Subaru Forester 2.0: Το άλλο… σύστημα
Μπορεί το όνομά του να μην έχει το ειδικό βάρος που διαθέτουν κάποιοι άλλοι ανταγωνιστές, στην πράξη όμως το Subaru Forester αποτελεί μία ενδιαφέρουσα επιλογή για όσους ξέρουν τι θέλουν.
Μιχάλης Κατωπόδης
Είναι γεγονός ότι το Forester ποτέ δεν πλασαρίστηκε στην πρώτη θέση των πωλήσεων. Ποτέ δεν μπόρεσε να αναμετρηθεί -εμπορικά- με αξιώσεις, απέναντι σε ανταγωνιστές όπως τα Suzuki Grand Vitara και Toyota RAV4. Και όμως, παρότι πολλοί το αγνοούν, όσοι γνωρίζουν δεν θα είχαν καμία αντίρρηση να το… έβρισκαν κάθε πρωί παρκαρισμένο έξω από την πόρτα του σπιτιού τους.
| Ταυτότητα |
| Κινητήρας: |
| 1.994 κ.εκ. |
| Ισχύς: |
| 158 ίπποι/6.400 σ.α.λ. |
| Ροπή: |
| 186 Nm/3.200 σ.α.λ. |
| Επιτάχυνση: |
| 0-100χλμ./ώρα σε 9,7 δλ |
| Τελ. ταχύτητα: |
| 189 χλμ./ώρα |
| Tιμή βασικής έκδοσης: |
| 28.900 ευρώ |
| Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής: |
| 33.750 ευρώ |
Σνομπάροντας, κατά παράξενο τρόπο, την κατηγορία των SUV, το Forester προτιμά να δηλώνει Crossover, έστω και αν το ύψος του από το έδαφος ξεπερνά τα 20 εκατοστά. Από μία άποψη θα συμπέραινε κανείς ότι φοβάται τη σύγκριση, αφού ο ανταγωνισμός περιλαμβάνει πολλούς, αξιόλογους αντιπάλους. Στην πράξη, ωστόσο, τα πράγματα δείχνουν διαφορετικά, καθώς το Forester αποδεικνύει ότι, τελικά, όλα είναι θέμα προτεραιοτήτων. Η προτεραιότητα, στην προκειμένη περίπτωση, δεν είναι άλλη από τον ίδιο τον οδηγό. Αυτόν που, εν γνώσει του, έχει επιλέξει ένα όχημα καθημερινής χρήσης και όχι ένα τετρακίνητο θηρίο με απεριόριστες εκτός δρόμου ικανότητες, τις οποίες δεν πρόκειται να ανακαλύψει ποτέ. Οσο για την ανταμοιβή, για να την εισπράξει κανείς θα πρέπει να καθίσει στο αριστερό κάθισμα, πίσω από το τριάκτινο τιμόνι της Mono. Θα πρέπει να κοιτάξει τριγύρω του, το φιλόξενο εσωτερικό και, πολύ περισσότερο, θα πρέπει να γυρίσει το κλειδί, που θα ενεργοποιήσει το δίλιτρο boxer κινητήρα που κρύβεται κάτω από το καπό.
Η πρώτη εντύπωση, μάλλον αρνητική, θα έρθει από τους κραδασμούς που μεταδίδονται στο ρελαντί και γίνονται ιδιαίτερα αισθητοί μέσω του μηχανικού επιλογέα των πέντε σχέσεων. Αυτό, ωστόσο, θα κρατήσει μία στιγμή, μέχρι να επιλεγεί η πρώτη σχέση στο κιβώτιο και να ανέβουν οι στροφές. Τότε, ως δια μαγείας, ο συντονισμός και όλες αυτές οι δονήσεις εξαφανίζονται.
| Υπέρ | |
| Κατά | |
Ο επίπεδος κινητήρας του Forester δεν εξασφαλίζει μόνο χαμηλό κέντρο βάρους αλλά και αρκετά αποθέματα ισχύος. Εφοδιασμένος πλέον με δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής ανά σειρά κυλίνδρων και σύστημα μεταβλητού χρονισμού των βαλβίδων, αποδίδει 158 ατμοσφαιρικούς ίππους στις 6.400 σ.α.λ. Το νούμερο αυτό είναι από μόνο του εξαιρετικό. Σε συνεργασία, όμως, με το σχετικά χαμηλό βάρος των 1.390 κιλών του αμαξώματος εξασφαλίζει επιδόσεις που θα ζήλευαν πολλά SUV, εφοδιασμένα με σαφώς μεγαλύτερους κινητήρες.
