Seat Ibiza 2006: Νέο, στην όψη
Ιδιαίτερα φειδωλή στις επεμβάσεις της, η Seat φρόντισε να αναβαθμίσει το Ibiza σε ύφος, όχι όμως και σε... ήθος, καθώς δεν επενέβη σε κινητήρες και αναρτήσεις.
Μιχάλης Κατωπόδης
Βαδίζοντας ήδη στον πέμπτο χρόνο της παρουσίας του στην αγορά, το Ibiza κάθε άλλο παρά βιάστηκε να προχωρήσει σε κάποιο τυπικό, αναζωογονητικό facelift. Οι ιθύνοντες της ισπανικής εταιρίας καθυστέρησαν να λάβουν τη σχετική απόφαση, είτε γιατί η μπογιά του περνάει ακόμα, με βάση τα στοιχεία των πωλήσεων, είτε γιατί οι επιδόσεις και η οδική του συμπεριφορά δεν έχουν τίποτα το μεμπτό.
Κάλλιο αργά, όμως, παρά ποτέ. Η Seat έκανε, τελικά, το μεγάλο βήμα, περιοριζόμενη, ωστόσο, στα απολύτως απαραίτητα. Τόσο οι σχεδιαστές, όσο και οι τεχνικοί, δεν θέλησαν να πραγματοποιήσουν ριζικές αλλαγές στο αυτοκίνητο. Αντιθέτως, επικεντρώθηκαν στο να αναδείξουν ορισμένες πτυχές του ήδη υπάρχοντος χαρακτήρα, όπερ και εγένετο.
Το κύριο βάρος έπεσε στην εξωτερική εμφάνιση και δη στο δυναμισμό. Οι αδιάφοροι, σχεδιαστικά, προφυλακτήρες αντικαταστάθηκαν από νέους, στα πρότυπα του Cupra των 180 ίππων. Η διάμετρος των τροχών, ανάλογα με την έκδοση, κέρδισε μία ίντσα -από τις 14 στις 15, από τις 15 στις 16 κ.ο.κ.- ενώ μικρές αλλαγές παρατηρούνται και στα φωτιστικά σώματα.
Με όλα αυτά το τελικό αποτέλεσμα κρίνεται τουλάχιστον επιβλητικό, ασχέτως αν κάτω από το καπό κρύβεται ο θηριώδης 20VT κινητήρας των 180 ίππων ή το ταπεινό τρικύλινδρο σύνολο των 1,2 λίτρων, ισχύος 64 ίππων. Το Ibiza διαχωρίζει απόλυτα τη θέση και τις προτιμήσεις του, στοχεύοντας σε ένα πιο ανήσυχο κοινό.
Εντός, δεν παρατηρούνται ιδιαίτερες αλλαγές, παρά μόνο στον χρωματισμό των επενδύσεων και σε ορισμένα από τα χρησιμοποιούμενα υλικά, που δείχνουν πλέον πιο ποιοτικά και καλύτερα στην υφή. Ορισμένες εκδόσεις φέρουν επίσης νέο τιμόνι με χειριστήρια του ηχοσυστήματος, ανάλογο με αυτό που χρησιμοποιεί το Leon.
Συγκεκριμένα, το Ibiza FR δανείζεται το τιμόνι και τον επιλογέα του Altea FR. Όσο για το Cupra, φέρει ένα άκρως εντυπωσιακό δερμάτινο σετ -τιμόνι, επιλογέα ταχυτήτων- με κόκκινες ραφές, αμφίβολης όμως εργονομίας.
Κάπου εδώ ολοκληρώνονται και οι διαφορές με τις προηγούμενες εκδόσεις. Κατά τα άλλα, τα ανανεωμένα Ibiza διατηρούν τους ίδιους κινητήρες, τα ίδια επίπεδα εξοπλισμού, καθώς επίσης και τέσσερις ξεχωριστές διαμορφώσεις των αναρτήσεων, με βάση τη λογική του agile chassis.
Οι συγκεκριμένες, -normal, sport, FR και Cupra-, διαφέρουν μεταξύ τους ως προς τα χρησιμοποιούμενα ελατήρια, την απόσβεση των αμορτισέρ, τη διάμετρο των αντιστρεπτικών αλλά και τις γενικότερες ρυθμίσεις, προσφέροντας την οδική συμπεριφορά που αρμόζει σε κάθε περίπτωση.
