Ford Focus Coupe Cabriolet: Για τα μάτια σας μόνο…
Εν μέσω καλοκαιριού, η εμφανής αδυναμία ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα να κινήσει αξιοπρεπώς ένα "ταπεινό" Coupe Cabriolet μικρομεσαίων διαστάσεων σε βάζει σε σκέψεις.
Γιάννης Αδάναλης
Εν μέσω καλοκαιριού, η εμφανής αδυναμία ενός δίλιτρου ατμοσφαιρικού κινητήρα να κινήσει αξιοπρεπώς ένα «ταπεινό» Coupe Cabriolet μικρομεσαίων διαστάσεων σε βάζει σε σκέψεις.
Πιέζοντας πεισματικά το δεξί πεντάλ του Focus CC αναρωτιέσαι αν οι άνθρωποι της Ford θα πρέπει να θεωρούν πετυχημένη την προσπάθεια που κατέβαλαν ώστε να ανανεώσουν το δημοφιλές μικρομεσαίο, δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο που μοιάζει εγκλωβισμένο σε αδυναμίες του παρελθόντος.
Δίχως καμία αμφιβολία οι αισθητικές επεμβάσεις στο μπροστινό, κυρίως, τμήμα έχουν
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.999 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 145 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 185 Nm/ 4.500 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα 10,3 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 208 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 28.675 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 30.635 ευρώ |
βελτιώσει την, μέχρι πρότινος, συντηρητική εικόνα του αυτοκινήτου.
Έστω και καθυστερημένα λοιπόν, η «μπλε οβάλ» φίρμα «πάντρεψε» την δεύτερη γενιά του Focus CC με τη φιλοσοφία του «Kinetic Design» ανασχεδιάζοντας το καπό, τα φτερά τα φωτιστικά σώματα και τον προφυλακτήρα του μπροστινού τμήματος.
Η σχεδιαστική συγγένεια με το μεγαλύτερο Mondeo, αλλά και τα νέα Fiesta και Ka που σύντομα θα λανσάρει η Ford είναι οφθαλμοφανής.
Παρότι το μικρομεσαίο Coupe Cabriolet φέρει την υπογραφή του Pininfarina -στις εγκαταστάσεις του οποίου κατασκευάζεται- η ανανεωμένη εκδοχή του «φωνάζει» από μακριά την σχεδιαστική ταυτότητα της φίρμας.
Κατά τ΄ άλλα το ασύμμετρα μακρύ πίσω τμήμα παρέμεινε ως είχε, όπως άλλωστε και ο καμπυλόγραμμος σχεδιασμός της μεταλλικής και ηλεκτρικά αναδιπλούμενης οροφής.
Ανάλογης φιλοσοφίας είναι και οι επεμβάσεις στο εσωτερικό. Εκεί ξεχωρίζει ο νέος πίνακας οργάνων με τους χρωμιωμένους δείκτες και οι νέοι -προερχόμενοι από το Mondeo- διακόπτες της κεντρικής κονσόλας.
Ο εξοπλισμός παραμένει πλήρης, φέροντας μάλιστα ορισμένα πρόσθετα στοιχεία όπως η παροχή ηλεκτρικού ρεύματος και η θύρα USB.
O χειρισμός του διζωνικού κλιματισμού και του ηχοσυστήματος δεν παρουσιάζει κάποια ιδιομορφία, γεγονός που σε βοηθά να προσαρμοστείς σε ένα περιβάλλον το οποίο σε γενικές γραμμές δεν έχει εργονομικές ατέλειες.
Εξαιρετικά χρήσιμος είναι και ο αποθηκευτικός χώρος των 4 λίτρων που
| Υπέρ | |
| Σχεδιασμός αμαξώματος | |
| Οδική συμπεριφορά | |
| Χώρος αποσκευών | |
| Κατά | |
| Επιδόσεις | |
| Ακαμψία πλαισίου | |
| Φτωχή γκάμα κινητήρων | |
«κρύβεται» στο εσωτερικό του υποβραχιονίου.
Λιγότερο… βολική πάντως αποδεικνύεται η πίσω σειρά καθισμάτων, καθώς το αυξημένο μήκος του αμαξώματος δεν στάθηκε ικανό να εξασφαλίσει τον απαραίτητο χώρο για τα πόδια των πίσω επιβατών.
Το Focus CC, όπως άλλωστε και όλες οι αντίστοιχες προτάσεις της κατηγορίας, πληρώνει το τίμημα της μεταλλικής οροφής και της ανάγκης αναδίπλωσής της στο πίσω τμήμα του αυτοκινήτου, προσφέροντας ανεπαρκείς -για τα δεδομένα των εξωτερικών του διαστάσεων- χώρους.
Μοναδική εξαίρεση αποτελεί ο χώρος αποσκευών, καθώς ο όγκος του ξεκινά από τα 248 λίτρα, με την οροφή αποθηκευμένη στο εσωτερικό του, φτάνοντας στην κλειστή διαμόρφωση τα 534 λίτρα
Όσο για τη διαδικασία αναδίπλωσης, αρκεί η τοποθέτηση του διαχωριστικού τμήματος στον χώρο αποσκευών και η πλήρης ακινητοποίηση του αυτοκινήτου, ώστε ο αντίστοιχος διακόπτης να θέσει σε λειτουργία τον ηλεκτρο-υδραυλικό μηχανισμό της οροφής.
Πέρα από τον σχεδιασμό του αμαξώματος, την δεδομένη απουσία σταθερής οροφής καλείται να διαχειριστεί και το πλαίσιο.