Το ικανοποιητικό νεύρο που παρέχεται χαμηλά διευκολύνει την κίνηση στο αστικό περιβάλλον. Παράλληλα, οι ασφάλτινες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και η εξαιρετική ορατότητα προς όλες τις πλευρές θα επιδράσουν θετικά στην ψυχολογία του οδηγού, ανεξαρτήτως αν αυτός κινείται στην πόλη ή στον αυτοκινητόδρομο.
Αυτή ακριβώς η ζωντάνια και ο ιδιαίτερος, οδηγικά, χαρακτήρας του, είναι τα στοιχεία που κάνουν το Forester να διαχωρίζει τη θέση του από τον ανταγωνισμό. Το ευχάριστο, μάλιστα, στην όλη υπόθεση είναι ότι οι αρετές του δεν εξαντλούνται εδώ αλλά συνεχίζονται και στην εκτός δρόμου χρήση.
Εδώ, βεβαίως, δεν αναφερόμαστε στο πραγματικό, σκληρό off road αλλά περισσότερο σε χωματόδρομους και μέρη σχετικά προσβάσιμα σε ένα τετρακίνητο όχημα. Τα όρια θα θέσουν τελικά τα διαστάσεων 215/60 R16 Geolander G900 ελαστικά της Yokohama, όπως επίσης και οι μικρές διαδρομές των αναρτήσεων.
Τα ίδια όρια, από την άλλη, θα προσπαθήσουν να σπάσουν η συμμετρική τετρακίνηση και το κιβώτιο υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων, στοιχείο που δεν απαντάται συχνά σε τέτοιου είδους μοντέλα.
Οι σχετικά μεγάλοι πρόβολοι θα αποτελέσουν τροχοπέδη για την κίνηση του αυτοκινήτου σε περιβάλλον έντονου εδαφικού αναγλύφου. Ταυτόχρονα όμως, η μελετημένη κατανομή της ροπής, ανάλογα με την πρόσφυση των τροχών και το χαμηλό, σχετικά, βάρος θα αποτρέψουν το Forester από το να βουλιάξει στη λάσπη ή την άμμο, με την ευκολία που θα κόλλαγαν κάποιοι άλλοι, πιο σκληροπυρηνικοί ανταγωνιστές του.
Για όσους τώρα αυτά ακούγονται υπερβολικά, μπορούν κάλλιστα να περιοριστούν στις καθημερινές μετακινήσεις και στην άνεση που προσφέρει το εσωτερικό του. Ειδικά στη συγκεκριμένη, πλούσια έκδοση ZL της δοκιμής, την παράσταση κλέβει η πανοραμική γυάλινη οροφή και οι δερμάτινες επενδύσεις, που εξασφαλίζουν ένα φωτεινό, πολυτελές αποτέλεσμα.
Η εργονομία και τα υλικά του ταμπλό δείχνουν καλά, δυστυχώς όμως, ορισμένοι τριγμοί θα αμαυρώσουν τη συνολική εικόνα.Ο εξοπλισμός, πέρα από τις γνωστές ηλεκτρικές ευκολίες, περιλαμβάνει επίσης cruise control, θερμαινόμενα καθίσματα και διάφορα ακόμη γκατζετάκια που θα διευκολύνουν τις μετακινήσεις του οδηγού και των επιβατών. Για το τελευταίο θα φροντίσουν επίσης οι διάφορες θέσεις για μικροαντικείμενα, όπως και οι ποτηροθήκες που διατίθενται εμπρός και πίσω.
Το σχετικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου επηρεάζει το εσωτερικό ύψος, το οποίο κρίνεται απλά ικανοποιητικό, σε σχέση με τα δεδομένα της κατηγορίας. Οι επιβάτες, πάντως, δεν θα συναντήσουν άλλους περιορισμούς, καθώς το πλάτος και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια στην πίσω σειρά θέσεων είναι απόλυτα επαρκής.
