Συσκέψεις στη Σαγκάη για το νέο πρόσωπο της F1
Λίγο πριν το Κινέζικο Grand Prix της Κυριακής οι ομάδες της F1 συζητούν τις προτάσεις τους για το μέλλον του σπορ, οι οποίες φτάνουν μέχρι και την απαγόρευση ανεφοδιασμών στα pits και τη διεξαγωγή αγώνων μικρότερης διάρκειας!
Ο σύνδεσμος των ομάδων της Formula 1 (FOTA) ξεκίνησε εκτενείς συζητήσεις στη Σαγκάη, πέντε μέρες πριν το GP Κίνας, για να καθορίσει τις προτάσεις που θα κάνει την επόμενη εβδομάδα στη FIA σχετικά με τις μελλοντικές δραστικές αλλαγές του σπορ. Αυτέςαναμένεται να φτάσουν μέχρι και την απαγόρευση ανεφοδιασμού στα pit-stops!
Οι κεντρικοί άξονες των συζητήσεων για τις προτάσεις των μελλοντικών κανονισμών είναι η βελτίωση του θεάματος και η δραστική μείωση του κόστους και του προϋπολογισμού των ομάδων, εν μέσω της οικονομικής κρίσης του δυτικού κόσμου.
Η πιθανή απαγόρευση των ανεφοδιασμών στα pits θα είναι μια τεράστιου βεληνεκούς αλλαγή στο σπορ, διότι τα τελευταία χρόνια οι αγώνες κρίνονται κυρίως από τη στρατηγική, όπως και οι pole positions από το φορτίο καυσίμου κάθε οδηγού το Σάββατο.
Τα μέλη τουFOTA (Formula One Teams Association) συζητούν αυτή την ιδέα ώστε να αλλάξει ο τρόπος συναγωνισμού στο σπορ και να αποφευχθούν προβλήματα όπως αυτά που προκλήθηκαν φέτος. Πυρκαγιές στα στόμια καυσίμων και πρόωρη απελευθέρωση των οδηγών με κίνδυνο τραυματισμού των μηχανικών, μεταξύ άλλων.
Ενα σοβαρό πρόβλημα με την απαγόρευση ανεφοδιασμού είναι ότι θα πρέπει τα μονοθέσια να σχεδιαστούν εκ νέου, ώστε να περιλαμβάνουν μεγαλύτερο δοχείο καυσίμου. Δεν είναι εφικτό, με τις επιλογές που οι ομάδες έχουν ήδη κάνει για το μεταξόνιο, την κατανομή βάρους και όλες τις διαστάσεις να μελετήσουν εκ νέου τη φιλοσοφία των μονοθεσίων. Οχι για το 2009, τουλάχιστον.
Για το πρόβλημα αυτό, στις συζητήσεις των μελών τουFOTA, προτάθηκε η ιδέα της μείωσης της διάρκειας των αγώνων! Ομως είναι άγνωστο πως θα αντιμετωπίσει αυτή την πρόταση ο εμπορικός διευθυντής του σπορ, Bernie Ecclestone. Πριν από λίγα χρόνια, όταν τα μονοθέσια με τους V10 κινητήρες προσέγγιζαν σχεδόν του χίλιους ίππους, ο Βρετανός είχε κάνει παράπονα μετά το Grand Prix της Monza ότι με αυτή την ταχύτητα των μονοθεσίων ο αγώνας δεν έβγαλε ούτε μιάμιση ώρα καθαρού τηλεοπτικού χρόνου!
Ισως αν διεξάγονται δύο μικρότεροι αγώνες, όπως είχε προτείνει πριν από λίγα χρόνια ο Flavio Briatore της Renault, να μείνουν όλοι ευχαριστημένοι… Ομως εδώπροκύπτουν σοβαρά ζητήματα σε σχέση με την ταυτότητα του σπορ και ερωτηματικά αν ο χαρακτήρας της F1 θα αλλοιωθεί πέραν του δέοντος.