Το τελευταίο έχει ενισχυθεί με την εκτεταμένη χρήση χάλυβα υψηλής ανθεκτικότητας διατηρώντας, σύμφωνα με τον κατασκευαστή, την απαιτούμενη ακαμψία και εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των επιβατών σε περίπτωση σύγκρουσης.
Στην πραγματικότητα οι τριγμοί που περνούν στα χέρια σου μέσω της κολόνας του τιμονιού σε κακό οδόστρωμα καταδεικνύουν ότι το Focus CC έχει μειωμένη ακαμψία σε σύγκριση με τις κλειστές εκδοχές του, παρότι ο ατμοσφαιρικός κινητήρας των 2,0 λίτρων δεν εγείρει απαιτήσεις από το ενισχυμένο κατά τ΄άλλα πλαίσιο.
Το αυξημένο βάρος του αυτοκινήτου, που πλησιάζει τα 1.500 κιλά, αποκαλύπτει μεταξύ άλλων και την αδυναμία του συμβατικού τεχνολογικά μοτέρ να κινήσει με ανταγωνιστικούς ρυθμούς το μικρομεσαίο Focus.
H απόδοση των 145 ίππων και των 185 Nm ροπής αποδεικνύεται «λίγη» για κάποιον που δεν θα αρκεστεί στην αναδιπλούμενη μεταλλική οροφή, αλλά θα θελήσει να επιβεβαιώσει τη φήμη ενός καλοστημένου αυτοκινήτου που συνοδεύει -δικαιολογημένα- το όνομα του Focus.
Η ικανοποιητική πληροφόρηση που μεταφέρει το σύστημα διεύθυνσης σε συνδυασμό με τις υποδειγματικές αντιδράσεις της ανάρτησης επαναφέρουν την… τάξη των πραγμάτων, καθώς η Ford δεν μας έχει συνηθίσει τα τελευταία χρόνια σε αδιάφορες, οδηγικά, προτάσεις.
Ακόμα και αν επιλέξεις να απενεργοποιήσεις το σύστημα δυναμικής ευστάθειας -διαδικασία που απαιτεί, πλέον, την «είσοδό» στο μενού του υπολογιστή ταξιδίου- το δημοφιλές Ford δεν θα προβληματίσει με τις αντιδράσεις του στο όριο, που τις περισσότερες φορές είναι προβλέψιμες και απόλυτα ελεγχόμενες.
Οι τροχοί των 17 ιντσών (βασικός εξοπλισμός της έκδοσης «Titanium») ενισχύουν ακόμη περισσότερο τις δυνατότητες του Focus στην άσφαλτο, χωρίς μάλιστα να περιορίζουν την άνεση και να μετριάζουν την ποιότητα κύλισης.
Όπως και να έχει, πάντως, η ανεξήγητα φτωχή γκάμα κινητήρων -πέρα από το δίλιτρο μοτέρ των 145 ίππων το Focus CC εξοπλίζεται με κινητήρα 1.600 κ.εκ. απόδοσης 100 ίππων-, το έλλειμμα στιβαρότητας και, κυρίως, η τιμολογιακή πολιτική της Ford, στερούν από το πρώτο Coupe-Cabriolet στην ιστορία της φίρμας τη δυνατότητας διάκρισης στην ελληνική και όχι μόνο αγορά
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα, το VW Eos παραμένει το αδιαφιλονίκητο φαβορί της κατηγορίας, εκμεταλλευόμενο, κυρίως, τους εξαιρετικά αποδοτικούς TSI κινητήρες των 1.400 κ.εκ.
Με τιμή εκκίνησης τα 25.070 ευρώ, το Coupe-Cabrio της VW δεν ανησυχεί ούτε από την παρουσία των «γερασμένων» Peugeot 307 CC και Renault Megane CC στην κατηγορία, προβάλλοντας συνολικά ως η κυρίαρχη επιλογή στα τετραθέσια CC με σκληρή αναδιπλούμενη οροφή.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.999 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 145/6.000σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 185/4.500σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Aλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 87,5×83,1 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 72,5 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | :1/3.67 | |
| 2η | :1/2.14 | ||
| 3η | :1/1.45 | ||
| 4η | :1/1.03 | ||
| 5η | :1/0.81 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4.07 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 7×17 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Continental SportContact 2 |
| Ελαστικά | 205/50/17 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Ηλεκτρο-υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,9 |
| Διάμετρος στροφής | 10,9 |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,509 μέτρα |
| Πλάτος | 1,834 μέτρα |
| Ύψος | 1,456 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,640 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.535/1.531 |
| Χώρος αποσκευών | 534 λίτρα |
| Βάρος | 1.465 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 10,1 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 10,6 |
| Εκτός | 5,7 |
| Μέση | 7,5 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 733 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 208 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 10,3 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Ξεκίνησε η πορεία στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου – Ποιοι δρόμοι έκλεισαν
- Πανιώνιος: Δύο οπαδοί κρατούνται σε νοσοκομείο στην Κωνσταντινούπολη, τους αφαιρέθηκαν κινητά και διαβατήρια
- ΗΠΑ: Με πιτζάμες και παντόφλες οι επιβάτες στα αεροδρόμια – Viral απάντηση στην οδηγία «ντυθείτε καλύτερα»
- Η σκοτεινή πίεση πίσω από τη Λάτσιο
- Πώς η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά συστήματα της Ευρώπης
- Ινδονησία: Πάνω από 900 οι νεκροί από τις πλημμύρες – Στους 400 ανέρχονται οι αγνοούμενοι