Το κόστος για την απόκτηση του δίλιτρου Forester ξεκινά από τα 28.900 ευρώ για τη βασική έκδοση 2.0Χ XQ, ανεβαίνει στα 31.900 ευρώ για τη μεσαία έκδοση εξοπλισμού 2.0X VS και καταλήγει στα 33.750 ευρώ για την πλήρως εξοπλισμένη έκδοση 2.0Χ ZL της δοκιμής.
Οι τιμές αυτές δεν είναι απαγορευτικές, καθώς κυμαίνονται στο μέσο όρο του ανταγωνισμού. Το συνολικό αποτέλεσμα, ωστόσο, είναι τέτοιο που μάλλον αδικείται από το δείκτη των πωλήσεων. Αν μάλιστα η Subaru έδινε λίγο περισσότερο βάρος στην ποιότητα κατασκευής -αναφερόμαστε και πάλι στους τριγμούς-τότε θα μιλάγαμε για ένα όχημα που θα οδηγούσε και δεν θα ακολουθούσε την αγορά.
| Κινητήρας | |
| Κυβισμός | 1.994 κ.εκ. |
| Κύλινδροι | 4 σε επίπεδη διάταξη |
| Ισχύς (ίπποι) | 158/6.400 σ.α.λ. |
| Ροπή (Νm) | 186/3.200 σ.α.λ. |
| Θέση | Εμπρός/διαμήκης |
| Μπλοκ/κεφαλή | Χυτοσίδηρος/αλουμίνιο |
| Τροφοδοσία | Ψεκασμός πολλαπλών σημείων |
| Διάμετρος x διαδρομή | 92,0×75,0 |
| Βαλβίδες ανά κύλινδρο | 4 |
| Εκκεντροφόροι | 2 ΕΕΚ ανά σειρά κυλίνδρων |
| Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο) | 79,2 |
| Μετάδοση | |||
| Κίνηση | Σε όλους τους τροχούς | ||
| Κιβώτιο | Μηχανικό πέντε σχέσεων | ||
| Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα) | 1η | 3,454:1 | |
| 2η | 2,062:1 | ||
| 3η | 1,448:1 | ||
| 4η | 1,088:1 | ||
| 5η | 0,871:1 | ||
| Τελική σχέση διαφορικού | 4,111:1 | ||
| Ανάρτηση | |
| Εμπρός | Γόνατα McPherson, εγκάρσιοι βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος |
| Πίσω | Διπλοί εγκάρσιοι και διαμήκεις βραχίονες, αντιστρεπτική ράβδος |
| Φρένα | |
| Εμπρός | Αεριζόμενοι δίσκοι |
| Πίσω | Ταμπούρα |
| ABS | Ναι |
| Τροχοί | |
| Διαστάσεις | 6,5J X16 |
| Υλικό | Αλουμίνιο |
| Τύπος ελαστικών | Geolander G900, Yokohama |
| Ελαστικά | 215/60 R16 |
| Ρεζέρβα | Κανονικής διαμέτρου |
| Σύστημα διεύθυνσης | |
| Τύπος | Κρεμαγιέρα |
| Υποβοήθηση | Υδραυλική |
| Στροφές τιμονιού | 3,0 |
| Διάμετρος στροφής | 10,6 μέτρα |
| Διαστάσεις | |
| Μήκος | 4,485 μέτρα |
| Πλάτος | 1,735 μέτρα |
| Ύψος | 1,590 μέτρα |
| Μεταξόνιο | 2,525 μέτρα |
| Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά) | 1.495/1.485 |
| Χώρος αποσκευών | 390-1.629 λίτρα |
| Βάρος | 1.390 κιλά |
| Αναλογία κιλών/ίππο | 8,8 |
| Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.) | |
| Πόλη | 12,3 |
| Εκτός | 7,5 |
| Μέση | 9,3 |
| Ρεζερβουάρ (λίτρα) | 60 |
| Αυτονομία | 645 χλμ. (θεωρητική μέση) |
| Επιδόσεις | |
| Τελική ταχύτητα | 189 χλμ./ώρα |
| 0-100χλμ./ώρα | 9,7 δευτερόλεπτα |
