Την εγγραφή τους στο club των 5 αστέρων εξασφάλισαν τα ΜΙΝΙ Cooper και Peugeot 207 CC, μετά από τα πολύ καλά αποτελέσματα που σημείωσαν στις σχετικές δοκιμές του EuroNCAP.



Σχετικά με το μοντέλο της MINI, βαθμολογήθηκε με 13/16 πόντους στις μετωπικές και 16/18 πόντους στις πλευρικές συγκρούσεις. Οι μόνες παρατηρήσεις έχουν να κάνουν με τη σχεδίαση του ταμπλό, που μπορεί να προκαλέσει τραυματισμό των κάτω άκρων των μπροστινών επιβατών.



Στο θέμα της μεταφοράς παιδιών, το MINI Cooper αξιολογήθηκε με 3 -με άριστα τα 5- αστέρια. Αυτό γιατί στην πλευρική σύγκρουση το μεγαλύτερο κάθισμα -για παιδιά 3 ετών- περιστράφηκε, με αποτέλεσμα το κεφάλι του παιδιού να εκτεθεί σε κίνδυνο. Ακόμα χειρότερα, το κάθισμα για παιδιά 1,5 ετών δεν κατάφερε να αποτρέψει την επαφή του κεφαλιού της ανάλογης κούκλας (dummy) με την εσωτερική επένδυση.



Μέτρια, με μόλις 2 αστέρια -ποσοστό 39%- αποδείχτηκε και η συμπεριφορά του αυτοκινήτου σε περίπτωση σύγκρουσης με πεζό. Παρότι το ανώτερο μέρος του καπό δεν δείχνει ικανό να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό στο κεφάλι, η σχεδίαση του προφυλακτήρα αποδείχτηκε ιδιαίτερα επικίνδυνη για τα πόδια.



Σε ο,τι αφορά στο Peugeot 207 CC, οι δοκιμές πραγματοποιήθηκαν, όπως προβλέπεται, με ανοικτή την οροφή, ώστε αυτή να μην επηρεάζει την ακαμψία του συνόλου. Ενώ στις πλευρικές συγκρούσεις συγκέντρωσε το μέγιστο της βαθμολογίας, 18/18 πόντους, στις εμπρόσθιες περιορίστηκε στους 13/16, ποσοστό 81%. Η ζώνη ασφαλείας συγκράτησε εξαιρετικά τα σώματα των επιβατών, ο αερόσακος του οδηγού όμως δεν εμπόδισε τη σχετική επαφή με το τιμόνι.



Δοκιμές με παιδικά καθίσματα δεν μπόρεσαν να πραγματοποιηθούν, καθώς οι διαστάσεις του εσωτερικού δεν επαρκούν για την τοποθέτησή τους. Κάτι τέτοιο θα μπορούσε θεωρητικά να γίνει στα πίσω καθίσματα, με την προϋπόθεση όμως ότι τα μπροστινά θα μετακινούνταν τόσο πολύ που δεν θα άφηναν χώρο ικανό για την ασφαλή μεταφορά των αντίστοιχων επιβατών.



Τέλος, 2 ακόμα αστέρια -ποσοστό 44%- απέσπασε στις συγκρούσεις με πεζό. Σε αυτές ο προφυλακτήρας έδειξε ιδιαίτερα φιλικός με τα κάτω άκρα, το καπό όμως, σε όλο του σχεδόν το μήκος, είχε αντίθετη άποψη για την προστασία του σώματος και του κεφαλιού.


auto.in.gr