Γιάννης Αδάναλης

Όταν στις αρχές τις δεκαετίας του 1980 η Audi άλλαζε τα, μέχρι τότε, δεδομένα του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος Ράλι, κανείς δεν θα μπορούσε να φανταστεί ότι το σύστημα τετρακίνησης της γερμανικής φίρμας θα μπορούσε να περάσει στην ευρεία παραγωγή, αποτελώντας, μάλιστα, το σήμα κατατεθέν της αυτοκινητοβιομηχανίας του Ingolstadt.



Έχοντας ζήσει με το quattro για περισσότερα από 20 χρόνια, η Audi δεν δίστασε να κάνει ένα βήμα παραπάνω, λανσάροντας προτάσεις ικανές να εκμεταλλευτούν την κίνηση στους τέσσερις τροχούς, τόσο εντός όσο και εκτός δρόμου.



Η αρχή έγινε με το A6 Allroad. Ένα πολυτελές station wagon με υπερυψωμένο αμάξωμα και διαφοροποιημένο προφίλ, που δήλωνε με σαφήνεια το διττό προσανατολισμό του.



Φτάνοντας στο 2006 η γερμανική φίρμα είχε την απαιτούμενη εμπειρία και πολύ περισσότερο την ανάγκη να περάσει στην παραγωγή το πρώτο SUV στην ιστορία της.



Το Q7 έπεισε φίλους και εχθρούς για τον εξεζητημένο χαρακτήρα του, αφήνοντας ωστόσο εκτός όσους δεν είχαν τη δυνατότητα να διαθέσουν κάτι παραπάνω από 60.000 ευρώ για να το αποκτήσουν.



Τοκενό στην τετρακίνητη γκάμα της φίρμας καλείται να καλύψει το μικρότερο και σαφώς πιο προσιτό Q5, που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε κινεζικό έδαφος και πιο συγκεκριμένα στην έκθεση αυτοκινήτου στο Πεκίνο.



Βασισμένο στο δάπεδο των Α4 και Α5, το νέο SUV της Audi φτάνει το μήκος των 4,63 μέτρων, γεγονός που το τοποθετεί απέναντι από την X3 της ΒΜW και την πολύ-αναμενόμενη GLK της Mercedes-Benz.



Πέρα από τις συμπαγείς του διαστάσεις, το παρουσιαστικό το Q5 δεν έχει να παρουσιάσει κάποια αξιοσημείωτη ιδιομορφία, καθώς σχεδιαστικά δείχνει να ακολουθεί τους απαράβατους κανόνες της φίρμας.



Λιτό και παραδοσιακά καμπυλόγραμμο, ξεχωρίζει χάρη στην τραπεζοειδή μάσκα του μπροστινού τμήματος και τα καλοσχεδιασμένα πίσω φώτα του.



Ανάλογη είναι και η εικόνα του εσωτερικού, καθώς η οδηγοκεντρικά τοποθετημένη κονσόλα και η διάταξη των υπολοίπων τμημάτων του ταμπλό συναντάται σε πλήθος προτάσεων της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας.



Σε ότι αφορά τους διαθέσιμους εσωτερικούς χώρους, το μεταξόνιο των 2,81 μέτρων και το πλάτος των 1,88 μέτρων προσφέρει στο Q5 τη δυνατότητα μεταφοράς πέντε ενηλίκων και αποσκευών συνολικού όγκου 540 λίτρων.



Στα επιπλέον χαρακτηριστικά του θαλάμου επιβατών θα πρέπει να προσθέσουμε την παρουσία πλήθους υποδοχών για μικροαντικείμενα, όπως και την δυνατότητα μετακίνησης της πλάτης των πίσω καθισμάτων.



Αναμενόμενα ποιοτικό -για μια ακόμη φορά η Audi χρησιμοποιεί υλικά υψηλής ποιότητας όπως το αλουμίνιο, το δέρμα και την alcantara- το εσωτερικό του Q5 δεν υστερεί σε επίπεδο εξοπλισμού, διαθέτοντας παράλληλα έναν μακρύ κατάλογο προαιρετικών επιλογών.