Για το οικονομικό θέμα, μια πρόταση που συζητείται στη συγκεκριμένη συνάντηση της Σαγκάης είναι ο περιορισμός των δοκιμών. Παράλληλα, ανταλλάσσονται απόψεις και για την πρόταση που είχε κάνει την προηγούμενη εβδομάδα ο Ecclestone, για χρήση κινητήρων κοινών προδιαγραφών από όλους.
Αυτό σημαίνει πως κάθε κατασκευαστής κινητήρων της F1 θα παίρνει ένα συγκεκριμένο σχέδιο που θα εκπονεί η FIA και απλά θα κατασκευάζει τον κινητήρα, βάσει αυτού του σχεδίου και στο τέλος θα βάζει πάνω στο κάλυμμα το σήμα Renault ή Ferrari ή BMW…
Φυσικά οι ομάδες αντέδρασαν. Ο αγωνιστικός διευθυντής της BMW, Mario Theissen, δήλωσε: Ο κοινός κινητήρας είναι κάτι που δεν μας αρέσει. Υπάρχουν άλλα μέτρα που μπορούν να ληφθούν. Οι ειδικοί μελετούν την επέκταση της ζωής των κινητήρων ή ακόμα και τη χρήση κοινών εξαρτημάτων τους, αλλά όχι τη χρήση κοινών κινητήρων διότι σε αυτή την περίπτωση δεν θα έχουν λόγο συμμετοχής οι αυτοκινητοβιομηχανίες.
Ο Nick Fry της Honda λέει ότι η ιαπωνική εταιρεία, ως ο μεγαλύτερος κατασκευαστής κινητήρων εσωτερικής καύσης του κόσμου, δεν θα μπορούσε ποτέ να το δεχθεί αυτό: Δεν θα είμαστε καθόλου χαρούμενοι να φτιάχνει κάποιος άλλος τους κινητήρες μας. Θέλουμε να τους σχεδιάζουμε, να τους εξελίσσουμε και να τους κατασκευάζουμε μόνοι μας, δήλωσε ο Βρετανός.
Παρόλα αυτά οι ομάδες πρόθυμα συζητούν την χρήση άλλων κοινών μηχανικών μερών, όπως φρένα ή ακόμα και κιβώτια ταχυτήτων. Οπως λέει ο Colin Kolles, διευθυντής της Force India, η οικονομική κρίση …είναι κάτι που πρέπει να αντιμετωπίσουμε, όπως κάθε άλλη επιχείρηση ή οικονομία του πλανήτη. Βλέπουμε την εικόνα του κόσμου να αλλάζει μέρα με τη μέρα, οπότε είναι ξεκάθαρο ότι κανείς δεν μπορεί να τη γλιτώσει.
Ο Kolles συνέχισε: Ισως μόνο το 10% του κόσμου γνωρίζει τι είναι ο αεραγωγός φρένων κι όμως, ξοδεύουμε εκατομμύρια για την εξέλιξή τους. Επίσης, όλοι έχουμε κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενης ροπής. Γιατί να μην χρησιμοποιούμε το ίδιο; Θα συμφωνούσα με κοινό κινητήρα, εμείς δεν είμαστε κατασκευαστές, αλλά αυτό πάει λίγο μακριά για εκείνους επειδή θέλουν να έχουν τη δική τους ταυτότητα. Με κοινά φρένα, κιβώτια κι αεροδυναμικά εξαρτήματα και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής των κινητήρων, θα γίνει αρκετή οικονομία΄.
Και η οικονομία είναι κάτι που το πιο σπάταλο σπορ του πλανήτη χρειάζεται επειγόντως…
auto.in.gr
- Λούβρο: Υπό πίεση μετά από μια καταστροφική χρονιά
- Ράσφορντ: «Όταν μεγάλωσα συνειδητοποίησα τι είχε περάσει η μητέρα μου»
- IRIS: Διπλασιάζεται το όριο μεταφοράς χρημάτων μεταξύ ιδιωτών
- Ο Λαμίν Γιαμάλ έπαιξε ποδόσφαιρο με νεαρούς θαυμαστές του στο Ντουμπάι (vid)
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 26.12.2025]
- Πληρωμές: Kάρτα ή μετρητά; Tι προτιμούν οι Έλληνες
