Μιχάλης Κατωπόδης

Ως το σκληρότερο των τελευταίων χρόνων χαρακτηρίζεται το 53ο ράλι Ακρόπολις από τους ξένους και Ελληνες αγωνιζόμενους. Η πρώτη ειδική της ημέρας ξεκίνησε στις 8:38 π.μ. στον Υμηττό, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα. Τα περισσότερα πληρώματα οδήγησαν συγκρατημένα, με τον Marcus Gronholm να κερδίζει με σχετική ευκολία, περνώντας πρώτος στη γενική κατάταξη.


Αμέσως μετά ακολούθησαν τα Σκούρτα, μία ειδική 23,80 χιλιομέτρων, αρκετά σκληρή και γλιστερή, σε ορισμένα σημεία της οποίας έβρεχε. Εδώ αρκετοί οδηγοί, όπως ο Mikko Hirvonen και ο Toni Gardemaister, αντιμετώπισαν πρόβλημα με τα ελαστικά τους, ενώ ο Chris Atkinson σε μία άτυχη στιγμή έσπασε ένα από τα ημιαξόνια του Subaru Impreza.


Στην τρίτη ειδική, της Θήβας, μήκους 23,76 χιλιομέτρων, πέρα από κάποιες εγκαταλείψεις ελληνικών πληρωμάτων, η κατάσταση δεν έδειξε να αλλάζει, ούτε και να βελτιώνεται. Ο Sebastian Loeb λόγω του ότι ξεκινούσε πρώτος αντιμετώπιζε από την αρχή πολλά προβλήματα, καθώς «καθάριζε» τις ειδικές για τους άλλους. Ο Μ. Gronholm τα βρήκε σκούρα με την υψηλή θερμοκρασία στο εσωτερικό του Ford Focus WRC, ενώ ο P. Solberg μετά από αυτή -και μετά από τρία κλαταρίσματα- αποφάσισε να κινηθεί στις επόμενες ειδικές με δύο επιπλέον ελαστικά, πράγμα που του δημιούργησε έναν επιπλέον μπελά.


Μετά τη Θήβα ακολούθησε το service B και κατόπιν επαναλήφθηκαν οι τρεις ειδικές διαδρομές με την ίδια σειρά. Οι S. Loeb και M. Gronholm χρησιμοποίησαν διαφορετικούς τύπους ελαστικών, χωρίς όμως αυτό να δώσει κάποιο ιδιαίτερο πλεονέκτημα στον ένα εκ των δύο. Σύμφωνα με δηλώσεις του Hari Rovampera, τα πράγματα δεν πήγαν όπως θα ήθελε, τη στιγμή που ο T. Gardemaister ομολόγησε ότι χρειάζεται να κινηθούν πιο γρήγορα με το Citroen Xsara αλλά δεν ξέρει πως…


Γνωρίζοντας ήδη τα προβλήματα και την κατάσταση που επικρατεί στις ειδικές, αρκετά πληρώματα έσπευσαν να αλλάξουν ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, βελτιώνοντας έτσι τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων τους. Με το τέλος της πρώτης ημέρας οι συμμετέχοντες που δεν κατέστρεψαν ελαστικά ήταν μετρημένοι στα δάκτυλα του ενός χεριού!



Ο M. Gronholm κάποια στιγμή αντιμετώπισε πρόβλημα με το σύστημα διεύθυνσης, κατάφερε όμως να κερδίσει και τις έξι ειδικές, περνώντας πρώτος με διαφορά 26,3 δευτερολέπτων από τον P. Solberg και 35,5 δευτερολέπτων από τον S. Loeb. Την βαθμολογούμενη οκτάδα, μέχρι στιγμής, συμπληρώνουν οι, M. Hirvonen, F. Duval, M Stohl, H. Solberg και T. Gardemeister.



Από πλευράς ελληνικών συμμετοχών, στις πρώτες αυτές ειδικές διακρίθηκε ο Αρης Βωβός, ο οποίος όμως έχασε πολύτιμο χρόνο από ένα κλατάρισμα στην έκτη ειδική, κλείνοντας έτσι την ημέρα στην 23η θέση. Δεύτεροι έλληνες έρχονται οι Μάνος και Κώστας Στεφανής με το Focus WRC, στην 26η θέση.


auto.in.gr