Γιάννης Αδάναλης

Είναι σύνηθες να αναφερόμαστε στο παρελθόν των αυτοκινήτων, αναπολώντας εποχές όπου ο ήχος από τα διπλά Solex και οι αναθυμιάσεις της βενζίνης περνούσαν με χαρακτηριστική ευκολία στο εσωτερικό, δημιουργώντας τις ευνοϊκότερες συνθήκες εθισμού στις… μαγικές ιδιότητες που κρύβονταν πίσω από τις άψυχες μεταλλικές επιφάνειες του αμαξώματος.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.984 κ.εκ.
Ισχύς:
200 ίπποι/ 5.100 σ.α.λ.
Ροπή:
280 Nm/1.700 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 7,2 δλ
Τελ. ταχύτητα:
235 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
30.700 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
34.020 ευρώ


Σε ένα παρελθόν πλούσιο σε συγκινήσεις -το οποίο ωστόσο αποδείχθηκε φτωχό σε απόλυτα νούμερα πωλήσεων-, επιχειρεί να επιστρέψει η VW ρίχνοντας στο λάκκο των μικρομεσαίων οχημάτων, μια γνώριμη -στους περισσότερους από εμάς- πρόταση.



Ακολουθώντας το παράδειγμα του πρόσφατα αναβιωμένου σκαθαριού, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία επαναφέρει στο προσκήνιο το Scirocco. Έναν θερμό, αφρικανικό άνεμο, που χάρισε το όνομά του σε ένα καλοβαλμένο coupe των ΄70s, περνώντας με αυτόν τον τρόπο στη σύγχρονη ιστορία της Volkswagen.



Με σαφείς αναφορές στο παρελθόν, το Scirocco του 2008 δεν στέκεται στην υστεροφημία των μακρινών προγόνων του. Αντίθετα, μάλιστα, δηλώνει ξεκάθαρα την πρόθεσή του να διαψεύσει ακόμη και τις πιο αισιόδοξες προβλέψεις για την πορεία του στην ευρωπαϊκή αγορά.



Παρότι το παρουσιαστικό ενός coupe αμαξώματος είναι εξορισμού αιχμηρό, το μικρομεσαίο VW δεν έχει σπάσει τα σχεδιαστικά στεγανά της φίρμας.



Σαφώς πιο εντυπωσιακό από οποιοδήποτε Golf έχουμε γνωρίσει μέχρι σήμερα, αλλά και λιγότερο εμπνευσμένο από οποιαδήποτε Alfa Romeo ανάλογων προδιαγραφών, το Scirocco δεν περνά απαρατήρητο.



Στο μπροστινό τμήμα η εμφανέστατη σχεδιαστική συγγένεια με την έκτη γενιά του Golf αποκαλύπτει την… βάναυση επιρροή της φίρμας στο παρουσιαστικό του



























Υπέρ
Απόδοση κινητήρα
Σχεδιασμός αμαξώματος
Ποιότητα κατασκευής
Κατά
Σχεδίαση εσωτερικού
Έντονες υποστροφικές τάσεις
Αδιάφορος οδηγικός χαρακτήρας
γερμανικού coupe.


Αντίθετα, η πίσω όψη δικαιολογεί απόλυτα την ιδιόμορφη αρχιτεκτονική του αυτοκινήτου. Το πλάτος στο συγκεκριμένο τμήμα του αμαξώματος έχει αυξηθεί, ώστε να χωρέσει το μεγαλύτερο μετατρόχιο του πίσω άξονα, φτάνοντας τα επίπεδα ενός Passat CC.



Πέρα από το αυξημένο πλάτος, σε σχέση με το Golf έκτης γενιάς, το Scirocco είναι χαμηλότερο κατά 7,5 και μεγαλύτερο σε μήκος κατά 5,7 εκατοστά.



Θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για ένα διαφορετικό αυτοκίνητο, αν οι ομοιότητες του εσωτερικού δεν μας επανέφεραν στην πραγματικότητα της VW και στην πάγια τακτική της φίρμας να ομογενοποιεί τις προτάσεις της με απώτερο σκοπό να εξασφαλίσει την υψηλή ποιότητα κατασκευής στο σύνολο της γκάμας της.



