].
Ο Timo Glock τόνισε: Για να είμαι ειλικρινής, αγωνιζόμουν για την Toyota και για τη θέση μου και αυτό ήταν το σωστό. Δεν ήξερα καν ότι ο Lewis είναι πίσω μου. Η ομάδα με ειδοποίησε ότι ο Sebastian Vettel με πλησιάζει και με κρατούσαν ενήμερο για τη θέση του, αλλά εγώ αφοσιωνόμουν μόνο στην προσπάθεια να κρατήσω το αυτοκίνητο στο δρόμο. Μείναμε με ελαστικά για στεγνό και στο τέλος η βροχή ήταν απλά υπερβολική για εμάς.
Δεν ήξερα καν ότι ο Lewis με προσπέρασε, παρά μόνο μετά το τέλος του αγώνα. Δεν είχα ιδέα ότι ήμουν εγώ το μαγικό ραβδί για το πρωτάθλημα και δεν είχα αυτό το σκοπό. Με πέρασαν τρία ή τέσσερα αυτοκίνητα στον τελευταίο γύρο και δεν ήταν εύκολο να καταλάβω τι συνέβαινε. Σε μια τέτοια κατάσταση δεν μπορείς ποτέ να προγραμματίσεις να βοηθήσεις κάποιον.
Φυσικά οι περισσότερες ερωτήσεις τέτοιου ύφους προς τον Glock προήλθαν από Βραζιλιάνους δημοσιογράφους, που δεν φημίζονται για εντάσεις και παρασκηνιακές διεργασίες. Ο Γερμανός μίλησε για τον Felipe Massa: Νομίζω ότι είναι τέτοιος άνθρωπος που καταλαβαίνει ότι δεν μπορούσα να κάνω τίποτα διαφορετικό στο τέλος του τελευταίου γύρου. Λυπάμαι για αυτόν, ο τελευταίος αγώνας κρίνει τον τίτλο στο τέλος. Αλλά το βασικότερο είναι οι 17 αγώνες που προηγήθηκαν και σε πολλούς από αυτούς ο Felipe ήταν άτυχος και δεν σημείωσε βαθμούς εξαιτίας μηχανικών προβλημάτων. Στο τέλος, είναι σκληρό να χάνεις ένα πρωτάθλημα στον τελευταίο γύρο, αλλά προσπάθησα όσο καλύτερα μπορούσα και δεν μπορώ να το αλλάξω αυτό, κατέληξε ο Γερμανός.
Οσο για τον Hamilton, σχολίασε: Εμαθα τις λεπτομέρειες όλης αυτής της ιστορίας. Δεν γνώριζα σε όλη τη διάρκεια του αγώνα ότι ο Felipe [Massa] ήταν στην κορυφή. Απλώς το υπέθετα. Δεν ρώτησα ποτέ με τη ραδιοεπικοινωνία, διότι αφοσιωνόμουν στην προσπάθεια να πάρω την πέμπτη θέση. Ημουν τέταρτος και αισθανόμουν άνετα. Προσπαθούσα να προστατεύσω το αυτοκίνητο, το κιβώτιο, τα ελαστικά, τα πάντα. Οπως ξέρετε, σε ορισμένα σημεία το αυτοκίνητό μας φθείρει περισσότερο τα ελαστικά και επειδή είχα τεράστιο φορτίο καυσίμου στο τέλος προσπάθησα να τα προστατεύσω.
Προς το τέλος, κρατούσα τον Vettel πίσω αλλά τότε ο καιρός χάλασε. Αλλάξαμε ελαστικά, αλλά είχα μικρότερη αρνητική άντωση από τους άλλους (σ.σ.: ρυθμίσεις για στεγνό) και, παρότι το αυτοκίνητο ήταν γρήγορο στις ευθείες, η συμπεριφορά του στη βρεγμένη άσφαλτο δεν ήταν τέλεια. Οι δύο τελευταίοι γύροι ήταν οι δυσκολότεροι της καριέρας μου. Οταν έχασα τη [πέμπτη] θέση από τον Vettel δεν μπορούσα να κάνω τίποτα.
Πίεζα όσο μπορούσα για να τον πλησιάσω και ρίσκαρα περισσότερο, ήξερα ότι ήμουν έναν βαθμό μακριά από το πρωτάθλημα. Ακόμα και στον τερματισμό δεν γνώριζα αν το είχα κατακτήσει. Σκεφτόμουν μόνο ότι έπρεπε να τον περάσω. Δεν είχα χρόνο να σκεφτώ ότι το χάνω ή να απολέσω την αυτοσυγκέντρωσή μου. Επρεπε απλά να σκεφτώ πως θα καταφέρω να τον περάσω πάλι. Αναρωτιόμουν που χάνω χρόνο και έπρεπε να σκέφτομαι γρήγορα, διότι απέμεναν μόλις δύο γύροι.
Το αυτοκίνητό μου δεν μου έδινε καλή αίσθηση τότε και προσπαθούσα να το προστατεύσω αλλά και μαζί να πάρω ό,τι καλύτερο από αυτό. Ημουν κοντά, αλλά απέμεναν δύο στροφές και τα πίσω ελαστικά μου ήταν κατεστραμμένα. Στη στροφή 10 μου είπαν [από τη ραδιοεπικοινωνία] ότι ο Timo [Glock] είναι μπροστά, έχει ελαστικά στεγνού και πασχίζει και ότι αν κατάφερνα να τον περάσω θα ήταν υπέροχα! Δεν ήξερα αν προλάβαινα. Στη στροφή 11 είδα τον Vettel να περνάει [τον Glock] και μετά πέρασα κι εγώ από την εσωτερική. Περίμενα την ομάδα να φωνάξει woo hoo, κέρδισες το πρωτάθλημα! αλλά δεν το έκαναν και πανικοβλήθηκα.
Μετά τον τερματισμό έμαθα τα νέα και συγκινήθηκα όσο ποτέ. Ηταν λίγο περίεργο, διότι κάναμε ακριβώς όσα έπρεπε να κάνουμε. Ηρθαμε εδώ για να τερματίσουμε σε μια συγκεκριμένη θέση και είναι δύσκολο για έναν οδηγό να συνειδητοποιήσει ότι δεν θα νικήσει αυτό το τριήμερο. Αλλά θέλαμε το μεγαλύτερο βραβείο. Ηταν εξουθενωτικό. Συνέβαιναν τόσα πολλά!
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
