Το άκαμπτο, σωστά δομημένο πλαίσιο και ο πληρέστατος εξοπλισμός παθητικής ασφάλειας που, μεταξύ άλλων, περιλαμβάνει 7 αερόσακους, χάρισαν στο νέο Land Rover Freelander II την ύψιστη διάκριση των 5 αστέρων στις σχετικές δοκιμές του EuroNCAP.



Το μικρότερο μοντέλο της Land Rover κατόρθωσε να αποσπάσει τους 15 από τους 16 πόντους -ποσοστό 94%- στις μετωπικές συγκρούσεις. Οι εμπρόσθιοι αερόσακοι δύο σταδίων απέδειξαν ότι μπορούν να προστατεύσουν ικανοποιητικά τον οδηγό και το συνοδηγό, ανεξαρτήτως σωματότυπου. Ειδικά δε για τον πρώτο, ένας επιπλέον μεγάλος αερόσακος γονάτων είναι σε θέση να αποτρέψει την επαφή των κάτω άκρων του με τα σκληρά μέρη του ταμπλό.



Στις πλευρικές συγκρούσεις το αυτοκίνητο καταπόνησε ελαφρά το στήθος των επιβατών. Ταυτόχρονα όμως αρίστευσε στις αντίστοιχες κρούσεις σε στύλο, οπότε και βαθμολογήθηκε με το σύνολο των 18 πόντων ή 100%.



Στον τομέα της μεταφοράς ανηλίκων σε παιδικά καθίσματα δεν παρουσιάστηκαν ιδιαίτερα προβλήματα και, ως εκ τούτου, απέσπασε εύκολα 4 -με άριστα τα 5- αστέρια. Αντιθέτως, σχετικά με την προστασία πεζών, το αποτέλεσμα είναι αρκετά φτωχό, μόλις 1 στα 4 αστέρια, καθώς τόσο ο προφυλακτήρας όσο και το καπό δεν αποδεικνύονται ιδιαίτερα φιλικά σε τυχόν επαφές με παιδιά ή ενηλίκους.



Ταυτόχρονα με το Freelander II ο οργανισμός EuroNCAP παρουσίασε και τα αποτελέσματα του Suzuki Grand Vitara. Το συγκεκριμένο αρίστευσε στις πλευρικές συγκρούσεις, δυστυχώς όμως παρέμεινε στα 4 αστέρια λόγω της συμπεριφοράς του στις μετωπικές.



Πιο συγκεκριμένα ο αερόσακος του οδηγού δεν κατόρθωσε να συγκρατήσει αποτελεσματικά το σώμα και, κυρίως, το κεφάλι του, που ήρθε σε επαφή με το τιμόνι. Ταυτόχρονα μία μικρή παραμόρφωση στον χώρο των ποδιών μπορεί να τραυματίσει τα κάτω άκρα, τα οποία κινδυνεύουν και από την επαφή με το ταμπλό.



Απλά ικανοποιητική -με 3 αστέρια- είναι και η προσφερόμενη ασφάλεια για τις μετακινήσεις παιδιών, στα αντίστοιχα καθίσματα. Αυτό, εν μέρει, οφείλεται στην ελλιπή σήμανση των σημείων πρόσδεσης Isofix και στη μη απενεργοποίηση του αερόσακου του συνοδηγού.



Στον αντίποδα, το μοντέλο της Suzuki εξέπληξε ευχάριστα με τα 3 στα 4 αστέρια που πέτυχε, σχετικά με την προστασία πεζών. Ο προφυλακτήρας δείχνει απόλυτα φιλικός με τα κάτω άκρα, ενώ σχετική προστασία παρέχει και το πάνω μέρος του καπό, στην επαφή με το κεφάλι.


auto.in.gr