Σε ό,τι αφορά τους κινητήρες, η γκάμα ξεκινά από το τρικύλινδρο σύνολο των 1,2 λίτρων, απόδοσης 64 ίππων, που διακρίνεται για τη χαμηλή του κατανάλωση. Τη σκυτάλη, κατόπιν, παίρνει το δεκαεξαβάλβιδο σύνολο των 1.390 κ.εκ., με δύο εκδόσεις, 75 και 100 ίππων.
Πέραν του κλασικού μηχανικού κιβωτίου των πέντε σχέσεων, για πρώτη φορά ο 1.4 των 75 ίππων εφοδιάζεται, προαιρετικά, με ένα αυτόματο κιβώτιο τεσσάρων σχέσεων. Αυτό αυξάνει τη μέση κατανάλωση από τα 6,5 στα 7,5 λίτρα/100 χλμ., καθώς και τις επιδόσεις από τα 13,2 στα 15,6 δευτερόλεπτα για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα. Στον αντίποδα, όμως, είναι σαφώς πιο ξεκούραστο για τις αστικές μετακινήσεις, πράγμα που θα εκτιμήσουν αρκετοί.
Η γκάμα των βενζινοκινητήρων ολοκληρώνεται με τον γνωστό εικοσαβάλβιδο 1.800άρη, στις εκδόσεις FR των 150 ίππων και Cupra, των 180 ίππων. Οι συγκεκριμένες προτάσεις, μάλιστα, ξεχωρίζουν επίσης από τις εμφανείς απολήξεις των εξατμίσεων, στοιχείο που δεν ίσχυε πριν από το facelift.
Στο δρόμο -και ανάλογα, βεβαίως, με την έκδοση- το Ibiza είναι σε θέση να προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις, καθώς και μία ασφαλή οδική συμπεριφορά. Το σύστημα διεύθυνσης δεν είναι το καλύτερο δυνατό σε αίσθηση, είναι όμως σχετικά γρήγορο και δεν επιτρέπει αποκλίσεις από την επιθυμητή πορεία.
Οι συμβατικές προτάσεις με τον κινητήρα των 1,4 λίτρων δεν έχουν να επιδείξουν κάτι το ιδιαίτερο, αυτό όμως δεν σημαίνει ότι υστερούν σε κάτι. Σε κάθε περίπτωση είναι φιλικές προς τον χρήστη, απορροφούν ικανοποιητικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, προσφέρουν ικανούς εσωτερικούς χώρους και η κατανάλωση τους είναι λογική.
Αντίθετα, η έκδοση FR -και ειδικά η Cupra- προσφέρει επιδόσεις μοναδικές, για τα δεδομένα της κατηγορίας. Το στήσιμο είναι σαφώς πιο σφιχτό, οι κλίσεις στις στροφές ανεπαίσθητες και τα χιλιόμετρα μαζεύονται με ευκολία. Οι γρήγορες μετακινήσεις δεν αποτελούν πρόβλημα, αυτός όμως που θα θελήσει να εκμεταλλευτεί στο όριο τις δυνατότητες του αυτοκινήτου, θα πρέπει να γνωρίζει καλά τι κάνει.
Η διάθεση των ανανεωμένων Ibiza στην ελληνική αγορά πρόκειται να ξεκινήσει τον Απρίλιο. Οι τιμές πώλησης δεν έχουν ανακοινωθεί ακόμα, αναμένεται όμως να είναι ανάλογες, ή λίγο υψηλότερες, των σημερινών.
auto.in.gr
- Μουντιάλ 2026: Το πλήρες πρόγραμμα των ομίλων και των νοκ-άουτ
- ΣΥΡΙΖΑ για επεισόδια στην πορεία για τον Γρηγορόπουλο: Η εντολή ήταν η διάλυση των συγκεντρώσεων και η πρόκληση επεισοδίων, πάση θυσία
- Ετοιμάζεις ταξίδι; 10 πράγματα που πρέπει να τσεκάρεις – Ο απόλυτος οδηγός προετοιμασίας
- Η «ξέφρενη» κούρσα της Άστον Βίλα – Ο Έμερι βρήκε τις λύσεις και αποθεώνεται
- Πόλεμος στην Ουκρανία: Η ηγεσία της ΕΕ και το ενδεχόμενο ενός πρωτοφανούς στρατηγικού ναυαγίου
- Σεισμός 4,6 Ρίχτερ στα Καλάβρυτα


