Ford Focus ST: Αρξασθε πυρ!
Είναι γεγονός ότι οι 225 ίπποι δεν αποτελούν πλέον κάτι το εξωπραγματικό για ένα σπορ αυτοκίνητο. Αυτό, βεβαίως, ισχύει σήμερα, γιατί αν προσπαθούσε κανείς πριν από μερικά χρόνια να πείσει για την ευκολία του να στρίβεις με ένα τέτοιο προσθιοκίνητο μοντέλο σε σφιχτές καμπές με τέρμα γκάζι, τότε μάλλον θα χαρακτηριζόταν υπερφίαλος ή, στην καλύτερη περίπτωση, γραφικός.
Μιχάλης Κατωπόδης
Είναι γεγονός ότι οι 225 ίπποι δεν αποτελούν πλέον κάτι το εξωπραγματικό για ένα σπορ αυτοκίνητο. Αυτό, βεβαίως, ισχύει σήμερα, γιατί αν προσπαθούσε κανείς πριν από μερικά χρόνια να πείσει για την ευκολία του να στρίβεις με ένα τέτοιο προσθιοκίνητο μοντέλο σε σφιχτές καμπές με τέρμα γκάζι, τότε μάλλον θα χαρακτηριζόταν υπερφίαλος ή, στην καλύτερη περίπτωση, γραφικός.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 2.522 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 225 ίπποι/6.100 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 320 Nm/1.600-4.000 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 6,8 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 241 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 28.550 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 28.550 ευρώ |
Το Focus ST δεν έρχεται να «ξεχειλώσει» τους νόμους της φυσικής για να χωρέσει μέσα τους τη δική του «πορτοκαλί» πραγματικότητα. Αντιθέτως, δείχνει να τους γνωρίζει άψογα και να τους σέβεται, ακόμα και αν δεν το έχει σε τίποτα να σφυρίζει αδιάφορα στα όριά τους. Πράγματι, το να κινηθείς γρήγορα με το συγκεκριμένο αυτοκίνητο δεν προϋποθέτει ειδικές γνώσεις. Ακόμα και στις «φυσιολογικές» βόλτες το κοντέρ δείχνει πάντα μερικά χιλιόμετρα παραπάνω. Το στήσιμο, το εξαιρετικό πλαίσιο και η πρόσφυση που προσφέρουν απλόχερα τα 225/40 R18 Pilot Sport της Michelin, αναιρούν το δρόμο ως αδρανειακό σύστημα αναφοράς και αφήνουν τον οδηγό να θεσπίσει τα όρια, ανάλογα με την «ψυχή» που κουβαλάει.
Εδώ βεβαίως, για να μην παρεξηγηθούμε, θα πρέπει να τονίσουμε ότι το Focus ST δεν αποτελεί αποκάλυψη για τα δεδομένα της κατηγορίας, ούτε και στρίβει απαραίτητα πιο γρήγορα από ένα άμεσα ανταγωνιστικό μοντέλο. Πετυχαίνει όμως να το κάνει με περισσότερη άνεση και μάλιστα επιταχύνοντας γρηγορότερα στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι την επόμενη καμπή.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Θεματοφύλακας τούτου είναι ο υπερτροφοδότης της KKK-Warner, με τα 0,65 bar της πίεσης λειτουργίας του. Από τις, μόλις, 1.600 στροφές χαρίζει στον πεντακύλινδρο κινητήρα το σύνολο των 320 Nm της ροπής, διατηρώντας τη σταθερή μέχρι τις 4.000 σ.α.λ. Στο ίδιο διάστημα η ισχύς ανεβαίνει γραμμικά, χωρίς ξεσπάσματα και με μόνη συντροφιά ένα έντονο, μπάσο κρεσέντο, που πλημμυρίζει ευχάριστα τα τύμπανα του οδηγού.
Εάν τώρα αυτά δεν επαρκούν, όσοι κυνηγούν τα δευτερόλεπτα μπορούν κάλλιστα να προσφύγουν στον καλό και άμεσο επιλογέα των έξι σχέσεων. Αυτός, χάρη στη σωστή κλιμάκωση του κιβωτίου, καταφέρνει σχεδόν παντού να «στύβει» το μοτέρ, απαιτώντας το μέγιστο των δυνατοτήτων του. Από πλευράς όμως αίσθησης, παρότι ικανοποιητικός, υπολείπεται αρκετών «συναδέλφων» του.
Επιστρέφοντας στα της οδικής συμπεριφοράς, η ουδετερότητα του αυτοκινήτου και η ευστάθεια που το διακρίνει στις υψηλές ταχύτητες τονώνει άμεσα το «εγώ» αυτού που θα καθίσει πίσω από το τιμόνι. Σε αυτό συνεισφέρουν τα μέγιστα και τα υφασμάτινα μπάκετ της Recaro, που αγκαλιάζουν σφιχτά τον κορμό του οδηγού και δεν του επιτρέπουν να «πλέει» όταν ανεβαίνουν τα πλευρικά G.
Ενώ όμως ως εικόνα το αποτέλεσμα είναι άριστο, εργονομικά οι πιο απαιτητικοί θα αντιμετωπίσουν ένα σχετικό πρόβλημα. Η έδραση του αριστερού καθίσματος είναι αρκετά υψηλή, σε βαθμό που να μην επιτρέπει την εύρεση της ιδανικής θέσης οδήγησης. Αυτό θα απαιτήσει ένα σχετικό διάστημα προσαρμογής, αποτελεί όμως το μόνο μεμπτό και, ως εκ τούτου, μπορεί να συγχωρηθεί.
