Ράλι Καταλονίας 2008, πρώτο σκέλος: Συντριπτικός Loeb!
Με τον πλέον πειστικό τρόπο, κερδίζοντας και τις έξι ειδικές διαδρομές της πρώτης ημέρας, ο Γάλλος επιβεβαίωσε τον τίτλο του φαβορί και δείχνει ανίκητος (και) στην Ισπανία. Ανοιξε διαφορά 40 δευτερολέπτων από τα Ford.
Κερδίζοντας και τις έξι ειδικές διαδρομές της πρώτης μέρας του Ράλι Καταλονίας, 12ου φετινού αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι, ο Sebastien Loeb της Citroen έθεσε τις βάσεις για τη νίκη που θα τον φέρει ένα βήμα πιο κοντά στον πέμπτο του διαδοχικό τίτλο, τρεις αγώνες πριν το τέλος της σεζόν.
΄Η μήπως όχι; Το μόνο που φοβίζει τον Γάλλο είναι ο εαυτός του όταν χρειάζεται να οδηγήσει αργά. Δεν είσαι πλήρως αφοσιωμένος κι είναι εύκολο να κάνεις λάθος, έχει δηλώσει στις αμέτρητες, πλέον, φορές που έχει χρειαστεί απλά να φτάσει μέχρι τον τερματισμό, έχοντας ανοίξει χαώδη διαφορά από τις πρώτες κιόλας ειδικές.
Αναμφίβολα τα 15 δευτερόλεπτα που τον χωρίζουν από τον ομόλογό του στη Citroen, Ντάνι Σόρντο, δεν είναι μεγάλη διαφορά. Αλλά αν σκεφτεί κανείς ότι στο πρώτο σκέλος, μέσα στην πατρίδα του, ο Ισπανός οδήγησε λυσσαλέα για να απειλήσει τον Γάλλο, με ίδιο αυτοκίνητο και παρόλα αυτά έχασε από 7,5 δευτερόλεπτα σε καθένα από τα δύο loop ειδικών, μπορεί να συνειδητοποιήσει σε ποιο επίπεδο έχει ανάγει ο Seb την οδήγηση στο WRC.
Καθώς το σπορ παρακολουθεί με ενδιαφέρον αν ο Γάλλος θα επαναλάβει το κατόρθωμα της Κορσικής, κερδίζοντας όλες τις ειδικές, η Ford δεν δείχνει ικανή να ακολουθήσει το ρυθμό του Citroen του Sordo. Η πρωταθλήτρια αντικατέστησε, τόσο για την Ισπανία όσο και για τη Γαλλία το επόμενο Σαββατοκύριακο, τον Jari Matti Latvala με τον Francois Duval στο δεύτερο εργοστασιακό Focus WRC.
Ο Βέλγος θεωρείται σπεσιαλίστας της ασφάλτου και η εμπειρία και ικανότητά του όχι μόνο θα προσέφεραν περισσότερους βαθμούς στο πρωτάθλημα κατασκευαστών σε σχέση με τον Latvala, αλλά και θα βοηθούσαν την ομάδα να πάει τις ρυθμίσεις του αυτοκινήτου ένα βήμα παραπέρα. Προς το παρόν το πλάνο πετυχαίνει για την πρώτη περίπτωση, αλλά αποτυγχάνει για τη δεύτερη.
Ο Mikko Hirvonen, μαθηματικά διεκδικητής του τίτλου, έχει εντελώς διαφορετικό στιλ οδήγησης από τον Duval και όποιες ρυθμίσεις δοκιμάζονται μοιραία πρέπει να περάσουν και από το δικό του φίλτρο, με αμφίβολο αποτέλεσμα. Πάντως αναμφίβολα ο φρέσκος τρόπος σκέψης που φέρνει ο Francois σε σχέση με τις ασφάλτινες ρυθμίσεις μας βοηθάει, είπε ο Φινλανδός. Πέραν της όλης υστέρησης του συνδυασμού στην άσφαλτο από τα Citroen, ο Mikko αντιμετώπισε και προβλήματα υποστροφής του αυτοκινήτου το πρώτο πρωινό του αγώνα. Κατάφερε για λίγο να βρεθεί εμπρός από τον Duval, ακολούθησε το ρυθμό του, αλλά στο τέλος της ημέρας διανυκτέρευσε πίσω από τον Γάλλο που έλειψε τέσσερα χρόνια από εργοστασιακό αυτοκίνητο.
