Γιάννης Αδάναλης

Το μεγαλεπήβολο σχέδιο της Mitsubishi, γνωστό και ως Project Global προέβλεπε τη δημιουργία μιας επαναστατικής πλατφόρμας, πάνω στην οποία θα βασιζόταν ένας μεγάλος αριθμός τετράτροχων προτάσεων της ιαπωνικής φίρμας. Σε συνεργασία με την Chrysler, το δάπεδο εξελίχθηκε, περνώντας σε σύντομο χρονικό διάστημα στην παραγωγή.



Μια ανάλογη συνεργασία της Mitsubishi, με την -μέχρι πρότινος- DaimlerChrysler και την Hyundai, οδήγησε στη δημιουργία ενός νέου τετρακύλινδρου κινητήρα βενζίνης, ικανού να τοποθετηθεί σε μια σειρά μοντέλων, ανεξαρτήτως κατασκευαστή.



Αν στα παραπάνω προσθέσουμε την παράδοση της ιαπωνικής φίρμας στην εκτός δρόμου κίνηση και το προχωρημένο και καθόλα ευρωπαϊκό σχεδιαστικό της προφίλ, τότε πλησιάζουμε πολύ κοντά στα χαρακτηριστικά της δεύτερης γενιάς του Mitsubishi Outlander.



Πραγματικά νέο, το Outlander του 2007 δεν θυμίζει σε τίποτα το απερχόμενο μοντέλο. Κάτι παραπάνω από αισθητή είναι η αλλαγή της σχεδιαστικής του φιλοσοφίας, που προσεγγίζει ακόμη περισσότερο τα ευρωπαϊκά πρότυπα.



Το μπροστινό τμήμα θυμίζει κάτι από το επίσης τετρακίνητο Mitsubishi L200, ενώ το πίσω φανερώνει την εμφανή αύξηση των εξωτερικών του διαστάσεων. Ο τρίτος όγκος που σχηματίζεται στο τελείωμα του αμαξώματος, μεταφράζεται σε 10 επιπλέον εκατοστά, σε σχέση πάντα με τον προκάτοχό του.



Αυξημένες είναι αντίστοιχα και οι υπόλοιπες διαστάσεις του αμαξώματος. Το μεταξόνιο έχει κερδίσει 5 εκατοστά, όπως άλλωστε και το συνολικό πλάτος. Εμφανώς ωφελημένο το εσωτερικό, διακρίνεται για την ευρυχωρία και την εύπεπτη σχεδιαστική του ταυτότητα.



Στην πενταθέσια διαμόρφωσή του -μιας και στην πλουσιότερη έκδοσή του το νέο Outlander διατίθεται και ως επταθέσιο- το SUV της Mitsubishi δεν αφήνει μεγάλα περιθώρια σύγκρισης με τον ανταγωνισμό.



Εξαιρετικά άνετο στη δεύτερη σειρά καθισμάτων, σχεδόν χαοτικό στο χώρο των αποσκευών, αποκαλύπτει την οικογενειακή διάσταση των σύγχρονων τετρακίνητων προτάσεων.



Κατά τ΄ άλλα ο εξοπλισμός μπορεί να θεωρηθεί πλήρης, ακόμα και στη βασική έκδοση των 29.490 ευρώ, περιλαμβάνοντας μεταξύ άλλων ηλεκτρονικό σύστημα δυναμικής ευστάθειας, cruise control, κλιματισμό, 8 αερόσακους και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών.



Σε ότι αφορά το σύστημα μετάδοσης, η μοναδική, μέχρι στιγμής, βενζινοκίνητη έκδοση του Outlander εξοπλίζεται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, ενώ μέσα στους επόμενους έξι μήνες αναμένεται έκδοση με αυτόματο κιβώτιο συνεχώς μεταβαλλόμενων σχέσεων (CVT).



Κοινό σε όλες τις εκδόσεις είναι το σύστημα τετρακίνησης. Σε αντίθεση με το Outlander πρώτης γενιάς, το οποίο διέθετε μόνιμη κίνηση στους τέσσερις τροχούς με τα τρία διαφορικά, το νέο SUV της Mitsubishi ακολουθεί τους σύγχρονους… κανόνες της κατηγορίας του χρησιμοποιώντας ένα ηλεκτρονικά ελεγχόμενο διαφορικό συνεκτικού συμπλέκτη.



Παράλληλα, μέσω ενός περιστροφικού διακόπτη ο οδηγός έχει τη δυνατότητα να επιλέξει την κίνηση στους μπροστινούς τροχούς, την αυτόματη εμπλοκή του πίσω άξονα και το κλείδωμα της κατανομής, που μεταφέρει 1,5 φορά περισσότερη ροπή στους πίσω τροχούς σε σχέση με την λειτουργία Auto.



Όπως και να έχει, το συμπαγές σε διαστάσεις και ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα μετάδοσης της Mitsubishi συνδυάζει την οικονομία καυσίμου μιας τυπικής προσθιοκίνητης πρότασης με όλα τα συγκριτικά πλεονεκτήματα που έχει να παρουσιάσει η κίνηση στους τέσσερις τροχούς.



Ταυτόχρονα, η αυξημένη απόσταση του αμαξώματος από το έδαφος, ενισχύει τις εκτός δρόμου δυνατότητες του Outlander, που σε καμία περίπτωση, όμως, δεν μπορούν να συγκριθούν με αυτές των καθαρόαιμων off road προτάσεων της ιαπωνικής φίρμας.



Περισσότερο αποτελεσματικό εντός δρόμου, με αναρτήσεις που δεν δείχνουν να συμπαθούν τις έντονες ανωμαλίες του οδοστρώματος και οδική συμπεριφορά που θα μπορούσε κάλλιστα να συγκριθεί με μια παραδοσιακή ασφάλτινη πρόταση.



Εξίσου ικανοποιητικός και ο τετρακύλινδρος κινητήρας των 2,4 λίτρων. Με σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων εισαγωγής και εξαγωγής, αποδίδει 170 ίππους και 226 Nm, κινώντας με αξιοπρεπείς ρυθμούς τη δεύτερη γενιά του Outlander.



Πέρα από την απόδοση, στα χαρακτηριστικά του παγκόσμιου κινητήρα της φίρμας θα πρέπει να προσθέσουμε την πολιτισμένη και οικονομική κατά βάση λειτουργία του. Τα -θεωρητικώς- 9,2 λίτρα μέσης κατανάλωσης καυσίμου για κάθε 100 χλμ., επιλέγοντας τον προσθιοκίνητο τύπο μετάδοσης, μπορεί να θεωρηθούν λίγα για τα δεδομένα της κατηγορίας.



Σαφώς πιο σύγχρονη και πιο… ευρωπαϊκή, η δεύτερη γενιά του Mitsubishi Οutlander θα είναι διαθέσιμη στη χώρα μας από τις αρχές του επόμενου μήνα, τόσο με τον κινητήρα βενζίνης των 2,4 λίτρων όσο και με τους δυο πετρελαιοκινητήρες των 2,0 και 2,2 λίτρων.



Η τιμή, για τη βενζινοκίνητη εκδοχή του, θα ξεκινά από τα 29.490 ευρώ και θα φτάνει τα 35.990 ευρώ, στην πλουσιότερη και επταθέσια εξοπλιστική έκδοση. H αντίστοιχη και μοναδική, μέχρι στιγμής, έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα των 2,0 λίτρων τιμολογείται στα 37.990 ευρώ.

auto.in.gr