Ford Focus RS 2009: Αναμονή τέλος!
Ο χρόνος μετρά αντίστροφα για την παρουσίαση του νέου Focus RS με το μοτέρ των 280 ίππων και την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς. Διαβάστε τις λεπτομέρειες για το ταχύτερο Focus που κατασκεύασε ποτέ η Ford.
Tom Phillips
H Ford αλλάζει ρυθμό με το Focus RS και δεν το κρύβει. Οι φωτογραφίες που βλέπετε, αποδεικνύουν ότι το ταχύτερο hatchback παραγωγής της μπλέ οβάλ φίρμας αποκτά τόσο εντυπωσιακή εμφάνιση όσο καυτές θα είναι οι επιδόσεις του στο δρόμο το 2009, χρονιά που αναμένεται να κυκλοφορήσει.
Την ώρα που Mitsubishi και Subaru ρίχνουν τους τόνους με τα νέα EVO X και Impreza STi, παρουσιάζοντας αυτοκίνητα που εναρμονίζονται αισθητικά με τις συμβατικές εκδόσεις των δύο μοντέλων και αποφεύγοντας τις σχεδιαστικές ακρότητες, η Ford ακολουθεί ξεκάθαρα στο νέο Focus RS διαφορετικό δρόμο, υιοθετώντας ένα επιθετικό στυλ εμπνευσμένο από το αγωνιστικό Focus WRC.
Εντονες λεπτομέρειες στις οποίες περιλαμβάνονται π.χ. τα φουσκωμένα φτερά, συνδυάζονται με επιλογές όπως η αύξηση των μετατροχίων για μεγαλύτερη σταθερότητα στις υψηλές ταχύτητες. Στο εσωτερικό των φτερών φωλιάζουν τροχοί διαστάσεων 19 ιντσών ενώ η διόλου ευκαταφρόνητη πίσω αεροτομή και οι γλυπτοί προφυλακτήρες βελτιώνουν την αεροδυναμική.
Κάτω από το καπό κρύβεται μια σημαντικά τροποποιημένη έκδοση του γνωστού πεντακύλινδρου, turbo, κινητήρα των 2,5 λίτρων, ισχύος 225 ίππων από το Focus ST. Αυτό το μοτέρ στο Focus RS θα αποδίδει τουλάχιστον 280 ίππους και περισσότερα από 400 Nm ροπής, ώστε να εξασφαλίζονται εκρηκτικές επιδόσεις.
Ωστόσο, τα σπουδαία νέα βρίσκονται αλλού. Στελέχη της Ford επιβεβαίωσαν ότι το RS θα είναι εμπροσθοκίνητο, καθώς η ηγεσία του Team RS -του τμήματος υψηλών επιδόσεων της φίρμας- αποφάσισε ότι το επιπλέον βάρος, το μεγαλύτερο κόστος και η πολυπλοκότητα που συνεπάγεται η χρήση συστήματος τετρακίνησης δεν είναι απαραίτητα.
Για την υλοποίηση του σχεδίου επιστρατεύθηκε η ομάδα εξέλιξης της πρώτης γενιάς RS αλλά και των Fiesta και Focus ST και το αυτοκίνητο μεταφέρθηκε στο Nurburgring της Γερμανίας.
Εκεί οι μηχανικοί θα ασχοληθούν με την καλύτερη δυνατή ρύθμιση του προηγμένου, ηλεκτρονικά ελεγχόμενου, διαφορικού περιορισμένης ολίσθησης -το οποίο κατασκεύασε η ειδική στα συστήματα μετάδοσης, βρετανική εταιρεία Quaife- που σχεδιάσθηκε για να τιθασεύσει την ισχύ του μοτέρ.
Επιζητώντας το απόλυτο στον τομέα των επιδόσεων, οι μηχανικοί της Ford στρέφουν την προσοχή τους στον περιορισμό του βάρους του Focus RS άρα μην περιμένετε μεγάλη λίστα προαιρετικού εξοπλισμού.
Από πλευράς διαθέσιμων αμαξωμάτων το νέο RS θα είναι αποκλειστικά τρίθυρο ενώ σε επίπεδο κιβωτίων ταχυτήτων οι επιλογές περιορίζονται σε… μία, ένα μηχανικό έξι σχέσεων.
Ο συνδυασμός υψηλής ιπποδύναμης και χαμηλού βάρους θα επιτρέπουν στο νέο Focus RS να επιταχύνει από στάση σε λιγότερο από έξι δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα θα προσεγγίζει -αν δεν υπερβαίνει- τα 250 χλμ./ώρα με την ρύθμιση της σπορ ανάρτησης και την απόδοση των φρένων να είναι αντίστοιχα του χαρακτήρα του μοντέλου.
Σε εμπορικό επίπεδο η Ford βλέπει πια τα πράγματα πολύ διαφορετικά καθώς στο πρώτο RS είχε χρησιμοποιήσει ακριβά εξαρτήματα που προέρχονταν από την εμπλοκή της στους αγώνες και από εξωτερικούς προμηθευτές, με αποτέλεσμα να πουλάει αυτοκίνητα χάνοντας χρήματα.
Στο νέο RS η πλειοψηφία των εξαρτημάτων και της τεχνολογίας θα προέρχεται από την ίδια την εταιρεία ενώ ο ρυθμός παραγωγής του υπολογίζεται σε 5.000 μονάδες ετησίως.
Η επίσημη αποκάλυψη της πρωτότυπης έκδοσης του μοντέλου θα πραγματοποιηθεί στις αρχές Ιουλίου, στην έκθεση αυτοκινήτου του Λονδίνου και είμαστε σχεδόν σίγουροι ότι αυτό που θα παρουσιαστεί θα είναι πανομοιότυπο με την τελική έκδοση παραγωγής, μέσα και έξω. Στο Λονδίνο αναμένεται επίσης η επίσημη ανακοίνωση, από την ηγεσία της Ford, των λεπτομερών τεχνικών χαρακτηριστικών του Focus RS και των επιδόσεων του.
Αυτό που δεν πρόκειται να ανακοινωθεί στο Λονδίνο είναι η τιμή πώλησής του, αλλά εμείς υπολογίζουμε ότι στην Βρετανία δεν πρόκειται να κοστίζει περισσότερο από 30.000 ευρώ.
Auto Express
- Οι ΗΠΑ θέτουν προς πώληση 250 τεθωρακισμένα στην Πολωνία για… 1 δολάριο!
- Η Ιαπωνία προς μια νέα πυρηνική εποχή
- Αθλέτικ Μπιλμπάο – Ατλέτικο Μαδρίτης 1-0: Σπουδαία νίκη για τους Βάσκους του Βαλβέρδε
- Η πλούσια Αρκτική μήλον της έριδος για ΗΠΑ, Κίνα και Ρωσία
- Τραγωδία στη Γαλλία: Τέσσερις νεαροί Πορτογάλοι σκοτώθηκαν σε τροχαίο κοντά στα σύνορα με την Ελβετία
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 07.12.2025]