| Honda CR-V | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το Honda CR-V, όπως και τα περισσότερα σύγχρονα SUV, δίνει μεγάλο βάρος στην οδική συμπεριφορά, αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα τις εκτός δρόμου ικανότητες. Ανετο, ασφαλές και εύχρηστο, εφοδιάζεται με ένα αποδοτικό κινητήρα που του προσφέρει ικανοποιητικές επιδόσεις. Το κόστος κτήσης του είναι λογικό, σε αυτά, όμως, τα χρήματα θα βρει κανείς και πιο ολοκληρωμένες προτάσεις στην αγορά | |||||||||||||
| Nissan X-Trail | |||||||||||||
| |||||||||||||
Αρκετά ενδιαφέρον και ανταγωνιστικό, το X-Trail προσφέρει χώρους, επιθετική εμφάνιση, αξιόλογες -για τα δεδομένα της κατηγορίας- εκτός δρόμου ικανότητες και μία συμφέρουσα τιμή. Στο δρόμο δεν τα καταφέρνει και άσχημα, σίγουρα όμως δεν φτάνει τα επίπεδα ορισμένων άλλων προτάσεων. Εάν ο κινητήρας του διέθετε λίγη περισσότερη ισχύ, τα πράγματα θα ήταν, πιθανότατα, καλύτερα | |||||||||||||
| Suzuki Grand Vitara 2.0 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Το Suzuki Grand Vitara ανανεώθηκε πρόσφατα και αποτελεί μία πρώτης τάξεως πρόταση για όσους επιθυμούν έναν πιο off road χαρακτήρα. Ταυτόχρονα αποδεικνύεται άνετο και πρακτικό για τις καθημερινές μετακινήσεις, χωρίς βεβαίως να πλησιάζει τα επίπεδα του Forester. Εκεί που υστερεί επίσης είναι στις επιδόσεις και, εν μέρει, στο θόρυβο λειτουργίας του κινητήρα. Η τιμή του είναι λίγο ακριβότερη, χάρη όμως στην καλή φήμη και στην αξιοπιστία του, καταφέρνει να διατηρείται στην πρώτη θέση των πωλήσεων | |||||||||||||
| Toyota RAV4 | |||||||||||||
| |||||||||||||
Αρτι αφιχθέν, το Toyota RAV4 τρίτης γενιάς ετοιμάζεται να επαναπροσδιορίσει τα πράγματα στην κατηγορία των SUV. Οι εκτός δρόμου επιδόσεις του δεν πρόκειται να εντυπωσιάσουν, στην καθημερινή όμως χρήση βάζει τα γυαλιά σε όλο σχεδόν τον ανταγωνισμό. Σε σχέση με το Forester είναι πιο άνετο, προσφέρει μεγαλύτερους χώρους, καλύτερη ποιότητα κατασκευής και υλικά, ταυτόχρονα όμως δείχνει πιο βαρύ και όχι τόσο ευκίνητο. Ένα, ακόμα, σημαντικό πλεονέκτημα έχει να κάνει με την τιμή, που ξεκινά κάτω από το ψυχολογικό όριο των 30.000 ευρώ | |||||||||||||
auto.in.gr
- Ανδρουλάκης: Χρέος μας να εργαστούμε για τα προβλήματα της κοινωνίας και να μειώσουμε τις ανισότητες
- Στο Παρά Πέντε: Η συνάντηση της παρέας 20 χρόνια μετά, η βιντεοκλήση του Γιώργου Καπουτζίδη και η συγκίνηση της «Θεοπούλας»
- NBA: Τρομάζουν οι Σπερς, «καθάρισαν» τους Θάντερ και έφτασαν τις 8 σερί νίκες (130-110, vids)
- Το 65% των παιδιών που ξεκινούν σήμερα το δημοτικό θα εργαστεί σε επαγγέλματα που δεν έχουν καν επινοηθεί
- Χριστούγεννα: Γιατί τα μουσικά θέματα των γιορτών είναι πιο δημοφιλή από ποτέ
- Τρομερό επίτευγμα: Ο Παγώνης αναδείχτηκε κορυφαίος Ευρωπαίος τενίστας στην ηλικία του

