Opel Astra TwinTop: Η χρυσή τομή
Ομορφο, δυναμικό, με ισορροπημένο χαρακτήρα και ακόμα πιο ενδιαφέρουσα τιμή, το νέο Opel Astra TwinTop θέτει νέες βάσεις στην κατηγορία των coupe-cabriolet.
Μιχάλης Κατωπόδης
Έχοντας πλέον την εμπειρία αλλά και το know-how από το Tigra, η Opel επιχειρεί ένα ακόμα βήμα στην κατηγορία των coupe-cabriolet. Ο λόγος για το νέο Astra TwinTop, το οποίο δείχνει καλά διαβασμένο και έτοιμο -από όλες τις απόψεις- να αντιμετωπίσει τον ανταγωνισμό.
Αρχής γενομένης από το πλαίσιο, ζυγίζει μόλις 67 κιλά περισσότερο από τον προκάτοχό του, Astra Cabrio, επιτυγχάνει όμως κατά 30% μεγαλύτερη στρεπτική ακαμψία, πράγμα που γίνεται άμεσα αντιληπτό από τον οδηγό και τους επιβάτες.
Το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου ξεπερνά ελαφρά τα 1.400 κιλά, αυτό όμως δεν δείχνει ικανό να πτοήσει το νέο κινητήρα των 1,8 λίτρων και 140 ίππων, πόσο μάλλον το υπερτροφοδοτούμενο σύνολο των 200 ίππων.
Στην πρώτη περίπτωση οι επιδόσεις κρίνονται απόλυτα ικανοποιητικές, με τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση να έρχονται σε 11,9 δευτερόλεπτα και την τελική να αγγίζει τα 209 χλμ./ώρα. Στη δεύτερη πάλι, τα πάντα εκτυλίσσονται σε… fast forward, όπου το κοντέρ δείχνει 237 χιλιόμετρα τελικής, ενώ απαιτεί 8,9 δευτερόλεπτα για την πρώτη τριψήφια ένδειξη.
Για όσους δεν συγκινούνται από τις επιδόσεις -ή απλά προτιμούν κάτι οικονομικότερο- η γκάμα περιλαμβάνει και το μικρότερο μηχανικό σύνολο των 1,6 λίτρων. Το γνωστό, και από άλλες προτάσεις της Opel, Twinport που αποδίδει 105 ίππους και διακρίνεται για τη μειωμένη του κατανάλωση.
Οι μηχανικοί και οι σχεδιαστές της εταιρίας θέλησαν να δώσουν στο νέο Astra TwinTop ένα μοντέρνο και δυναμικό χαρακτήρα, πράγμα που κατάφεραν, σε μεγάλο βαθμό. Εμφανισιακά το αμάξωμα των σχεδόν 4,5 μέτρων παραπέμπει άμεσα στην αισθητική των κλειστών εκδόσεων, διαθέτει όμως γονίδια και από το -κλασικό πλέον- Calibra, που σίγουρα αποτελεί μεγάλο κεφάλαιο στην ιστορία της φίρμας.
Αρκετή δουλειά δείχνει να έχει γίνει και στο θέμα της αεροδυναμικής. Ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες με την οροφή ανοιχτή η καμπίνα των επιβατών δεν δείχνει να ταλαιπωρείται ιδιαίτερα από φαινόμενα στροβιλισμού του αέρα. Στον αντίποδα, ωστόσο, σε ορισμένες περιπτώσεις θα κάνουν την εμφάνισή τους κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι, όπως επίσης και ορισμένοι -διακριτικοί- τριγμοί, οι τελευταίοι με κλειστή την οροφή.
Χάρη στο νέο μηχανισμό TwinTop που έχει εξελιχθεί, η μετάλλαξη του αυτοκινήτου από τη μία μορφή στην άλλη, από coupe σε cabriolet, απαιτεί λιγότερα από 30 δευτερόλεπτα, ενώ αυτό μπορεί να γίνει και εν κινήσει, με ταχύτητες μικρότερες των 30 χλμ./ώρα.
Επιπλέον ο μηχανισμός της οροφής φέρει το επαναστατικό σύστημα easy load, το οποίο διευκολύνει τα μέγιστα στην αξιοποίηση του χώρου των αποσκευών. Για την ακρίβεια φροντίζει να ανασηκώνει κατά 25 περίπου εκατοστά ολόκληρη την οροφή όταν βρίσκεται αναδιπλωμένη, έτσι ώστε να διευκολύνεται η πρόσβαση πίσω.
Αυτό, σε συνδυασμό με τη χωρητικότητα των 205 λίτρων, η οποία ανέρχεται στα 440 λίτρα στην κλειστή διαμόρφωση, εύκολα οδηγεί στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για το πιο γενναιόδωρο, από μεταφορικής απόψεως, CC της συγκεκριμένης κατηγορίας.