Αυτός είναι ο δεύτερος ασφάλτινος αγώνας του νέου Subaru Impreza WRC και έκτος συνολικά. Η ομάδα πλήρωσε χθες την απειρία και την έλλειψη δοκιμών στη συγκεκριμένη επιφάνεια, αφού ο Petter Solberg αναγκάστηκε να κάνει αλλαγές στις ρυθμίσεις μεταξύ των δύο πρώτων ειδικών διαδρομών. Αργότερα, είχε προβλήματα με τα φρένα κι έμεινε, μέσα σε έξι ειδικές, σχεδόν δύο λεπτά πίσω!
Ο Latvala, αυτή τη φορά στο Focus WRC της Stobart Ford, δήλωσε επηρεασμένος από τα συνεχή του ατυχήματα και λάθη στους τελευταίους αγώνες σχολιάζοντας την έβδομη θέση του στη διανυκτέρευση. Η άσφαλτος ποτέ δεν ήταν η επιφάνεια όπου διέπρεπε, μέχρι σήμερα.
Την ψυχολογία του Φινλανδού ήρθε να καταρρακώσει ακόμα περισσότερο χθες το πρωί ο 19χρονος Andreas Mikkelsen. Με λιγότερο σύγχρονο ιδιωτικό Focus WRC σε σχέση με τον Latvala, είχε ανέβει μέχρι και την έκτη θέση και μονομαχούσε με τον πολύ εμπειρότερο εργοστασιακό οδηγό της Ford, πριν τον ρίξουν στην ένατη κάποια προβλήματα του κινητήρα! Σε κάθε περίπτωση, ο Latvala αποδεικνύει αυτό που τα προηγούμενα χρόνια είχαν αποδείξει και οι Hirvonen και Chris Atkinson. Οτι η ανέλιξη ενός οδηγού προς την κορυφή είναι μια επίπονη και, κυρίως, μακροχρόνια διεργασία.
Η κυριότερη από τις εργοστασιακές εγκαταλείψεις του πρώτου σκέλους του Ράλι Καταλονίας ήταν εκείνη του Per Gunnar Andersson. Επειτα από ένα λάθος στις σημειώσεις, έβγαλε από το δρόμο το Suzuki SX4 WRC, αλλά με τους κανονισμούς του SupeRally θα επιστρέψει για το δεύτερο σκέλος.
ΡΑΛΙ ΚΑΤΑΛΟΝΙΑΣ 2008
ΓΕΝΙΚΗ ΚΑΤΑΤΑΞΗ (Μετά το πρώτο σκέλος)
| 1. Loeb – Elena | Citroen C4 WRC | 1:10:11.5 |
| 2. Sordo – Marti | Citroen C4 WRC | +15.8 |
| 3. Duval – Pivato | Ford Focus WRC | +41.3 |
| 4. Hirvonen – Lehtinen | Ford Focus WRC | +44.1 |
| 5. P. Solberg – Mills | Subaru Impreza WRC | +1:47.5 |
| 6. Aava – Sikk | Citroen C4 WRC | +2:01.2 |
| 7. Latvala – Antilla | Ford Focus WRC | +2:04.4 |
| 8. Atkinson – Prevot | Subaru Impreza WRC | +2:13.4 |
auto.in.gr
- Κρασί επιδορπίου: Η επιστροφή του στο τραπέζι – Η νέα μόδα
- ESPN Brazil: «Ο Τετέ ανακοινώνεται τις επόμενες ώρες στην Γκρέμιο»
- Ροδόπη: Χωρίς τις αισθήσεις του ανασύρθηκε ανήλικος μετά από φωτιά σε μονοκατοικία
- Ουκρανία: Ο πρόεδρος Ζελένσκι δηλώνει ότι σχεδιάζει να συναντηθεί με τον Τραμπ στο άμεσο μέλλον
- Γιώργος Νταλάρας: «Χωρίς την Άννα θα ήμουν σχεδόν ένα τίποτα, ήμουν ένα χαμίνι του δρόμου»
- Η τεχνητή νοημοσύνη στην υπηρεσία της κατασκοπείας

