Peugeot 308: Ο λέων βρυχάται!
H Peugeot ξανά στο προσκήνιο, δείχνει τα δόντια της στον ανταγωνισμό με το εντυπωσιακό σε σχεδίαση 308. Μικρομεσαίο με γαλλική ανατροφή και επιθετικές διαθέσεις στην υπερτροφοδοτούμενη έκδοση των 150 ίππων.
Γιάννης Αδάναλης
Περισσότερες από 3.214.500 πωλήσεις ήταν αρκετές ώστε η πορεία του 307 να θεωρηθεί πετυχημένη. Οι άνθρωποι της Peugeot έχουν κάθε λόγο να είναι ευχαριστημένοι και… κανένα λόγο ώστε να διαφοροποιηθούν από το πετυχημένο παράδειγμα του. Aλλωστε, ομάδα που κερδίζει δεν αλλάζει και αυτό φαίνεται πως το γνωρίζουν καλά οι Γάλλοι.
Μια κλεφτή ματιά στις εικόνες του 308, αποδεικνύει τα παραπάνω. Η πρόταση που έρχεται να αντικαταστήσει το 307 δείχνει να ακολουθεί πιστά τα ιδιαίτερα γνωρίσματά του.
Δυναμικό, όσο λίγα αυτοκίνητα της κατηγορίας του, το 308 μπορεί να μην διαφοροποιείται από το σχεδιαστικό προφίλ της Peugeot, ωστόσο ξεχωρίζει με το παρουσιαστικό του ανάμεσα στο πλήθος των μικρομεσαίων προτάσεων της ευρωπαϊκής αγοράς.
Κάτι παραπάνω από εμφανείς είναι οι σχεδιαστικές ομοιότητες με το μικρότερο 207. Το χαρακτηριστικό χαμόγελο που σχηματίζει η εισαγωγή αέρα και το ρύγχος που διαμορφώνεται από το κατώτερο τμήμα του καπό παραπέμπουν άμεσα σ΄ αυτό.
Παρόλα αυτά πάντως, η αρχιτεκτονική του 308 ανήκει στον προκάτοχό του. Ανάλογων εξωτερικών διαστάσεων, δανείζεται το δάπεδο και τη διάταξη των αναρτήσεων του 307, εστιάζοντας τις προσπάθειές του στην αναβάθμιση της κατασκευαστικής του ποιότητας.
Στην πράξη αυτό μεταφράζεται σε νέα -ποιοτικότερα- υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί στο εσωτερικό, σε άψογο φινίρισμα γερμανικών προδιαγραφών και σε πληρέστατο εξοπλισμό, που δεν αφήνει κανένα περιθώριο κριτικής.
Συμβατικός αλλά εργονομικός είναι ο σχεδιασμός του ταμπλό. Ξεχωρίζουν σ΄ αυτό οι κυκλικοί αεραγωγοί στην κορυφή της κεντρικής κονσόλας, τα λευκά και ιδιαίτερα ευανάγνωστα όργανα ελέγχου και ο ψηλά τοποθετημένος επιλογέας του κιβωτίου.
Οι χώροι παραπέμπουν σε ένα 307, μιας και το μήκος του μεταξονίου -2,608 μέτρα- έχει διατηρηθεί το ίδιο. Η αμφιθεατρική, ωστόσο, τοποθέτηση των πίσω καθισμάτων προσφέρει μια γενικότερη αίσθηση ευρυχωρίας.
Στο δρόμο η συγγενική σχέση του 308 με το 307 επιβεβαιώνεται. Με γόνατα McPherson στους μπροστινούς τροχούς και ημιάκαμπτο άξονα στους πίσω, το μικρομεσαίο Peugeot δεν θα μπορούσε να διαφοροποιηθεί, αισθητά τουλάχιστον, από το μοντέλο που αντικαθιστά.
Έχοντας, λοιπόν, κληρονομήσει αρκετά από τα δυναμικά χαρακτηριστικά κίνησης του προκατόχου του, το 308 ξεχωρίζει χάρη στην ομοιογένεια της οδικής του συμπεριφοράς.
Εξασφαλίζοντας τα απαραίτητα επίπεδα άνεσης, δείχνει ικανό να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις μια γρήγορης βόλτας. Το πλαίσιο πείθει με την αυξημένη κατά 10% ακαμψία του ενώ το σύστημα διεύθυνσης, παρότι ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο, συναντά τις προδιαγραφές του συνόλου.
Οι επιδόσεις, όπως είναι φυσικό, ορίζονται από τον τύπο της έκδοσης. Εξαιρώντας, λοιπόν, αυτή των 1.400 κ.εκ., που έτσι και αλλιώς δεν ήταν διαθέσιμη στη σύντομη επαφή μας με το γαλλικό μικρομεσαίο, το 308 κινείται με αξιοπρεπέστατους ρυθμούς.
Κάτι παραπάνω από επαρκής αποδεικνύεται ο ατμοσφαιρικός κινητήρας στα 1.600 κ.εκ. με τους 120 ίππους. Ακόμα καλύτερα είναι τα πράγματα στην περίπτωση της υπερτροφοδοτούμενης έκδοσης, η απόδοση της οποίας φτάνει τους 150 ίππους και τα 240 Nm ροπής.
Σε αριθμούς, το ατμοσφαιρικό 308 των 1.600 κ.εκ. επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,8 δευτερόλεπτα, ενώ η υπερτροφοδοτούμενη και ισχυρότερη μέχρι στιγμής έκδοση, απαιτεί για την ίδια διαδικασία μόλις 8,8 δευτερόλεπτα.
Στο σημείο αυτό θα πρέπει να σημειώσουμε ότι και οι τρεις βενζινοκινητήρες έχουν εξελιχθεί σε συνεργασία με το BMW Group και συνοδεύονται από μηχανικό κιβώτιο πέντε σχέσεων. Το τελευταίο αποδεικνύεται για μια ακόμη φορά κατώτερο των περιστάσεων. Η γνωστή, πλέον, ασάφεια του επιλογέα έχει διατηρηθεί σε μια ακόμα πρόταση της γαλλικής φίρμας.
Διαθέσιμο σε πέντε εξοπλιστικές εκδόσεις και σε τιμές που δεν θα ξεφεύγουν από τα επίπεδα του απερχόμενου μοντέλου, το 308 αναμένεται στην ελληνική αγορά στα μέσα Νοεμβρίου.
Ένα μήνα αργότερα θα ακολουθήσει η τρίθυρη έκδοση, ενώ μέσα στο 2008 την εμφάνισή τους θα κάνουν και τα 308 Station Wagon και Coupe Cabriolet.
auto.in.gr
- Νέα μεγάλη φάση για τον Ολυμπιακό – Απείλησαν και με Στρεφέτσα οι «ερυθρόλευκοι» (vid)
- Πιερία: Η κακοκαιρία Byron άλλαξε χρώμα στον Θερμαϊκό – Εντυπωσιακά πλάνα από drone
- Μεγάλη ευκαιρία του Ολυμπιακού με Ταρέμι (vid)
- Ο Μπονγκ Τζουν-χο δεν πιστεύει «ότι η κινηματογραφική εμπειρία θα εξαφανιστεί τόσο εύκολα»
- Άστoν Βίλα – Άρσεναλ 2-1: Πήραν το ντέρμπι οι «χωριάτες» και… χαμός στην κορυφή της Premier League
- Επέτειος Γρηγορόπουλου: Κλειστοί δρόμοι και σταθμοί του Μετρό
