Volvo XC90: Μία δεύτερη ευκαιρία
Αναβαθμισμένο τόσο οπτικά, όσο και τεχνολογικά, το XC90 δέχεται την ώθηση που χρειαζόταν για να ξαναμπεί στο παιχνίδι των πολυτελών SUV.
Μιχάλης Κατωπόδης
Η εμφάνιση στο προσκήνιο αρκετών νέων προτάσεων και, κατ΄ επέκταση, ο αυξημένος ανταγωνισμός στην κατηγορία των πολυτελών SUV, οδήγησαν τη Volvo στην απόφαση να αναθεωρήσει τα στάνταρ που διατηρούσε μέχρι πρότινος για το δικό της, XC90. Κατόπιν τούτου, το δημοφιλές εκτός δρόμου όχημα της σουηδικής εταιρίας υπεβλήθη σε ένα αναζωογονητικό facelift, ερεθίζοντας εκ νέου το αισθητήριο του κοινού.
Λαμβάνοντας σοβαρά υπόψη τα σημεία των καιρών -και τις απαιτήσεις των καταναλωτών- οι Σουηδοί αποφάσισαν να μην περιοριστούν σε μία ρηχή εξωτερική ανανέωση αλλά, αντιθέτως, έβαλαν βαθιά το χέρι στην τσέπη, ώστε το τελικό αποτέλεσμα να είναι εμφανώς αναβαθμισμένο, από όλες τις απόψεις.
Ξεκινώντας από την εξωτερική εμφάνιση, ο στόχος που τέθηκε ήταν το αυτοκίνητο να αποκτήσει ένα χαρακτήρα πιο μοντέρνο και πολυτελή, όπερ και εγένετο. Η εκτεταμένη χρήση χρωμίου σε διάφορα μέρη του αμαξώματος, όπως η μάσκα και οι προφυλακτήρες, έδωσε στο σύνολο ένα τόνο πολυτέλειας. Ταυτόχρονα τα επανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και οι νέοι χρωματισμοί έσπασαν λίγο την αυστηρότητα των προ facelift εκδόσεων, χαρίζοντας έτσι μία πιο μοντέρνα αύρα.
Αρκετές αλλαγές παρατηρούνται και στο εσωτερικό, όχι τόσο στο θέμα της σχεδίασης όσο σε αυτό της ποιότητας των χρησιμοποιούμενων υλικών. Η χρήση μετάλλου, ακριβού ξύλου, και νέων, πιο μαλακών δερμάτων, σε συνδυασμό με το υψηλό επίπεδο ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης και εξοπλισμού, θα ικανοποιήσουν και τους πλέον απαιτητικούς. Παράλληλα, όλα αυτά ανεβάζουν τον πήχη σε σημεία που δεν σκιάζονται από τον ανταγωνισμό, εκτός αν λάβουμε υπόψη το θέμα της εργονομίας, όπου παρατηρούνται ορισμένες ατέλειες.
Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί στον οδηγό, καθώς όχι μόνο είναι σε θέση να απολαμβάνει την άνεση και την ησυχία που προσφέρει το φιλόξενο εσωτερικό αλλά, ταυτόχρονα, γίνεται αποδέκτης μίας νέας γκάμας υπηρεσιών, προορισμένων να διευκολύνουν τη ζωή του.
Η μεγαλύτερη, ίσως, καινοτομία έχει να κάνει με το σύστημα BLIS -Blind Spot Information System- που χρησιμοποιεί δύο κάμερες τοποθετημένες κάτω από τους εξωτερικούς καθρέφτες για να ελέγχουν τη λεγόμενη τυφλή γωνία. Ετσι, ανά πάσα στιγμή, ο οδηγός ενημερώνεται οπτικά για την ύπαρξη παράλληλα κινούμενων οχημάτων, ελαχιστοποιώντας έτσι τον κίνδυνο πρόκλησης ατυχήματος κατά τη διαδικασία αλλαγής λωρίδας.
Πέραν αυτών, για πρώτη φορά, έχει τοποθετηθεί και μία τρίτη, οπίσθια κάμερα υποβοήθησης στάθμευσης, όπως επίσης και ενεργά φώτα Bi-Xenon, που κατευθύνουν τη δέσμη τους ανάλογα με την πορεία του αυτοκινήτου. Την όλη εικόνα συμπληρώνουν το αναβαθμισμένο σύστημα πλοήγησης και το hi-end ηχοσύνολο. Ειδικά για το τελευταίο, χρησιμοποιεί έναν ενισχυτή της Alpine με τεχνολογία ICE από την Bang & Olufsen και Dolby Pro Logic II με ηχεία της Dynaudio, εξασφαλίζοντας έτσι ποιότητα ήχου που πολύ λίγες προτάσεις επιτυγχάνουν, ανεξαρτήτως κατηγορίας και κόστους!
