Μιχάλης Κατωπόδης

Αποφασισμένη να θέσει τη δική της, προσωπική, σφραγίδα στη νέα μόδα των προσιτών υπερτροφοδοτούμενων hatchback, η Seat παρουσιάζει μία νέα έκδοση του Leon, με turbo κινητήρα 1,8 λίτρων και 160 ίππων.



Το Leon 1.8 TSI, όπως ονομάζεται, ουδεμία σχέση έχει με τα ομώνυμα σύνολα της VW, αφού ούτε ο κυβισμός, ούτε η αρχή λειτουργίας τους συνάδουν. Το TSI, κατά Seat, αποτελεί ουσιαστικά αργκό του TFSI, καθώς πρόκειται για το ίδιο σύνολο που βρίσκεται ήδη σε χρήση από το Audi A3.



Ολοκληρώνοντας κάπου εδώ με την ονοματολογία, η νέα πρόταση της ισπανικής εταιρίας δεν υπόσχεται κορυφαίες επιδόσεις -γι΄ αυτές θα πρέπει να απευθυνθεί κανείς στα μεγαλύτερα FR και Cupra- φροντίζει όμως να δώσει στο ευρύ κοινό ισχύ που μέχρι πρότινος αποτελούσε προνόμιο των λίγων. Προτού όμως αναφερθούμε στα όποια οικονομικά μεγέθη, καλό είναι να ρίξουμε μία ματιά στον κινητήρα.



Το συγκεκριμένο υπερτροφοδοτούμενο σύνολο, χωρητικότητας 1.798 κ.εκ., είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού, ενώ παράλληλα εφοδιάζεται και με ένα light turbo. Η ισχύς του αγγίζει τους 160 ίππους ενώ η ροπή που προσφέρει είναι της τάξης των 250 Nm τα οποία, σημειωτέoν, αποδίδονται από τις 1.500 σ.α.λ., παραμένοντας σταθερά μέχρι και τις 4.200 σ.α.λ.!



Εάν τα παραπάνω ακούγονται ελκυστικά, στην πράξη τα πράγματα είναι ακόμα καλύτερα. Ο πολιτισμένος χαρακτήρας του συνόλου, σε συνδυασμό με την καλή γραμμικότητα και, κυρίως, την ελαστικότητα που προσφέρει, αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις, όχι μόνο στον ανοικτό δρόμο αλλά και μέσα στην πόλη.



Από στάση αρκούν οκτώ δευτερόλεπτα για την επιτάχυνση του αυτοκινήτου στα 100 χλμ./ώρα. Εάν δε ο οδηγός διατηρήσει βυθισμένο το δεξί πεντάλ, τότε σύντομα θα διαβάσει στο κοντέρ και τη μέγιστη ένδειξη των 213 χλμ./ώρα.



Συνεργός στην όλη προσπάθεια στέκεται το μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων, το οποίο προέρχεται από το ισχυρότερο FR, με ελαφρώς διαφορετική κλιμάκωση. Σε ο,τι αφορά τον επιλογέα, είναι σαφής και καλός σε αίσθηση, με λογικές διαδρομές.



Κάτι ανάλογο ισχύει και για το σύστημα πέδησης, το οποίο μπορεί να μην φτάνει τα επίπεδα του FR, σίγουρα όμως είναι αποδοτικότερο αυτών που φέρουν οι απλές εκδόσεις.



Η όλη εικόνα συμπληρώνεται με τις σπορ αναρτήσεις, οι οποίες περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, ανεξαρτήτως έκδοσης. Ο σπορτίφ χαρακτήρας άλλωστε δεν λείπει από κανένα Leon, με το συγκεκριμένο να μην αποτελεί βεβαίως εξαίρεση.



Μπορεί η άνεση και η ποιότητα κύλισης να έχουν μειωθεί ελαφρά, η αίσθηση όμως που προσφέρει στον οδηγό είναι, το λιγότερο, ευπρόσδεκτη. Ο τελευταίος, χάρη στα καθίσματα με την καλή πλευρική στήριξη και στο ακριβές, με ικανοποιητική πληροφόρηση τιμόνι θα πάρει μία γεύση από την κατηγορία των GTI οδηγώντας όμως ένα σύνολο σαφώς προσανατολισμένο προς την καθημερινή χρήση.



Αυτό άλλωστε προκύπτει και από το κόστος κτήσης, που στην περίπτωση της έκδοσης Stylance περιορίζεται στα 19.900 ευρώ. Με αυτά τα χρήματα, πέρα από ένα πολύ καλό και ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο αγοράζει κανείς ένα πλήρες επίπεδο εξοπλισμού, που περιλαμβάνει δερμάτινο τιμόνι με ενσωματωμένα χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ράδιο-CD με MP3, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, υπολογιστή ταξιδίου, cruise control, 6 αερόσακους, προβολείς ομίχλης και ζάντες ελαφρού κράματος 16 ιντσών.



Εάν τώρα αυτά δεν είναι αρκετά, με 21.900 ευρώ ακολουθεί η έκδοση Sport up, που φέρει επιπλέον ESP, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, σπορ καθίσματα και ενσωματωμένο σύστημα ανοικτής ακρόασης μέσω Bluetooth στο ηχοσύστημα.



Εν κατακλείδι, το Leon 1.8 TSI δεν έχει πολλά να ζηλέψει από τους ανερχόμενους ανταγωνιστές του, εκτός ίσως από τους χώρους, που -λόγω σχεδιαστικής τεχνοτροπίας- ποτέ δεν βρίσκονταν στην πρώτη γραμμή. Κατά τα άλλα αποτελεί ένα ιδιαίτερα ενδιαφέρον και συνάμα συμφέρον μοντέλο, που σίγουρα θα βρει το δρόμο του στην ολοένα και απαιτητικότερη αγορά.

auto.in.gr