Μιχάλης Κατωπόδης

Αντίθετα με ο,τι συνέβαινε παλαιότερα, κάθε νέα πρόταση που εισέρχεται στην αγορά έχει να παρουσιάσει μία ή περισσότερες θετικές πλευρές, σε σχέση με τον ανταγωνισμό. Αλλα μοντέλα είναι πιο σπορ, άλλα πιο άνετα, καλύτερα εξοπλισμένα ή, απλά, οικονομικότερα. Σπάνια, ωστόσο, συναντούμε και προτάσεις οι οποίες παίζουν σε δική τους κλάση, αφήνοντας το σύνολο σχεδόν των υπολοίπων να φαντάζει «λίγο» σε απευθείας σύγκριση.



Κάτι τέτοιο ισχύει με το C4 Picasso, το -μήκους 4,59, πλάτους 1.83 και ύψους 1,71 μέτρων- νέο επταθέσιο πολυμορφικό της Citroen. Παρότι η ονομασία του παραπέμπει άμεσα στον αντικαταστάτη του Xsara Picasso, κάτι τέτοιο δεν υφίσταται, καθώς το τελευταίο -λόγω της επιτυχούς εμπορικής του πορείας- θα παραμείνει στην αγορά έως το έτος 2010.



Η εξωτερική του εμφάνιση δεν αποστασιοποιείται από τα σχεδιαστικά δεδομένα της φίρμας. Εντύπωση όμως προκαλεί, από την πρώτη κιόλας ματιά, η εκτεταμένη χρήση γυάλινων επιφανειών, που αγγίζουν σε έκταση τα 6,4 τετραγωνικά μέτρα! Το νούμερο αυτό είναι πραγματικά μοναδικό για αυτοκίνητο παραγωγής, ελαχιστοποιώντας τις «νεκρές γωνίες» και εξασφαλίζοντας εκπληκτική ορατότητα, προς όλες τις κατευθύνσεις.



Περνώντας στο εσωτερικό, τα πάντα δείχνουν δομημένα με γνώμονα την άνεση και την πρακτικότητα. Κάθε ελεύθερη επιφάνεια του ταμπλό κρύβει μέσα της μία ευρύχωρη θήκη για μικροαντικείμενα, ένα ψυχώμενο χώρο για αναψυκτικά ή ακόμα το πεντάδισκο CD-changer του ηχοσυστήματος.



Ακόμα όμως και εκεί όπου βρίσκονται τα διάφορα όργανα και οι διακόπτες βασιλεύει η τάξη, η εργονομία και, προπάντων, η πληρότητα. Πέραν των γνωστών ηλεκτρικών ευκολιών -παραθύρων, καθρεπτών, καθισμάτων κ.λπ.- το C4 Picasso εφοδιάζεται με μία πληθώρα σύγχρονων ηλεκτρονικών που όμοιά της δεν υπάρχει σε άλλη σύγχρονη πολυμορφική πρόταση.



Από το ESP και τους επτά αερόσακους μέχρι το σύστημα ελέγχου αλλαγής λωρίδας και από τον τετραζωνικό κλιματισμό έως τα ενεργά φώτα, τα πάντα μαρτυρούν αυτήν ακριβώς την πληρότητα. Για μία πιο ολοκληρωμένη εικόνα, μάλιστα, θα πρέπει επίσης να σημειώσετε το σύστημα ανίχνευσης ελεύθερων χώρων στάθμευσης(!), τον πνευματικό μηχανισμό της πίσω ανάρτησης -που μεταβάλλει το ύψος του δαπέδου κατά 14 εκατοστά, διευκολύνοντας έτσι τη φόρτωση- και τον εσωτερικό, περιμετρικό «κρυφό» φωτισμό της καμπίνας!



Σε αυτό το «overdose» τεχνολογίας θα πρέπει να περιληφθεί και το νέο, αυτοματοποιημένο μηχανικό κιβώτιο των έξι σχέσεων. Χρησιμοποιώντας έναν ηλεκτρομηχανισμό για τη σύμπλεξη των ταχυτήτων, οι τεχνικοί της Citroen κατάργησαν τον κλασικό επιλογέα από τη δίλιτρη έκδοση και, αντ΄ αυτού, τοποθέτησαν δύο paddles, πίσω από το τι

auto.in.gr