Οι σκούρες και πορτοκαλί επενδύσεις στο εσωτερικό, σε συνδυασμό με τα διάφορα μεταλλικά φινιρίσματα αποτελούν ένα βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση, καθώς ενισχύουν το δυναμισμό του συνόλου. Με τη σειρά τους τα όργανα ελέγχου της πίεσης και της θερμοκρασίας λαδιού και νερού του turbo θα προσφέρουν και αυτά μία διαφορετική νότα επάνω στο προσεγμένο ποιοτικά ταμπλό.
Το τριάκτινο τιμόνι με το ανάγλυφο λογότυπο ST είναι μεν καλαίσθητο, στην πράξη όμως θα εντυπωσιάσει περισσότερο με την αμεσότητα και την ακρίβειά του. Με μόλις 2,4 στροφές από άκρη σε άκρη έχει τη δυνατότητα να αλλάζει άμεσα την διεύθυνση του αυτοκινήτου, ακολουθώντας πιστά τις εντολές του οδηγού.
Η αίσθηση που εξασφαλίζει, βέβαια, δεν είναι ανάλογη αυτής ενός Civic Type-R ή του προηγούμενου Focus RS. Στην προκειμένη, όμως, περίπτωση αυτό είναι περιττό, αφού χάρη στη μελετημένη γεωμετρία των αναρτήσεων το αυτοκίνητο στρίβει όπως έρχεται, χωρίς να αξιοποιεί απαραίτητα τα αντανακλαστικά και την εμπειρία αυτού που το ελέγχει.
Ακόμα και με το ESP απενεργοποιημένο η υποστροφή θα αργήσει πολύ να κάνει την εμφάνισή της. Το πλαίσιο προτιμά, αρχικά, να γλιστρά με τα τέσσερα, ανοίγοντας μαλακά την τροχιά του πίσω μέρους. Οι κλίσεις παραμένουν μετρημένες και, σε καμία περίπτωση, δεν φέρνουν σε δύσκολη θέση τους επιβάτες. Οσο για το σύστημα πέδησης, είναι αποτελεσματικό σε όλες τις ταχύτητες, δεν αποσταθεροποιεί το αυτοκίνητο στα απότομα φρεναρίσματα και επιπλέον δείχνει να αντέχει σε παρατεταμένη χρήση.
Χάρη σε αυτά -και κυρίως στην εξωτερική εμφάνιση- το ST εξασφαλίζει ένα σαφές πλεονέκτημα σε όσους επιθυμούν να ξεχωρίζουν, απαιτώντας μάλιστα ένα απόλυτα λογικό αντίτιμο, της τάξης των 28.550 ευρώ. Εάν ο στόχος είναι η αναζήτηση του απόλυτου, σίγουρα υπάρχουν και άλλες, ικανότερες προτάσεις. Αν όμως το ζητούμενο είναι ένα όχημα ταχύτατο, ευκολοδήγητο, που δεν θυσιάζει το σύνολο της άνεσης στο βωμό της απόλαυσης τότε, με το χέρι στην καρδιά, το συγκεκριμένο Focus βρίσκεται στο σωστό δρόμο.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 2.522 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 5 σε σειρά |
| Ισχύς (ίπποι) | 225/6.100 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 320/1.600-4.000 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/εγκάρσια |
| Μπλοκ/κεφαλή | Αλουμίνιο/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 83,0×93,2 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 89,2 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Εμπρός | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό έξι σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,39:1 | |
| 2η | 2,05:1 | ||
| 3η | 1,43:1 | ||
| 4η | 1,09:1 | ||
| 5η | 0,87:1 | ||
| 6η |
0,70:1 |
||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,00 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, εγκάρσιοι βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Δίσκοι |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 8,0J X18 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Michelin Pilot Sport |
| Ελαστικά | 225/40 R18 |
| Ρεζέρβα | Ασφαλείας |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 2,4 |
| Διάμετρος στροφής | 11,7 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,360 μέτρα |
| Πλάτος | 1,840 μέτρα |
| Ύψος | 1,445 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,640 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε μέτρα) | 1,535/1,530 |
| Χώρος αποσκευών | 385/1.245 λίτρα |
| Βάρος | 1.315 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 5,84 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 13,8 |
| Εκτός | 6,8 |
| Μέση | 9,3 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 55 |
| Αυτονομία | 591 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 241 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 6,8 δευτερόλεπτα |
auto.in.gr
- Πυρά ΠΑΣΟΚ σε Μητσοτάκη: Η κυβέρνηση εξαντλεί τις προοπτικές της χώρας – Η πολιτική αλλαγή είναι επιτακτική
- Ο Βιλντόζα πήρε το… πορτοφόλι του Πετρούσεφ και χάρισε τη νίκη στη Βίρτους (vids)
- Κρήτη: Θλίψη για τον αθλητή ΑμεΑ που πέθανε μετά από τροχαίο – Είχε καθηλωθεί σε αμαξίδιο πριν από 23 χρόνια μετά από τροχαίο
- Οδοιπορικό του in: Πολύπαθη Μάνδρα – Η επόμενη μέρα
- «Υπάρχει και φιλότιμο»: Το αφιέρωμα της Finos Film για τα 60 χρόνια από την κυκλοφορία της ταινίας
- Φάμελλος για Τσίπρα: Άδικο να ισοπεδώνεται όλη η αντιπολίτευση
