Sam Hardy

Αυτό είναι το supermini που θα κάνει τους ανταγωνιστές της Mazda… πράσινους από ζήλεια. Το νέο μοντέλο της ιαπωνικής φίρμας, το ολοκαίνουργιο 2 έχει αρκετά μοντέρνο σχεδιασμό, αποποιούμενο παντελώς το συντηρητικό σχήμα του σημερινού μοντέλου.


Στις αρχές Μαρτίου, στην έκθεση της Γενεύης, αναμένεται να προκαλέσει αρκετό ενθουσιασμό χάρη στο σχεδιασμό του. Ωστόσο, εκτός από εντυπωσιακές καμπύλες γραμμές διαθέτει και το ανάλογο τεχνολογικό υπόβαθρο, καθώς βασίζεται στην πλατφόρμα του επερχόμενου, νέου, Ford Fiesta.


Οι πωλήσεις, όμως, του ιαπωνικού μοντέλου θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη το ερχόμενο φθινόπωρο, νωρίτερα δηλαδή από εκείνες του μπλε οβάλ supermini που προορίζεται για το 2008. Προσφέροντας δε καλύτερο εξοπλισμό και πιο μοντέρνα σχεδίαση, το μοντέλο της Mazda αναμένεται να κλέψει αρκετές πωλήσεις από το αδελφάκι της Ford, στοχεύοντας να γίνει ένα από τα πιο δημοφιλή νέα ιαπωνικά αυτοκίνητα.


Ξεφεύγοντας από το κιβωτοειδές σημερινό μοντέλο με την ψηλή οροφή, η Mazda τόλμησε να δημιουργήσει ένα αρκετά εντυπωσιακό και, ίσως, εκκεντρικό σχήμα. Τα σημεία που κεντρίζουν την προσοχή είναι το δυναμικό μπροστινό μέρος με τα στενά φωτιστικά σώματα, οι επίπεδες επιφάνειες και η αρκετά μεγάλη εισαγωγή αέρα στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα που πλαισιώνεται από τους προβολείς ομίχλης.


Υπάρχουν, επίσης, τονισμένα φτερά και μεγάλες σε μήκος μπροστινές κολόνες, που ουσιαστικά αποτελούν προέκταση του καπό, ενώ η πλευρική γραμμή ρέει προς τις πίσω κολόνες. Η μοντέρνα εικόνα ολοκληρώνεται με τα γωνιώδη πίσω φωτιστικά σώματα.

Το μήκος του νέου 2 φτάνει τα 3,885 μέτρα, το πλάτος του αγγίζει τα 1,695 μέτρα και το ύψος τα 1,475 μέτρα ενώ το μεταξόνιο έχει μήκος 2,490 μέτρα.


Εκτός από την πεντάθυρη έκδοση που απεικονίζεται στις φωτογραφίες, θα υπάρξει και μια σπορτίφ τρίθυρη, οι πωλήσεις της οποίας θα ξεκινήσουν μερικούς μήνες μετά από αυτές της πεντάθυρης.

Δεν υπάρχουν ωστόσο σχέδια για την παραγωγή μιας πολυμορφικής έκδοσης βασισμένης στο νέο 2, στα πρότυπα π.χ. του Renault Modus ή του Nissan Note. Αν και παλαιότερα το Demio και το 2 προσέφεραν αρκετές μεταφορικές δυνατότητες, η εταιρεία στοχεύει πλέον σε ευρύτερο κοινό και στην αμφισβήτηση των κεκτημένων των best sellers της κατηγορίας.


Σύμφωνα με την Mazda οι μελλοντικοί αγοραστές θα έχουν στη διάθεσή τους έναν υψηλής ποιότητας θάλαμο επιβατών με μοντέρνο σχεδιασμό ενώ τα νέα, μαλακότερα σε υφή, υλικά θα αντικαταστήσουν τα μουντά γκρι πλαστικά του απερχόμενου μοντέλου.


Ο εξοπλισμός θα είναι ανάλογος της κατηγορίας και του ανταγωνισμού, με τις περισσότερες εκδόσεις να διαθέτουν κλιματισμό και ηχοσύστημα με δυνατότητα αναπαραγωγής αρχείων mp3. Ο εξοπλισμός ασφάλειας θα περιλαμβάνει τουλάχιστον έξι αερόσακους και τα πιο σύγχρονα ηλεκτρονικά συστήματα ελέγχου πρόσφυσης και ευστάθειας.


Η μεγαλύτερη πρόοδος, ωστόσο, αναμένεται να συντελεστεί στα δυναμικά χαρακτηριστικά, εξαιτίας φυσικά του πλαισίου στο οποίο θα βασίζεται. Χάρη στην πλατφόρμα του νέου Ford Fiesta, το 2 υπόσχεται κορυφαία για την κατηγορία του ποιότητα κύλισης και διασκεδαστική οδική συμπεριφορά.


Η γκάμα των μοτέρ θα απαρτίζεται από δύο μηχανικά σύνολα 1,3 και 1,5 λίτρου με απόδοση 75 και 83 ίππους στην πρώτη περίπτωση και 103 ίππους στην δεύτερη, ενώ οι diesel προέρχονται από το Ford Focus και είναι οι γνωστοί του 1,4 και 1,6 λίτρου TDCi. Οι περισσότερες εκδόσεις θα εξοπλίζονται με μηχανικά κιβώτια πέντε ταχυτήτων, αλλά θα υπάρχει και αυτόματη επιλογή.


Απογοητευμένοι πάντως αναμένεται να μείνουν οι φίλοι των γρήγορων μικρών αυτοκινήτων καθώς η Mazda δεν έχει στα πλάνα της την παραγωγή μιας γρήγορης έκδοσης MPS στο άμεσο μέλλον.

Αυτό συμβαίνει διότι αν και η αγορά των γρήγορων μικρών μοντέλων έχει πλέον αρκετούς πρωταγωνιστές, όπως π.χ. το Renault Clio Sport ή το Opel Corsa OPC, η ιαπωνική εταιρεία δεν είναι διατεθειμένη να μπει στο χορό αν δεν διαπιστώσει πως υπάρχει σημαντική ζήτηση για μία αντίστοιχη έκδοση.


Οι υπόλοιπες λεπτομέρειες του Mazda 2 θα παραμείνουν μυστικές ως τις 6 Μαρτίου όταν θα πραγματοποιηθεί η επίσημη παρουσίασή του στη Γενεύη. Οι πωλήσεις του στην Αγγλία θα ξεκινήσουν το φθινόπωρο με τιμές που θα ξεκινούν περίπου από τα 13.500 ευρώ ενώ στην ελληνική αγορά αναμένεται τον ερχόμενο Οκτώβριο.


Auto Express