Από τα πρώτα κιόλας χιλιόμετρα στο δρόμο εύκολα αντιλαμβάνεται κανείς την προσφερόμενη ποιότητα κύλισης, παρότι οι αναρτήσεις δεν έχουν δεχτεί κάποια σχετική επέμβαση. Απόλυτα θετική είναι και η εικόνα που μας άφησε ο νέος εξακύλινδρος, εν σειρά, κινητήρας των 3,2 λίτρων, ο οποίος παρουσιάστηκε πρόσφατα, παράλληλα με το νέο S80.
Συγκεκριμένα γι΄ αυτόν, η εκτεταμένη χρήση αλουμινίου διατηρεί το βάρος του σε χαμηλά επίπεδα. Η ισχύς των 238 ίππων εξασφαλίζει απόλυτα ικανοποιητικές επιδόσεις, ενώ η ροπή των 320 Nm αποδίδεται χαμηλά, από τις 3.200 σ.α.λ. Η τελική ταχύτητα, στην εν λόγω έκδοση, ανέρχεται στα 210 χλμ./ώρα, από τα οποία τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται από στάση σε μόλις 9,5 δευτερόλεπτα.
Εντός δρόμου το XC90 μπορεί να κινηθεί αρκετά σβέλτα, σε κάθε είδους διαδρομή, χωρίς να προβληματίζει με την ευστάθεια και την κατευθυντικότητά του. Το σύστημα διεύθυνσης, βεβαίως, είναι κάπως αργό και χωρίς πολλή αίσθηση, αυτό όμως δεν είναι απαραίτητα αρνητικό για τη συγκεκριμένη κατηγορία.
Στο χώμα κάτι τέτοιο σίγουρα θα εκτιμηθεί, ας μην ξεχνάμε όμως τον -πρωταρχικά ασφάλτινο- προσανατολισμό της συγκεκριμένης πρότασης. Η έλλειψη αερανάρτησης μεταβαλλόμενου ύψους και κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων περιορίζει ουσιαστικά τις εκτός δρόμου δυνατότητες, αν και -πιθανότατα- ένας μέσος οδηγός θα μείνει ικανοποιημένος, με βάση τα προσωπικά του off road κριτήρια.
Το νέο XC90 διατίθεται ήδη από την ελληνική αντιπροσωπεία, στις εκδόσεις 2.5 και 4.4. Οι τιμές για τη μικρή, πεντακύλινδρη έκδοση, κυμαίνονται από 57.850 έως 65.850 ευρώ, ανάλογα με το επίπεδο εξοπλισμού. Εάν πάλι επιθυμείτε τη σιγουριά και την ισχύ του V8, θα πρέπει να εκταμιεύσετε ποσό από 81.760 έως 93.840 ευρώ. Οσο για την επταθέσια διαμόρφωση, σε κάθε περίπτωση κοστολογείται επιπλέον 3.650 ευρώ.
Ειδικά για την έκδοση 3.2 -που ουσιαστικά αντικαθιστά αυτή των 2,9 λίτρων- θα αρχίσει να διατίθεται στην αγορά από το Σεπτέμβριο, με τιμές που δεν έχουν ακόμα ανακοινωθεί. Τα ανωτέρω νούμερα είναι ελαφρά υψηλότερα των σημερινών, αυτό όμως οφείλεται κυρίως στο πληρέστερο επίπεδο εξοπλισμού. Οσο για τον λόγο αξίας/ τιμής, το ανανεωμένο XC90 σίγουρα αποτελεί μία ενδιαφέρουσα πρόταση, ανάλογη, αλλά όχι απαραίτητα καλύτερη του ανταγωνισμού.
auto.in.gr
- Ξεκίνησε η πορεία στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου – Ποιοι δρόμοι έκλεισαν
- Πανιώνιος: Δύο οπαδοί κρατούνται σε νοσοκομείο στην Κωνσταντινούπολη, τους αφαιρέθηκαν κινητά και διαβατήρια
- ΗΠΑ: Με πιτζάμες και παντόφλες οι επιβάτες στα αεροδρόμια – Viral απάντηση στην οδηγία «ντυθείτε καλύτερα»
- Η σκοτεινή πίεση πίσω από τη Λάτσιο
- Πώς η γήρανση του πληθυσμού επιβαρύνει τα συνταξιοδοτικά συστήματα της Ευρώπης
- Ινδονησία: Πάνω από 900 οι νεκροί από τις πλημμύρες – Στους 400 ανέρχονται οι αγνοούμενοι