Κάτι ανάλογο, δυστυχώς, δεν ισχύει και για το εσωτερικό του αυτοκινήτου, όπου παρά τις ικανές εξωτερικές διαστάσεις η πίσω σειρά θέσεων δείχνει αρκετά κλειστοφοβική για να εξυπηρετήσει τις μεταφορικές ανάγκες δύο ακόμα επιβατών.
Το ταμπλό, όπως και οι επενδύσεις, έχουν δεχτεί ορισμένες μικροβελτιώσεις, κυρίως στο θέμα της αισθητικής. Η ποιότητα κατασκευής δείχνει καλή, η πρακτικότητα όμως και η εργονομία είναι έννοιες που απέχουν αρκετά από το ιδανικό.
Στο θέμα του εξοπλισμού, το Astra TwinTop διατίθεται σε δύο εκδόσεις, Enjoy και Cosmo. Αμφότερες φέρουν τις συνήθεις ηλεκτρικές ευκολίες, υπολογιστή ταξιδίου και ράδιο-CD με MP3, η δεύτερη όμως διαθέτει επιπλέον τροχούς ελαφρού κράματος 17 ιντσών, αυτόματο κλιματισμό, τηλεχειρισμό για την οροφή και ένα ενεργό σύστημα προστασίας από ανατροπή.
Στο δρόμο το αυτοκίνητο κινείται αρκετά ευχάριστα, χωρίς όμως να φτάνει την ποιότητα κύλισης των κλειστών εκδόσεων. Το σύστημα διεύθυνσης δεν υστερεί σε κατευθυντικότητα, προσφέρει όμως μία παράξενη, τεχνητή και μάλλον αδιάφορη αίσθηση.
Σε ο,τι αφορά τις αναρτήσεις, κατορθώνουν να απορροφούν με επιτυχία τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος, εξασφαλίζοντας -σε συνεργασία με τους τροχούς- ικανοποιητικά αποθέματα πρόσφυσης. Παρόλα αυτά, όταν αποφασίσει κανείς να ανεβάσει τους ρυθμούς κίνησης, θα ανακαλύψει ορισμένα μικρά μειονεκτήματα γύρω από τη γενικότερη συμπεριφορά τους.
Συγκεκριμένα για την έκδοση 2.0 Turbo, εφοδιάζεται με το εξελιγμένο σύστημα IDSPlus, με διακόπτη λειτουργίας sport και μεταβαλλόμενη σκληρότητα αμορτισέρ. Αυτά, σε συνδυασμό με την ισχύ του κινητήρα, είναι σε θέση να προσφέρουν άφθονη οδηγική απόλαυση. Επιπλέον η ενσωμάτωσή τους στο σύστημα Safetec, μαζί με τα ABS, CBC και τα στοιχεία παθητικής ασφάλειας εγγυώνται τη μέγιστη δυνατή προστασία σε κάθε περίσταση.
Ολοκληρώνοντας, ένα από τα μεγαλύτερα πλεονεκτήματα της συγκεκριμένης πρότασης έχει να κάνει με το κόστος κτήσης, που δείχνει αρκετά μετρημένο για τα δεδομένα του χώρου. Η έκδοση 1.6 ξεκινάει από τα 23.490 ευρώ για το βασικό επίπεδο εξοπλισμού Enjoy και ανεβαίνει στα 24.900 ευρώ για το Cosmo. Οσοι επιλέξουν την έκδοση 1.8 θα κληθούν να καταβάλλουν ποσό 25.090 και 26.590 ευρώ αντίστοιχα, ενώ το κόστος για την κορυφαία 2.0 Turbo ανέρχεται στα 33.590 ευρώ.
Τα νούμερα αυτά, σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό, τις επιδόσεις και τον συνολικά πλήρη και ισορροπημένο χαρακτήρα του Astra TwinTop είναι σίγουρο ότι θα μεταβάλλουν τις ισορροπίες στη συγκεκριμένη κατηγορία. Εάν πάντως αποζητάτε κάτι καλύτερο και πιο απόλυτο, υπομονή μέχρι την έλευση του Opel GT, αφού η εταιρία δεν σκοπεύει να κατασκευάσει την αντίστοιχη έκδοση OPC.
auto.in.gr
- Τραγωδία στη Ζάκυνθο: Νεκρό 2χρονο παιδί από επίθεση σκύλου
- Live streaming: Ρέθυμνο – Ολυμπιακός
- Μηνύματα ΣΥΡΙΖΑ και Νέας Αριστεράς για τα 17 χρόνια από τη δολοφονία Γρηγορόπουλου – «Σημάδεψε μια γενιά»
- Γάζα: Η διεθνής δύναμη σταθεροποίησης πρέπει να αναπτυχθεί στην κίτρινη γραμμή, λέει η Αίγυπτος
- Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2025: Τα «Όσκαρ» της ελληνικής ναυτιλίας
- Παναθηναϊκός: Με Λαφόν η αποστολή κόντρα στην ΑΕΛ Novibet (pic)