Ross Pinnock

Ρίξτε μία ματιά στην γκάμα της Kia και θα βρείτε αρκετά προσιτά και πρακτικά αυτοκίνητα, αλλά θα χρειαστεί να περιμένετε ως την επόμενη χρονιά για να βρείτε μια σπορ πρόταση. Τότε θα εμφανιστεί το νέο Pro_cee΄d, αν και το καυτό τρίθυρο μοντέλο δεν θα είναι τίποτα μπροστά στο KEE!

Αυτό το 2+2 coupe ήταν ένα από τα αστέρια της πρόσφατης έκθεσης στην Φρανκφούρτη και εμείς το οδηγούμε για να διαπιστώσουμε αν είναι τόσο καλό όσο φαίνεται.

Εξωτερικά το KEE δεν μοιάζει με κανένα άλλο μοντέλο στη γκάμα της Kia. Το χαμηλό ύψος και το αξιοσημείωτο πλάτος εξασφαλίζουν την εμφάνιση σπορ αυτοκινήτου, ενώ τα χαρακτηριστικά LED φωτιστικά σώματα και η ανοιχτόχρωμη απόχρωση του αμαξώματος τραβούν άμεσα την προσοχή.








Η άποψή μας
Επισήμως, το ΚΕΕ αποτελεί ένα πρωτότυπο μοντέλο. Στην πραγματικότητα, τα αφεντικά της κορεατικής  εταιρείας έχουν ιδιαίτερη αγάπη σε αυτό το μοντέλο και θα παρατηρήσουν με ενδιαφέρον τις αντιδράσεις του κοινού όταν το KEE παρουσιαστεί στις εκθέσεις του Λος Ανζελες και του Ντιτρόιτ στο τέλος αυτής και στις αρχές της επόμενης χρονιάς αντίστοιχα. Με την υπόσχεση της εντυπωσιακής εμφάνισης και της προσιτής τιμής, το ΚΕΕ φαίνεται ότι θα δημιουργήσει ένα νέο κύμα αγοραστών Kia. Ακόμα και αν δεν βγει ποτέ στην παραγωγή, θα αποτελέσει σίγουρα προπομπό των μελλοντικών μοντέλων της κορεάτικης φίρμας.

Στο πίσω μέρος το στενό παρμπρίζ που εκτείνεται σε όλο το πλάτος του αμαξώματος και ένα ζευγάρι κεντρικά τοποθετημένων απολήξεων της εξάτμισης, αποτελούν τα κυρίαρχα στοιχεία. Το σχήμα της μπροστινής μάσκας αντανακλάται και στο πίσω μέρος, δημιουργώντας παράλληλα αντίθεση με τα φωτιστικά σώματα.

Επιπρόσθετα, δεν θα βρείτε χειρολαβές θυρών, αφού απλώς χρειάζεται να πατήσετε έναν διακόπτη από αλουμίνιο για να ανοίξουν οι πόρτες χωρίς πλαίσιο, αφού πρώτα πέσουν τα παράθυρα όσο χρειάζεται.

Πάντως, όπου και να κοιτάξετε, θα βρείτε εκλεπτυσμένες λεπτομέρειες, που περιλαμβάνουν τις ζάντες των 20 ιντσών, ιδιόμορφους εξωτερικούς καθρέπτες και πίσω φώτα σε πλαίσιο από αλουμίνιο. Ο σκοπός όλων αυτών γίνεται άμεσα κατανοητός μόλις εισχωρήσεις στο εσωτερικό, όπου χάρη στο πίσω κεκλιμένο παρμπρίζ μπορείς να αποκτήσεις μια στενή μεν, αλλά 180 μοιρών άποψη για το τι βρίσκεται πίσω από το αυτοκίνητο.

Το εσωτερικό θυμίζει αυτοκίνητο που δείχνει έτοιμο να μπει στην παραγωγή. Υπάρχουν τέσσερις θέσεις με τις μπροστινές να πέφτουν ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση στο πίσω μέρος. Αντίθετα από αρκετά πρωτότυπα, οι διακόπτες των ηλεκτρικών παραθύρων λειτουργούν κανονικά, ενώ ο πίνακας οργάνων φαίνεται εξαιρετικά σύγχρονος.

Υπάρχει επίσης μία σειρά από καλαίσθητους διακόπτες αλουμινίου στο ταμπλό, που έχουν σχεδιαστεί στα πρότυπα της δεκαετίας του 1960. Το ταμπλό και το εσωτερικό της οροφής καλύπτεται από ακριβά υλικά, ενώ η κεντρική κονσόλα δείχνει όμορφη με την μεταλλική επένδυση.

Ιδιαίτερης μνείας αξίζει ο επιλογέας ταχυτήτων που θυμίζει ποντίκι υπολογιστή και ελέγχει τις λειτουργίες του εξατάχυτου κιβωτίου. Κάτω από το πτυσσόμενο καπάκι βρίσκεται ο πορτοκαλί διακόπτης εκκίνησης του κινητήρα που χρειάζεται ένα απαλό πάτημα για να ξυπνήσει τον V6 των 2,7 λίτρων που αποδίδει 200 ίππους.


Το τιμόνι με το επίπεδο κάτω μέρος διαθέτει την ίδια επένδυση με εκείνη του ταμπλό, ενώ ένα ζευγάρι μοχλών στο πίσω μέρος του χρησιμοποιείται για τις χειροκίνητες αλλαγές των ταχυτήτων. Ένα γρήγορο τράβηγμα του μοχλού είναι αρκετό για την επιλογή Drive και το KEE ξεκινά απρόσκοπτα.

Η ανάρτηση ακόμα δεν έχει ρυθμιστεί πλήρως, ωστόσο είναι δυνατό να εκτιμήσει κανείς πως θα συμπεριφέρεται η έκδοση παραγωγής. Η χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης και το εσωτερικό το οποίο είναι προσανατολισμένο στην οδηγική ευχαρίστηση, δίνουν ένα ξεχωριστό αίσθημα, ενώ ο κινητήρας διαθέτει αρκετά αποθέματα ροπής και ακούγεται σπορτίφ. Μας άρεσε δε πολύ η πανοραμική θέα προς τα πίσω, μέσα από τον εσωτερικό καθρέπτη.

Φανταστείτε λοιπόν το ΚΕΕ ως μία προσιτή εναλλακτική πρόταση στο Mazda RX-8 και έτσι θα διαπιστώσετε εύκολα τον χαρακτήρα του. Είναι, άλλωστε, χαρακτηριστικό ότι στο εσωτερικό υπάρχει χώρος για τέσσερις ενώ το πορτ-μπαγκάζ είνια ευρύχωρο.


Στο μέλλον θεωρείται σίγουρο πως τα νέα μοντέλα της Kia θα υιοθετήσουν σχεδιαστικά στοιχεία από αυτό το 2+2 πρωτότυπο. Οι ιθύνοντες της κορεατικής φίρμας αποκάλυψαν ότι η χαρακτηριστική γρίλια θα γίνει σήμα κατατεθέν των μελλοντικών μοντέλων ενώ ίσως διατηρηθεί και το ασυνήθιστο σχήμα του πίσω παρμπρίζ.

Ίσως δούμε ακόμα και το έντονο χρώμα του αμαξώματος σε εκδόσεις παραγωγής αν και τελικά ίσως αυτό αποτελεί και το μοναδικό στοιχείο που θα θέλαμε να αλλάξουμε στο KEE.


Auto Express