Ανάμεσα σ΄αυτές ξεχωρίζει το προηγμένο parking assist, το adaptive cruise control, η πανοραμική οροφή, το σύστημα ηλεκτρονικού ελέγχου των αποσβεστήρων και το dynamic steering που μεταβάλλει το λόγο και την υποβοήθηση του τιμονιού.



Συνέχεια στα καινοτόμα χαρακτηριστικά του Q5 δίνουν τα μηχανικά σύνολα που το εξοπλίζουν. Τοποθετημένος στο διαμήκη άξονα ο μοναδικός βενζινοκινητήρας της νεοσύστατης γκάμας του γερμανικού SUV είναι ο δίλιτρος TFSI των 211 ίππων και των 350 Nm μέγιστης ροπής.



Στην εν λόγω έκδοση το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ του ομίλου αυτοκινητοβιομηχανιών της VW έχει αποκτήσει σύστημα μεταβλητής βύθισης των βαλβίδων, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο την απόδοσή του και περιορίζοντας τη μέση τιμή της κατανάλωσης καυσίμου (8,5 λίτρα/100 χλμ.).



Βελτιώσεις, στο σύστημα ψεκασμού στη συγκεκριμένη περίπτωση, παρουσιάζει και ο δίλιτρος πετρελαιοκινητήρας του Q5, αποδίδοντας 170 ίππους και 350 Nm ροπής. Τέλος, τους 240 ίππους και τα 500 Nm φτάνει ο ΤDI των τριών λίτρων που εξοπλίζει την κορυφαία, μέχρι σήμερα, έκδοση του μοντέλου.



Οι ισχυρότερες εκδόσεις του γερμανικού SUV, με τον δίλιτρο TFSI και τον V6 TDI, θα διατίθενται και με επτατάχυτο σειριακό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, υπερτερώντας σε σχέση με τις υπόλοιπες προτάσεις που έχει να επιδείξει η κατηγορία.


Παρόλα αυτά, το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro είναι αυτό που διαφοροποιεί την πρόταση της Audi από τον ανταγωνισμό. Αυτήν τη φορά το κεντρικό διαφορικό βρίσκεται τοποθετημένο στο πίσω μέρος του κινητήρα, μοιράζοντας υπό κανονικές συνθήκες το 60% της ροπής στον μπροστινό άξονα και το υπόλοιπο 40% στον πίσω.



Το ποσοστό αυτό μπορεί να αντιστραφεί, όταν οι συνθήκες το απαιτήσουν. Για την ακρίβεια μέχρι και το 85% της διαθέσιμης ροπής μπορεί να κατανεμηθεί στους πίσω τροχούς ώστε να εξασφαλιστεί η καλύτερη δυνατή πρόσφυση.



Στη διαδικασία αυτή συμμετέχει και το σύστημα δυναμικής ευστάθειας. Το ESP του Q5 διαθέτει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα να μεταβάλλει το χρόνο αντίδρασής του, ανάλογα με το αν έχει τοποθετηθεί φορτίο στις ράγες του αυτοκινήτου.



Βοηθητικός είναι και ο ρόλους του hill descent, καθώς απλοποιεί την κατάβαση του αυτοκινήτου, διατηρώντας σταθερή την ταχύτητα κίνησής του.



Σε γενικές γραμμές, πάντως, οι τροχοί των 17 ιντσών (προαιρετικά προσφέρονται και τροχοί 19 ιντσών) δεν θα… εκτιμήσουν τις εκτός δρόμου ανησυχίες του οδηγού, παρά το γεγονός ότι η απόσταση των 20 εκατοστών από το έδαφος εξασφαλίζει στο Q5 την απαιτούμενη πρόσβαση σε χωμάτινες διαδρομές.



Περισσότερα για τις εντός και εκτός δρόμου δυνατότητες του τετρακίνητου Audi τοπροσεχές καλοκαίρι όταν καιαναμένεται να λανσαριστεί στην ευρωπαϊκή αγορά, ενισχύοντας με την παρουσία του το lobby των premium προτάσεων της κατηγορίας.

auto.in.gr