Η αλήθεια είναι ότι το Scirocco δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό που θέλει να ονομάζεται premium, προβάλλοντας το εκάστοτε ακριβοθώρητο brand name ως μοναδικό αποδεικτικό ποιότητας και αξιοπιστίας.



Τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό δεν επιδέχονται κριτική. Το αφρώδες πλαστικό που καλύπτει τη μεγαλύτερη επιφάνεια του ταμπλό συνοδεύεται από τις δερμάτινες επενδύσεις των καθισμάτων, που ούτως ή άλλως πρωταγωνιστούν στον αυστηρά τετραθέσιο θάλαμο επιβατών.



Πληρέστατος, ωστόσο, παρουσιάζεται και ο βασικός εξοπλισμός του αυτοκινήτου, περιλαμβάνοντας έξι αερόσακους, ESP, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα προβολείς ομίχλης και τροχούς αλουμινίου 17 ιντσών.



Σε επίπεδο εργονομίας, τέλος, η ατυχής τοποθέτηση του χειριστηρίου ρύθμισης των εξωτερικών καθρεπτών πίσω από τις χειρολαβές των θυρών και η περιορισμένη ορατότητα, εξαιτίας της παρουσίας των σταθερών προσκέφαλων στην πίσω σειρά καθισμάτων, δεν ανατρέπουν τη συνολική αίσθηση ποιότητας, άνεσης και ασφάλειας που αποκομίζει κανείς από το θάλαμο επιβατών του νέου VW.



Εξίσου… πληθωρική είναι και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου στην άσφαλτο. Όπως είναι φυσικό οι 200 ίπποι του δίλιτρου TFSI κινητήρα ελαχιστοποιούν τα περιθώρια σύγκρισης του Scirocco με ανταγωνιστικές προτάσεις ανάλογου κυβισμού, παγιώνοντας ταυτόχρονα το τεχνολογικό προβάδισμα της φίρμας.



Μιλώντας με αριθμούς, το γερμανικό coupe επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 7,2 δευτερόλεπτα, αγγίζοντας την τελική ταχύτητα των 235 χλμ./ώρα.



Η παρουσία του άμεσου ψεκασμού στα επιμέρους χαρακτηριστικά του υπερτροφοδοτούμενου κινητήρα επιτρέπει και την επίτευξη… ατμοσφαιρικών τιμών κατανάλωσης.



Τα 7,6 λίτρα/100 χλμ. που ανακοινώνει ο κατασκευαστής δεν απέχουν πολύ από την πραγματικότητα, υπό την προϋπόθεση, βέβαια, ότι το πεντάλ του γκαζιού θα χρησιμοποιείται με μέτρο και… σύνεση.



Σε διαφορετικές συνθήκες ο οδηγός δεν θα εκτιμήσει τους μετριοπαθείς ρυθμούς κατανάλωσης καυσίμου αλλά τη δυνατότητα του πλαισίου να ανταποκρίνεται με σχετική ευκολία στις αυξημένες απαιτήσεις του υπερτροφοδοτούμενου συνόλου.



Παρουσία του μερικώς απενεργοποιούμενου ESP, η συμπεριφορά του Scirocco δεν κρύβει ευχάριστες ή δυσάρεστες εκπλήξεις. Μένοντας στο γκάζι, ωστόσο, το νέο VW θα υποστρέψει, ανοίγοντας με χαρακτηριστική ευκολία την τροχιά του.



Σπανιότερη και μικρότερης έντασης -ακόμα και όταν απενεργοποιήσεις το σύστημα δυναμικής ευστάθειας- είναι η αποσταθεροποίηση του πίσω άξονα. Η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση (προαιρετικός εξοπλισμός) δεν επιτρέπει τη μετατόπιση του βάρους, όσο οι τροχοί των 18 ιντσών σε συνδυασμό με τη δεδομένη αύξηση των μετατροχίων φροντίζουν για τα υπόλοιπα.



