H FIA αγνοεί τις απειλές αποχώρησης της Ferrari!
Η Scuderia δημοσίως απείλησε ότι θα επανεξετάσει τη βιωσιμότητα της συμμετοχής της στη F1 σε περίπτωση που η Ομοσπονδία προχωρήσει με το πλάνο κοινοποίησης των κινητήρων το 2010! Η FIA μένει πιστή στη σκληρή της στάση για τη μείωση του κόστους.
Μετά τις Honda και Toyota και η Ferrari δημοσίως προειδοποίησε ότι θα εξετάσει το ενδεχόμενο αποχώρησής της από τη Formula 1, αν η FIA επιμείνει στην απόφασή της να χρησιμοποιούν από το 2010 όλες οι ομάδες πανομοιότυπους κινητήρες σχεδιασμένους ή ακόμα και κατασκευασμένους από τρίτη εταιρεία.
Θυμίζουμε ότι ο πρόεδρος της FIA, Max Mosley, προκύρηξε προφάτως διαγωνισμό για την εταιρεία που θα κατασκευάζει τους κινητήρες ή απλώς θα δίνει έτοιμο το σχέδιο στις ομάδες, ώστε να κατασκευάζουν οι ίδιες τους V8 που θα χρησιμοποιούν την περίοδο 2010-2012. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες που εμπλέκονται στον θεσμό θεωρούν μια τέτοια κίνηση καταστροφική για την προβολή τους και για την επίδειξη της τεχνολογίας τους που επιτυγχάνουν μέσω της F1.
Η Ferrari, έπειτα από τη συνεδρίαση του διοικητικού της συμβουλίου στο Maranello, εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση: Την ώρα που διατηρεί την ολόψυχη υποστήριξή του στην ανάγκη μείωσης του κόστους στη Formula 1, το διοικητικό συμβούλιο της Ferrari εξέφρασε έντονες επιφυλάξεις για το πλάνο κοινοποίησης των κινητήρων, διότι εκτιμά ότι μια κίνηση σαν αυτή θα μας απομακρύνει από την ουσία ενός σπορ στο οποίο η Ferrari συμμετέχει χωρίς διακοπή από το 1950. Το διοικητικό συμβούλιο αποφάσισε ότι αν αυτή η ουσία χαθεί, θα αναγκαστεί να επανεξετάσει, μαζί με τους συνεργάτες της ομάδας, την βιωσιμότητα της παρουσίας της στο σπορ.
Απαντώντας στη δημόσια ανακοίνωση της Ferrari, η FIA δεν φάνηκε να ανησυχεί για την αποχώρηση της ιστορικότερης ομάδας του θεσμού. Η Ομοσπονδία αντέδρασε λέγοντας ότι η μείωση του κόστους είναι υποχρέωση των ομάδων και ότι η FIA τους έχει δώσει τρεις επιλογές.
Η δημόσια απάντηση της Ομοσπονδίας ήταν η εξής: Φαίνεται ότι το διοικητικό συμβούλιο της Ferrari δεν είναι καλά πληροφορημένο. Η FIA προσέφερε στις ομάδες τρεις επιλογές, μία εκ των οποίων είναι οι κοινοί κινητήρες και μια άλλη ότι οι κατασκευαστές θα πρέπει ομόφωνα να εγγυηθούν ότι θα προμηθεύουν κινητήρες στις ιδιωτικές ομάδες με κόστος μικρότερο των πέντε εκατομμυρίων δολαρίων ανά σεζόν.
Η FIA είναι εξαιρετικά χαρούμενη με την εμπορική επιτυχία της Ferrari και εύχεται να την διατηρήσει. Ωστόσο, αρκετές ομάδες αντιμετωπίζουν κόστος το οποίο σε πολύ μεγάλο βαθμό ξεπερνά το κέρδος τους. Αυτό δεν μπορεί να συνεχιστεί. Είναι τώρα στο χέρι των κατασκευαστών να συμφωνήσουν μία από τις τρεις επιλογές της FIA ή να προτείνουν οι ίδιοι εφαρμόσιμες προτάσεις για να μειωθεί το κόστος σε αποδεκτό σημείο.
Αυτή είναι μια από τις σπάνιες στιγμές, τουλάχιστον τα τελευταία 15 χρόνια, όπου η Ομοσπονδία και η Ferrari έρχονται σε ανοικτή ρήξη. Και η ρήξη αυτή συνέβη μία εβδομάδα μετά τη συνάντηση του Mosley με τον πρόεδρο της Ferrari και ταυτόχρονα πρόεδρο του Συνδέσμου Ομάδων της F1 (FOTA), Luca di Montezemolo.
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