Χωρίς ιδιαιτερότητες παρουσιάζεται η λειτουργία του συστήματος πέδησης και της ηλεκτρο-μηχανικά υποβοηθούμενης κρεμαγιέρας. Στην πρώτη περίπτωση, τόσο η αίσθηση όσο και η αποτελεσματικότητα κινείται στα επιθυμητά επίπεδα, κερδίζοντας από την πρώτη στιγμή την εμπιστοσύνη του οδηγού, ενώ στη δεύτερη οι τρεις στροφές του τιμονιού από άκρη σε άκρη αποδεικνύονται -μάλλον- πολλές για το χαρακτήρα του αυτοκινήτου.



Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό, το γερμανικό coupe δεν στερείται επιδόσεων και δυνατοτήτων. Οι 200 ίπποι αποδεικνύονται υπεραρκετοί για ένα αυτοκίνητο 1.300 κιλών, πόσο μάλλον όταν ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας των 2,0 λίτρων θυμίζει, σε γραμμικότητα, ατμοσφαιρικό σύνολο.



Όλα δείχνουν να συνωμοτούν υπέρ του Scirocco -ακόμα και η τιμή εκκίνησης των 30.700 ευρώ παραείναι ελκυστική- εκτός βέβαια από τις σαφείς προσπάθειες της φίρμας να αποστειρώσουν το γερμανικό coupe, θέλοντας να προστατεύσουν με αυτόν τον τρόπο ανάλογες εκδόσεις (βλέπε GTI) της έκτης γενιάς Golf.







































Κινητήρας
Κυβισμός 1.984 κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 200/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 280/1.700σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Άμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή 82,5×92,8
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 100,8










































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) :1/3.357
:1/2.087
:1/1.469
:1/1.098
:1/1.108
:1/0.927
Τελική σχέση διαφορικού 3.944











Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 8×18
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Dunlop SP Sport
Ελαστικά 235/40/18
Ρεζέρβα Κιτ επισκευής

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού 3,0
Διάμετρος στροφής 11 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος

4,256 μέτρα

Πλάτος 1,810 μέτρα
Ύψος 1,404 μέτρα
Μεταξόνιο 2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.569/1.575
Χώρος αποσκευών 292 λίτρα
Βάρος 1.298 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 6,45




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη

10,6

Εκτός 5,9
Μέση 7,6
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 55
Αυτονομία 732 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 7,2 δευτερόλεπτα







































Κινητήρας
Κυβισμός 1.984 κ.εκ.
Κύλινδροι 4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι) 200/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm) 280/1.700σ.α.λ.
Θέση Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία Aμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή 82,5×92,8
Βαλβίδες ανά κύλινδρο 4
Εκκεντροφόροι 2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) 100,8










































Μετάδοση
Κίνηση Εμπρός
Κιβώτιο Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) :1/3.357
:1/2.087
:1/1.469
:1/1.098
:1/1.108
:1/0.927
Τελική σχέση διαφορικού 3.944











Ανάρτηση
Εμπρός Γόνατα McPherson, ψαλίδια βάσης
Πίσω Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
Εμπρός Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω Αεριζόμενοι δίσκοι
ABS Ναι




















Τροχοί
Διαστάσεις 8×18
Υλικό Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών Dunlop SP Sport
Ελαστικά 235/40/18
Ρεζέρβα Κιτ επισκευής ελαστικού

















Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση Ηλεκτρο-υδραυλική
Στροφές τιμονιού 3,0
Διάμετρος στροφής 11 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος

4,256 μέτρα

Πλάτος 1,810 μέτρα
Ύψος 1,404 μέτρα
Μεταξόνιο 2,578 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) 1.569/1.575
Χώρος αποσκευών 292 λίτρα
Βάρος 1.298 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο 6,45




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη

10,6

Εκτός 5,9
Μέση 7,6
Ρεζερβουάρ (λίτρα) 55
Αυτονομία 732 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα 235 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα 7,2 δευτερόλεπτα

auto.in.gr